tirsdag, januar 05, 2010

Fremdeles ferie, muhah!

Gjett når jeg stod, opp idag? 07.00! Hadde det vært skole- eller jobbe-uke hadde jo det vært normalt, men jeg har faktisk ferie fremdeles..

Siden jeg stod opp så tidlig skulle en jo tro jeg hadde gjort vanvittig mye fornuftige saker og ting, men dengang ei. Eller..jeg har laget pizzaboller utav deigen jeg laget igår med den nye kjøkkenmaskinen! Fine, fine kjøkkenmaskin! Det ble så plutselig sent igår; først Top Model-sjåing på Tv3 og så Cougar Town på tvnorge etterpå, og da glemte jo jeg å regne med tid til å bake ut og steke den perfekte deigen vår kjære Majoren (kjøkkenmaskinen..den trengte liksom et navn) hadde nubblet sammen med den drapsvåpenlignende deigkroken som fulgte med..Gullfiskhukommelse, jada. Dermed stod en trøtting på kjøkkenet å laget bakverk klokken 08.00 idag tidlig..

Man må jo ta seg til noe fornuftig også, selv om det er ferie..Så idag står følgende på to-do-listen min:

  • Leke med Majoren og bake Foccacia og et brød jeg fant oppskrift på i bloggen til Liv.
  • Se en episode av Heroes.
  • Skifte kattesand. Hysterisk morsomt.
  • Gå på matbutikk. Handleliste: mel, olivenolje, melk, kjøttdeig..hmm..må titte i kjøleskapet!
  • Skrive handleliste før jeg går på matbutikk. Ikke kjøpe snop på butikken. Jeg gjentar; IKKE kjøpe snop på butikken!
  • Ta ut av oppvaskmaskinen og stille alt i skap. Festlig jobb.
  • Komme seg ut mens det er dagslys og gå tur.
  • Bestemme seg for at turen til postkassen er lang nok i fryseværet og snu nesen hjemover for å ta en varm dusj.
  • Kanskje blogge litt; resultater fra Majorens superbe arbeid må brifes!
Lister som dette synes jeg forøvrig selv er ganske kjedelig på blogger, men det får gå for denne gang, i mangel av penn og papir og skrive ned på.

Apropos kjedelig blogging..Holder på å teste ut bloggtrafik.nu, som er en side som visstnok skal gi mer trafikk på bloggen + at man veldig enkelt kan surfe fra blogg til blogg med bare et lite tastetrykk (og en litt irriterende kodeinnskriving i ny og ne). Har funnet et par blogger jeg liker og som jeg kommer til å lese fremover, men oj så mye skit det er der ute av blogger! Mener jeg leste i et innlegg av Mariann om fjortisbloggere som enter driver blogg vs blogg, skriver "om de skal slutte å blogge" med oppfordring til å kommentere, skurrete outfitbilder tatt med mobilkamera..og som har diverse deilig-bilder av seg selv på bloggen. Det er veldig uinterressant lesestoff, særlig når disse bloggene stadig dukker opp på bloggtrafik.nu og man må klikke dem vekk hele tiden og krysse fingre for at en god blogg dukker opp..Jaja, det var dagens lille outburst. Skal jo ikke akkurat hevde at min egen blogg er mye bedre enn andres..men håper jo det er noe gøy for noen her hvertfall!

By the way: creds til min kjære samboer for å ha fikset slik at jeg får signatur i innleggene. Det har jo egentlig ingen hensikt siden det jo bare er jeg som skriver her, men det ser jo litt fænsi ut! :-D

Neste prosjekt blir å sy sammen en linkeside og legge den i menyen. Må bare sette på nerdebrillene først..

3 kommentarer:

  1. Jepp, det var jeg som skrev det. Gud, jeg kunne laget mange sånne innlegg, hehe. Med fare for å framstå som ei grinete gammel kjerring, lar jeg være - men noen ganger blir fristelsen rett og slett for stor... !

    SvarSlett
  2. Årh ja! Utrolig masse rart som befinner seg på blogger rundt omkring. Har holdt på å le meg ihjel, krympet meg, og blitt noe oppgitt fra tid til annen, og tenker at noen må jo beskytte disse menneskene mot seg selv! Hehe. Jaja... :)

    SvarSlett
  3. Yay, gleder meg til du setter nerdebrillene på nesen - ønsker meg også fancy signatur. Er forøvrig grisefornøyd med at jeg fant ut av bloglovin opplegget ;)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)