torsdag, november 12, 2009

"K J Ø P E F R I dag" nærmer seg...


Shopping er noe som står høyt på min "jeg-liker-å.."-liste!
Idag har jeg trøsteshoppet bittelitt etter presentasjonsseminaret på skolen var ferdig..Det gikk bra, men det er litt fint å gi seg selv en liten klapp på skulderen når man har stått på og jobbet en stund. Dermed ble det et par ullinnkjøp! Kjøpte en Kari traa-ullundertrøye for en stund siden, som jeg eeelsker for den er så god og varm, til tross for at den er veldig tynn, *imponert over "tekstilteknologi"*..så idag kjøpte jeg en Helly Hansen-ullundertrøye og en HH stilongs. Så da kan vinteren bare komme, hah!

Siden jeg skal kjøpe litt julegaver imorgen, søkte jeg på nettopp det ordet i google for å finne tips..Og noe jeg fant var en artikkel om "Kjøpefri dag". Den er siste lørdagen i november hvert år, så denne gangen er det 28. november vi oppfordres til å la være å kjøpe noe. Det er jo ikke lett når vi har julen som nærmer seg, og gaver må kjøpes.. *Gulp!* Målet med den kjøpefrie dagen er å rette oppmerksomhet mot overforbruket og fokusere på negative følger for miljø, livskvalitet og rettferdig fordeling..se artikkelen her.

Så er spørsmålet om vi klarer å la være og kjøpe noe den dagen..Klarer du..?


"Buy nothing day" i 2006:

1 kommentar:

  1. Ooops.. Det blir hardt, tror jeg! Skal man ikke kjøpe mat eller noen ting liksom?

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)