mandag, november 16, 2009

Julestemning..allerede??


Jeg er jo allerede litt i julestemning må jeg innrømme..
Litt tidlig kanskje..Gleder meg veldig til å slappe av med å lage julegaver: såpe, kaaanskje tovede tøfler hvis tovefingrene er med meg, og litt hjemmelaget snop. Etter 14. desember har jeg nemlig helt friii og kan gjøre sånt! Med mindre jeg blir oppringt av mine kjære sjefer på jobb ("pliis, la noen bli syke, liksom"..æhh..), men så langt er planen å lese det av pensum som ikke har blitt lest, og å komme enda mer i julestemning.

Hva skjer i julen da..? Hvilken julekalender kommer på NRK? Det har jeg funnet ut; det er nemlig en egen nettside som har en oversikt; jul2009.no. Skulle ønske de kunne sendt "Jul i Skomakergata", men akk nei; det blir "Jul i svingen".



..Det er jo litt dumt, for den er vel bare for barn..? Hva med oss STORE barna..? Og nei, tv3 eller tvNorge-julekalendrene slår ikke helt an hos meg. Får ta meg en tur til min kjære venninne Ellen som har Jul i Skomakergata på dvd og nok er mer enn villig til å se den, hehe. For de som liker teater, er denne julekalenderen satt opp på Oslo konserthus 27.-29.november og 18. + 20. desember..



En film jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å se (i tillegg til 2012 og Avatar som min samboer og jeg skal se i løpet av desember) er "A Christmas Carol" med Jim Carrey. Joda, han er litt slitsom til tider, men det ER en julefilm tross alt!



Til den som lurer på hva jeg ønsker meg i julegave, så ta en titt på en oppskrift på hjemmelaget konfekt her. *Sikkkkkleeee...*

En brus jeg bare MÅ ha hver jul for at det skal kunne kalles jul, er CB julebrus, gakk..Tjuvstartet litt i oktober, etter vi var på sørlandet og kjøpte med oss noen flasker *Gulp, nesten dårlig samvittighet..men bare nesten!).

CB julebrus, den besteste julebrusen i heeele landet!

1 kommentar:

  1. Jul i skomakergata.. DA hadde jeg fått julestemning! :) Hihi.

    SV: Ja, er våres hund :) Er en boxer. Nuuudelig. Vil du ha en veldig veldig aktiv hund så er boxer å anbefale, haha..

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)