søndag, februar 14, 2010

Da var helgen snaaart over..

Hvorfor helgen har gått så utrolig fort måtte gudene vite..Nå sitter jeg egentlig å gleder meg til neste helg allerede. Det er vel kanskje ikke en god start på en travel uke og tenke sånn..? På torsdag er det nemlig atter en presentasjon av gruppe-oppgave som står på programmet. Det betyr at det blir sprengjobbing med oppgaven når jeg ser mitt snitt til å få tid til det mellom jobbing og trening.

Bleh; hvorfor må jeg alltid bli så forferdelig pessimist når jeg får det travelt..? Har allerede begynnt å tenke på den neste individuelle oppgaven som skal leveres fredag i uken etter neste. 1000 ords-oppgave; skriiik! Nei; nok om det!! Lovte jo å skryte av kaken hvis den ble litt ok..Det gikk totalt skeis (som det pleier gjøre..) da jeg skulle sette kronen på verket; glasuren.

Den skulle bestå av hvit sjokolade. På alle kanter, -lekker som bare det i teorien. Men den ville bare ikke bli tykk og størkne! Har hatt problemer med den oppskriften før, og tror faktisk den må være gal. Det kan jo ikke være meg som er superkløne 5 ganger på samme kaken?? Det er nemlig så mange ganger jeg har laget den de 3 siste årene. Det blir aaaltfor mye sjokoladekrem til å ha inni kaken, også blir det aaaltfor lite hvit sjokoladeglasur til toppen. Mongo-oppskrift! Tone spurte etter oppskriften, men vet ikke helt om den fortjener å bli lagt ut..Skal se det litt an først, Tone! Kan være jeg gjør noen justeringer før den tid, halvere mengden kremfløte kanskje..? *Tenke hardt..*


Vel; bunnen kan jeg hvertfall skryte av! Det er den mest vellykkete bunnen jeg noensinne har laget.


Kaken ferdig! Den ble ikke helt som på bildet i kokeboken, haha! (se innlegget nedenfor..) Måtte jo finne på noe da den hvite sjokoladeglasuren ikke ville oppføre seg..(Den ser bedre ut på bildet enn den gjorde i virkeligheten)



..og mens jeg var i gang på kjøkkenet laget jeg en ny dose hold it-er..Her er fyllet; agurk, tomat, kyllingfilet, kjøttdeig, ost, løk, bolognesesaus (!) og shish kebab-krydder. "Man taver det man haver"..


-Skal ikke skryte på meg å ha laget selve hold it-ene og stekt dem. Deigen laget seg selv i Majoren (kjøkkenmaskinen..) Fikk totalt panikkangst da glasuren på kaken fløt utover hele bordet. "Åneeei; ENDA en mislykket kake!" tenkte jeg..Dermed steppet min kjære sambo inn å reddet dagen. Her er resultatet..mmm!


Ønsker alle en kjempeflott kveld og en snill morgendags start på uken!

2 kommentarer:

  1. Kaken så kjempefin ut på bildet hvertfall:)

    SvarSlett
  2. Hva i alle dager er det du skriker og bærer deg for!? Kaka ser magisk ut, for fanden :) Sikker på at den smakte himmelsk også. Nemlig, som farmor sier i tide og utide ;)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)