fredag, januar 01, 2010

Årets første innlegg!

Hæppi nju jer!!! Kanskje dette året blir enda bedre enn det gamle..? Tenker man bare bittelitt over saken, så ser man kanskje at man egentlig er veldig lykkelig, noe jeg faktisk er.. Det har vært et ganske stressende år, med avslutning av bacheloren og det å tenke på at jeg måå få jobb nå! Det ble jo ingen jobb, derimot begynnte jeg på master..Noe jeg ikke tror jeg vil angre på, siden det er noe jeg har hatt lyst til hele tiden. Muligheten til å kunne gjøre flere ting enn å jobbe klinisk, kanskje jobbe for å øke antall tannpleierstillinger og vel..selvsagt tjene mer penger enn jeg ville gjort med "bare" en bachelor..

Dette blir nok ingen full oppsummering av året; siden hukommelsen min er som en gullfisks. Høydepunktene husker jeg derimot: jeg fikk autorisasjon som tannpleier etter måneder med mye tårer og klaging før siste eksamener og en j.. stressende bacheloroppgave (som ble like omfattende som tannlegestudentenes master..gretten fordi vi ikke engang fikk karakter, men kun bestått. Murr.) , solgte leiligheten min og flyttet sammen med min kjære. Vi malte hus, plantet hekk, fikk oss kattepus og jeg begynnte på master i helsefag..Det er vel året i et nøtteskall, og høres usannsynlig kjedelig ut når jeg selv leser gjennom dette. Livet er større enn ord kan favne. Haha, det høres ut som en klisje..

Her er fotodokumentasjonen over ribben vi laget igår! Svoren ble fantastisk sprø! Kjøttet var en liiten smule tørrere enn det mor pleier servere, men vi er tross alt nybegynnere!

Saltet og pepret alle sider av ribben og lot den ligge i 2 dager før vi puttet den i ovnen:


Det ferdige produkt *stolt!* :


Nyttårsaften; det vil si igår kveld, var det kun min kjære og jeg som satt rundt bordet og nøt ribbe med poteter, blomkål og goood brun saus. Litt rødvin ble det selvfølgelig, men ellers var det en ganske normal kveld. Bortsett fra at Marve fremdeles var savnet i kulden og naboene slo seg helt gærne på fyrverkeriet..Vi slo til med stjerneskudd, hehe. Litt tull å skyte penger til værs, når naboene skjøt opp raketter fra 18.00 til 01.00. Og gjett om vi hadde nyttårsbukker på døren..skitt, det ble mye godteri gitt bort igår! Aldri opplevd lignende.

Idag morges kom endelig Marvepus hjem! Gjett om jeg var glad! Har sett for meg både kattnappinger, påkjøringer og fryse-seg-ihjel-er, men han hadde ikke en skramme. *Glaaaad!*

..og vet jeg har skrevet det et par ganger nå, hehe. Men nå SKAL vi faktisk tapetsere!! Begynner om 5 minutt *smiiile..*. Ønsk oss lykke til..

4 kommentarer:

  1. Lykke til! :)
    Så godt å høre at Marve er trygg og hjemme igjen!

    SvarSlett
  2. Sv: Jeg har et ganske godt immunforsvar og er sjeldent syk. Dvs av influensa og slikt. Tarmen min tar ikke opp alle vitaminer jeg trenger, så jeg tar vitamintilskudd og b12-sprøyte hver 3.mnd, så det er i orden. Jeg kommer ikke til å faste i 6 dager! Selvfølgelig er det fint å mosjonere, men kroppen min er ikke helt der om dagen. Det er ikke farlig for kroppen å gå uten mat for en stund. :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt design :) Og godt nytt år. Lykke til med tapetsering.

    SvarSlett
  4. Flink med ribba og greier da!! :D OG bra pus kom hjem... :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)