fredag, november 20, 2009

Juleverksted a la Siv!

Da tester jeg endelig ut lag-en-såpe-utstyret mitt fra Panduro. Vet ikke helt hvordan resultatet kommer til å bli enda, siden de ikke er størknet..må vente noen timer med å plukke ut såpene fra formene! Håper inderlig de blir såpass ok at de kan gis bort i julegave. Eller rettelse: har brukt såpasss mye penger på dette, at det SKAL gis bort i julegave no matter what! *Snille jeg*.

I settet fulgte det med 2 kg såpemasse, 4 forskjellige dufter (sitron, appelsin, eple og rose) og 5 farger (gul, oransje, blå, rød, grønn). Formene måtte kjøpes utenom. Har også kjøpt glitter som skal blinge dem opp litt, hehe. Tok ganske enkelt å kuttet såpemasse i mindre biter og smeltet det i mikrobølgeovnen. Deretter blandet jeg inn farge og lukt, og helte det i formene. Enkelt jo! Nedover kan du se hvordan det har gått for seg:

Alle ingredienser ligger klare..


Først et lag med gul farge, sitronduft og masssse glitter!


..fulgt av gjennomsiktig, oransje (appelsinduft) og rød i de forskjellige formene..


..Og nå er det bare å lese og skrive mer på oppgaven. Så blir det kanskje et pauseinnslag senere idag på hvordan såpene ble! Noen som føler kreativiteten strømme på nå..? Adios så lenge..

Rettelse: jeg leste jo typisk nok ikke bruksanvisningen for såpelagingen..men nå så jeg at de skal tørke i 1-2 døgn! Uæh..Jaja, fortsettelse følger!

1 kommentar:

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)