mandag, desember 07, 2009

Hva gjør pus når du er ute av hus?

Hehe, fint å starte morgenen med litt kattespionering..Det har nemlig blitt undersøkt hva katter driver med når eierene er ute av hus. Det er Friskies The Scratchington Post som står for prosjektet, og de utsyrte 50 katter med kameraer..

Hehe, tenkte for ikke så lenge siden på hva vår lille Marve gjør når vi ikke er hjemme. Da er han jo som regel ute av hus, og Pusur vet hva han gjør da..En stund tenkte jeg at "ja, fange mus, det gjør han hvertfall ikke, for han er jo så snill mot alt". Pffft, nå ser vi han med en mus i gapet annenhver dag omtrent, så der røk den..

Studien (eller hva man kan kalle det) foregikk på innendørs katter, så da er det jo begrenset hva de kan finne på..Det er like før jeg hiver kamera på Marve og ser hva han pusler med når han er ute! Noe han liker å gjøre når han er inne, er å ligge på plastposer..merkelige lille katt. Igår fikk han endelig flytte inn i sin eksklusive nye utebolig som han så ut til å elske! Skal følge det opp med en liten bildereportasje etterhvert..men anyways; hva gjorde pusene i studien?

Resultatene fra spionasjen er som følger:
  • 21,6% av tiden tittet pus ut av vinduet
  • 11,8% av tiden hadde pus samkvem med andre dyr
  • 7% av tiden klatret pusene
  • 6,1% sov de
  • 6,1% så de på tv, data, bøker, dvd..hæh, dvd..?
  • 5% av tiden bestod av lek
  • 4% av tiden spiste eller stirret pus på mat..
  • 1,7% var de i vask eller badekar
Pusekatter er kanskje ikke så dovne og late som vi skal ha det til..? Artikkelen finner du her, og undersøkelsen finner du her.


2 kommentarer:

  1. Haha, jeg leste det! De er kanskje ikke så late som vi tror, men de har neimen ikke verdens mest spennende liv heller;) Minner om å være sykemeldt egentlig:p

    SvarSlett
  2. Smått overrasket over den lave sove-prosenten, må jeg si! Mat også forsåvidt.. stirre ut av vinduet derimot, hehe, den måtte jo komme høyt opp på lista.

    Eksen min og jeg satte opp et kamera på kjøkkenet for å se hvordan i heite hule bikkja vår greide å få ned kaseroller på ovnen når vi var borte. Vi gikk ut i to timer, filmen ble to minutter lang, det var den tiden det tok ham å flense innpå alt i "fella". Og den teknikken han hadde for å få ned ting... hadde jeg ikke sett det sjøl, ville jeg ikke trodd det.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)