torsdag, januar 07, 2010

Sivs husmordag..

Gjett om jeg er ultrahuslig idag! Foccacia-deigen står til heving og min egen versjon av Hold it (pizzadeig med stæsj inni: kjøtt, tomat, løk, pizzasaus ++) er i anmarsj..Supert å ha litt sånt liggende i fryseren, så når man kommer hjem fra jobb/skole en dag og ikke orker å stå foran grytene, er det bare å ta opp fra fryseren og varme i ovn. Mens man sitter i sofaen og latmannsventer..Herlig! Jeg føler meg rett og slett som en husmor. Som jeg jo egentlig fordømmer for alt det er verdt, hehe. Litt feministisk skal man være! Men det er også greit med ting i fryseren og rent hus..Siden samboeren min er på jobb og jeg har tuslet hjemme hele uken, tar jeg på meg oppgaven.

Neste post på husmordagen min er husvask..bleh..Støvsuging og vasking; aktiviteter jeg misliker på det sterkeste. Men det er vel verdt det.. Fordelen med å ta husvasken på en torsdag er at man har hele helgen disponibel til koos og antistress!

Er det forresten noen som har forslag til hva man kan finne på i helgen..? Vi har faktisk ingen planer! Tror vi må pelle rompene våre ut en tur hvertfall; siden vi har vært ganske sofaslakt denne uken *gulp*. Vi pleier som regel se en eller annen film på lørdagskvelden, men vet ikke om noen jeg har lyst til å se..føler vi har sett så mye i det siste.. Kan anbefale Up til de som ikke har sett den! Jeg tutet litt her og der av den, så den er kanskje ikke å anbefale hvis man har PMS, hehe :-S Den er en veldig søt animasjonsfilm for både liten og stor vil jeg si..Den handler om et ektepar hvor konen dør, og mannen prøver å sette deres felles drøm ut i livet. Nærmere bestemt opp i været kan man vel si..Les mer om den på imdb.com.

Ønsker alle en god dag! Jeg pusher dagen videre med baking og vasking..jippi! :-D

5 kommentarer:

  1. Frøken effektiv! Sånne hjemmelagde Hold it er bare fantastisk gode! Det skal jeg jammen lage en dag. Må bare få oppskriften av mamma først:p Det er jo helt genialt å ha i fryseren!

    SvarSlett
  2. Flink!

    Jeg er av den sanne overbevisning at man kan være både husmor og karrierekvinne på en og samme tid. Iallefall hvis man liker litt huslige syssler. :)

    SvarSlett
  3. Å Siv, du er så smart innimellom at jeg blir redd!:D

    SvarSlett
  4. Dere kan ta en bowlingrunde kanskje? Eller piknik, det er jo så deilig vær! ;)

    SvarSlett
  5. Har du sett Inglorious Bastards!? Er sikkert hundre år på etterskudd, så den først i går kveld, men anbefaler den på det varmeste. Digget UP!! Tårene trilla etter 3.5 minutt i kinosetet, noe pinlig, men sånn er det bare ;)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)