fredag, februar 12, 2010

Alexander McQueen..

Det er like rart hver gang jeg hører om unge mennesker som dør..Det er så fjernt fra mitt eget lille univers hvor det sjeldent er noen som faller fra. Ettersom hva jeg kan huske har jeg bare vært i 4 begravelser i hele mitt liv! Døden er ukjent; forutenom et par hamstere jeg har gravlagt i all høytidelighet i pyntede små esker..

Alexander McQueen ble funnet død igår.. Har likt han som designer fordi alt han lager enten er halvsprøtt eller helsprøtt. Hvem kjøpte seg f.eks ikke skjerf med hodeskaller på da det var in..? Det gjorde jeg..opptil flere! Synd at de kom først etter min hodeskalle- og svarte/lilla gother-periode.

Selv mistet han nettopp sin mor, og for noen år siden en god venninne av han; Isabella Blow. Like eksentriske begge to..Går det an å dø av hjertesorg? Det står jo ingenting enda om årsaken til hvorfor han døde, men det går jo an å lure..

Alexander McQueen & Isabella Blow i bedre tider:


Alexander McQueen-skjerfet. Gjett om jeg hadde lyst på det! Endte med at jeg kjøpte meg en billig kopi på Glitter.



Utrolig gøy med sprøtt design..som sko og støvletter han har designet. Kanskje ikke akkurat sånt man går med, men heller sånt man kan ta inspirasjon fra!


Kul clutch:

Rest in Peace..Og måtte du fare vel på de evige catwalk-marker!

4 kommentarer:

  1. Jeg var vel kanskje den eneste som aldri kjøpte noe som helst med hodeskaller på:p Men det er uansett forferdelig trist når folk dør.. Jeg mener jeg leste et sted at han hadde tatt livet av seg?

    SvarSlett
  2. Jeg har overhodet ikke noe forhold til fyren, eller designet, men jeg fikk med meg at han var død. Det er tragisk når unge folk dør - samtidig blir jeg nokså blasert når det gjelder kjendiser - de er jo gærne hele gjengen - og det alltid en relativt logisk forklaring på at de stryker med (rus, selvmord, tung medikamentbruk eller en kombinasjon av alle) Merker det blir litt sånn.. jaja... synd for fansen, liksom..

    SvarSlett
  3. Ble litt overassket da jeg hørte det. Alltid litt rart egentlig, som du sier, når unge mennesker dør. Selv har jeg ikke vært så opptatt av designere etc, så jeg har ikke akkurat fulgt ham med argus øyne, men jeg visste jo hvem han var og sånn. :) Trist trist

    SvarSlett
  4. Söt blogg du har. Besök vår blogg! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)