mandag, november 09, 2009

Mandag: Hjemmeskole, planter, matlaging og pusekatt...


Det er både fordeler og ulemper ved å studere hjemme..
En fordel er at jeg står ikke opp før 0700 (ja, faktisk en fordel, fordi ellers pleier jeg stå opp 0600 for å tråkle meg den lange veien til byen-ulempen med å bo "på landet" hehe) og kaffen kan nytes med soloppgangen som jeg burde tatt bilde av..Ser den jo ikke ordentlig, men fargene på himmelen er kjempefine! Andre fordeler er at jeg er hjemme og kan ta kosepauser med kattepusen og jeg konsentrerer meg bedre hjemme enn på en lesesal. Ulemper er jo at pausene KAN bli for lange, og jeg gjør masse husarbeid samtidig, som å vaske klær, legge sammen klær, vaske kjøkkenbenker og skittenoppvask..osv..blæh. En fordel for min kjære samboer er at middagen står klar på bordet når han kommer hjem fra jobb, hehe..

Vi har to trær i stuen faktisk..den til venstre er "Apeskrekk" som egentlig er et ute-tre som blir 3-4 meter høyt (!). Vi plantet den om igår til denne myyye større potten, og siden den så så puslete ut får den lov til å være inne i varmen en stund framover. Så husker vi å vanne den også, heh..Den til høyre er et inne-tre som vi kjøpte fordi vi synes den så så rar ut..Siden vi ikke skal ha juletre i år kan vi kanskje pynte disse trærne..?



Måtte ta bilde av denne, for å vise at den endelig begynner å blomstre, etter 7 års fangenskap hos Casa Siv..


Kjære lille Marvepus på teppet i stolen sin..ntåå..


En av bøkene jeg leser nå..


Krydderhjørnet på kjøkkenet! Her skjer det ting idag: SUSHI-MAKING!!!


Da var det no more blogging på et par timer..Ooo! Har forresten ringt til sykehjemmet hvor jeg jobbet i sommer for å spørre etter litt helgejobb..Kanskje neste helg sa de.. *trenger tjene litt penger nå.* Vel! Tilbake til statistikkoppgavene nå..bleh..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)