fredag, februar 05, 2010

En konkurranse som skriker vår og sommer!



Lysten på å vinne gavekort hos Hageglede??

Jeg er nemlig med i konkurranse hos LivsRom
Premien er to stk. gavekort fra

1. premie:
Gavekort hos Hageglede
verdi kr. 1000

2. premie
Gavekort hos Hageglede
verdi kr. 500



Trekning: 1. mars

Hagen vår er ikke særlig å skryte av..Hvertfall ikke enda. Huset er nytt, og det gjenstår masse arbeid rundt omkring det. Ifjor fikk vi plantet hekk foran huset, epletre, plommetre, noen blåbærbusker, bjørnebær, rips, et rosa Magnolia-tre og en blålilla Hortensia. Alle planter og trær var bare barna da vi plantet dem, så det kommer jo til å ta noen år før de blir fine. Et par bilder for å illustrere det (forhåpentligvis) etterhvert kommende hagescenarioet:

Sånn vil jeg at Magnoliaen skal se ut om noen år..Nydelig! Googlet bilde..



Sånn håper jeg Hortensiaen kommer til å se ut etterhvert (googlet bilde):


..og sånn her ser det ut hos oss idag..rips- og blåbærplanter stikker halvveis opp fra snøen:


Hekken ser pinglete og skjør ut der den titter opp fra snøen. Sa jeg at jeg GLEDET meg til snøen jafses vekk av våren..?


Fremdeles gjenstår noe jeg måå ha i hagen.. Når vi nå først faktisk har hage, så er det moro å pusle litt der også. Et blomsterbed. Det er det jeg ønsker meg! Hvor vi skal lage det er vel ikke helt avklart enda, men etter å ha tittet litt på Hagegledes nettsider har jeg funnet noen favoritter jeg kunne tenkt meg:

Akeleie; trives best i de skyggefulle stedene i hagen. Suits me fine!


Daglilje: Condilla. En staude som skal være robust..Kan absolutt passe inn i hagen!


Daglilje: Sweet Hot Chocolate. Utrolig fin!



Har fått litt ideer til videre tankearbeid for hvordan hagen skal se ut nå! Det blir jo ikke aktuelt å gjøre noe på enda en stund, og det trengs muligens litt overtalelse hos min bedre halvdel, hehe. Han er jo ikke så glad i mye farger.. Det er greit inne i huset med få og litt sartere farger, men ute i hagen synes jeg det skal blomstre i alle mulige farger!

Det var da altså mitt bidrag til konkurransen..Liv ba om et kreativt og personlig innlegg, men det er litt vanskelig når man ikke egentlig har gjort noe i hagen fra før og heller ikke har ordentlige bilder av det som er gjort. Snøen..ALT er dens skyld, hehe! :-D

Idag er det studiedag i hjemmet, bøkene venter på meg og kaffen er snart ferdig. Derfor ønsker jeg alle en heftig god dag og GOD HELG!!

6 kommentarer:

  1. Åååå, blomster!! Vååår:) Nå ble jeg litt glad:)

    SvarSlett
  2. Nydelig magnolia. :) Blir fint å få sånne i hagen. Jeg har ikke hage jeg - men jeg har en liten veranda... Håper på hus og hage en dag. :)

    SvarSlett
  3. Sv: Ja du, frøken Hobbypsykolog, du har nok rett:) Jeg kan hvertfall ikke forstå hva annet det skal være..

    Håper du har en fin fredag, nerden;)

    SvarSlett
  4. Lykke til, håper du vinner! Har ikke hage jeg...
    Sv: Heldigvis ikke din skyld at jeg blir spammet, hehe! :P Oppvasken blir ikke tatt i dag merker jeg... God heeelg!

    SvarSlett
  5. Kjempefine blomster! Der vi bodde før hadde vi diger hage med frukttrær og masse roser! Den gamle mannen jeg kjøpte hus av elsket hagen sin og brukte masse tid der. Jeg ble jo gravid sommeren etter jeg flyttet inn der, og siden jeg var syk hele svangerskapet grodde hagen helt igjen. Vi klarte aldri å hente oss helt inn igjen, det var skikkelig trist - men gud så mye arbeid det er også!!

    Nå har vi mindre plen på tomten, og nesten ingen blomster i det hele tatt. Kjenner jeg savner det, så til våren skal jeg også plante. I krukker, ikke i bed. Gleder meg til å se hagen i full blomst :) Nå er det opptil flere plussgrader her, så det er håp i hengende snøre :)

    SvarSlett
  6. Så kjempefint bidrag!! Og veldig gøy at du er med!
    *krysser fingrer og tær for deg* :-)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)