søndag, november 22, 2009

Julesåpe og pepperkakeby...

Såpelagingen er fremdeles et pågående prosjekt! Har hatt enda en støperunde, men den var delvis mislykket, så endel skal smeltes om. Her er de jeg er relativt fornøyd med..synes de er litt kjedelige, f.eks de røde som bare er..røde..Så jeg har planer om å kutte noen opp i små firkanter og støpe dem inn i en gjennomsiktig såpe.. *i tenkeboksen for kreative ideer*. Den rosa har glitter-hjerter, og flere av de andre såpene her er to-farget med en gjennomsiktig farge som "bunn". Det sees ikke så bra her dessverre, men det er der, hehe!



Rosa med glitterhjerter inni..nusselig..trykk på bildet for å forstørre det


Sitronsåpe


Så ja, prosjektet fortsetter videre! Har også lyst å kjøpe hvit såpe etterhvert for å lage "muffinssåper", som jeg skrev om i et tidligere innlegg.

Ble litt lei meg isted, da jeg leste på dagbladet.no at årets pepperkakeby på Torgallmenningen hadde blitt ødelagt av noen iløpet av natten..Skjønner ikke hvorfor sånt skal være nødvendig!

God søndag til alle som har forvillet seg inn på bloggen min! Nå skal jeg skrive på oppgave, og være søndagsstudent..gah.

2 kommentarer:

  1. Så kjekt med kreative prosjekter. :)

    Jeg leste også om pepperkakebyen. Jeg bodde jo 7 år i Bergen under studietiden ++, og syntes pepperkakebyen var et lite høydepunkt. Så synd at noen synes det er greit å ødelegge... :(

    SvarSlett
  2. Åååh, så flink du er! Superkreativ:-)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)