mandag, januar 25, 2010

Mandag. Som bare det!

Ikke at jeg har det så fryktelig fælt. Jeg tjener penger OG kommer meg nærmere den store fine mastergrad, men det er litt ekstra vanskelig å stå opp på en mandags morgen når man er viss på at dagen blir lang og uutholdelig lærerik. En hard start på uken med andre ord! Først skole med gruppearbeid fra 08.30 til 14.00 og så jobb fra 14.30 til 19.00. Det er jo ikke så ille egentlig, men det er bare det at jeg ikke er vant til å ha det så travelt!

Jeg føler meg litt som den store stygge motsiger-ulven i gruppen på skolen, etter idag. Man har jo lov til å ha sine meninger. Etterhvert blir det jo nesten bare sport i å si imot, selv om man jo mener det man sier. Hehe. Er jeg rett og slett bare et ræva dårlig gruppemedlem uten evne til samarbeid..? Begynner faktisk å lure. Samarbeid er jo en essensiell evne for å jobbe med det jeg kanskje kommer til å jobbe med etter utdannelsen. Velger å ikke tenke mer på det nå, hehe! Takk sjokolade-gudene for at jeg har humoristisk sans hvertfall, og klarer takle når alle de andre slemme barna sier kaffe og jeg sier kaffe mocca.

Djiziz, det er så lenge siden jeg har blogget at jeg ikke engang husker om jeg har skrevet om gruppe-oppgavene vi har på skolen..De bruker nemlig PBL; problembasert læring, for at vi skal lære oss å søke opp relevant litteratur, samarbeide om problemer og lære mens vi gjør. Noen andre som har jobbet sånn..? Synes det er veldig artig, men også slitsomt, fordi man må virkelig forhold seg til mange andres tanker og meninger og måter å jobbe på. Og man må produsere og forberede seg til møtene. Heldagsarbeid til tider det..

Bare et par små kommentarer til en ting i det store media i det siste: Hallo, A1 i norsk MGP? Jeg synes det er forkastelig! Hihi, der fikk jeg brukt det ordet også..Sorry til deg og deg som liker A1.. Jeg har ingenting imot dem, snille-søte-flinke gutter, men det blir litt for lite norsk over det hele. Jeg ønsker meg en norsk sang, f.eks a la Gulbrandsen for noen år siden (vedder for at det var svensker som skrev den forresten..oops). Nå får jeg vel skikkelig tyn for å skrive dette..og jada, jeg vet at den godeste felespilleren fra ifjor var halvt russisk og at felespilleren (?) i Nocturne var utenlandsk (jeg har ikke alle fakta på bordet her men..), men..det er nå hvertfall min mening; jeg ønsker meg noen temmelig norske vinnere av delfinalene. Eller for å si det på en annen måte; så lenge NORGE vinner den STORE finalen så er vel alt greit! :-D

Screw you guys, I'm off to bed! Trøtt av dagen..
Zzzzz...ZZ!..Zzzz....

5 kommentarer:

  1. Felespilleren er 100% hviterussisk, fiolinisten i Secret Garden er irsk, og Elisabeth Andrassen er svensk. Celine Dion har deltatt i Grand Pris for Sveits, så helt ærlig ser jeg ikke problemet;) Hehe.. Men så er jeg over gjennomsnittet a1-fan også da:p

    SvarSlett
  2. Grand Prix, skulle det selvsagt være. Ikke så lett med alle disse tastene;)

    SvarSlett
  3. Helt ærlig så driter jeg i hele Grand Prix. :) Men skal innrømme at det var litt kjekt at Norge vant den store finalen i fjor. Ei venninne av meg er forresten så stor Rybak fan at jeg plutselig befant meg ventende i køen for å få si hei til ham etter en konsert i Sandnes i sommer. Jeg ble så lei at jeg satte meg ende ned på fortauet, og venta på henne der isteden. Tror jeg har skrevet om den hendelsen ett eller annet sted på bloggen min. Hehe :)

    SvarSlett
  4. Er det "mitt liv" du tenker på? Hihi, den er skrevet av Rolf Løvland og Hanne Krogh :) Kremt, kan vi fortsatt droppe å kommentere musikksmaken min?! :P

    Hektiske dager på Nøtterøy for tida også, men da står jo våren for døren før vi vet ordet av det :)

    SvarSlett
  5. Jeg syns også det var en smule merkelig, og sangen var gørr kjedelig, glætt som olje og mer full av klisjeer en dagboka til en forelska fjortis. Så de trenger IKKE å vinne for min del. Jeg heier på de derre Satan - rockerne, jeg :D

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)