onsdag, desember 02, 2009

Pauseinnslag: ansiktsbehandling!

Da nærmer det seg lunsjtider! Og siden jeg ikke fikk tid til å ta eksfoliering og ansiktsmaske på søndag, så gjør jeg det nå!

Er fryktelig glad i Dermalogica, og selv om produktene kan være dyre når man kjøper dem, så holder de leeenge..Ansiktsrensen "special cleansing gel" har jeg brukt i flere år nå, og kjøper den med noen måneders mellomrom fra lookfantastic.com eller strawberrynet.com, alt ettersom hva kursen står i..*må spare der man kan* Bruker den ikke daglig, men hver gang jeg dusjer..ca annenhver dag.

Huden min har bedret seg med årene, etter mange år med kviser titt og ofte og i store kvanta. Man må slå et slag for å holde huden fin..Som eksfolierer bruker jeg for tiden Academie exfoliating cream, etter at min kjære daily microfoliant fra Dermalogica ble tom. Litt billigere alternativ, og den er kjempegod! Man renser huden en til to ganger før man tørker ansiktet og tar på et tyyyynt lag med eksfoliereren...deretter venter man til den er tørket, og med sirkulære beveglser gnir man den av. Har ikke egentlig greie på kjemien i det, men tror den først virker kjemisk, og deretter mekanisk når man gnir den av, ved at det er små korn i den..

Det å ha hvitt gørr i ansiktet er alltid like flatterende for enhver, så vips! Her er bilde av meg med eksfoliereren..venter på at den skal tørke, før jeg tar den bort og hiver på masken; skin refining masque fra Dermalogica..Den har jeg ikke brukt mer enn et par ganger før, så har ikke gjort meg opp noen voldsom mening om den enda.

Hvit gusje i ansiktet..


Fra venstre: eksfolierer fra Academie, cleansing gel og refining masque fra Dermalogica


Hva gjør man ikke for å forberede seg til julebord? Imorgen blir det plukking av øyenbryn..huhei jeg gleder meg..

4 kommentarer:

  1. Skikkelige greier! Det må jeg si. I min verden er hudpleie det samme som sminkefjerningsservietter fra FirstPrice.. Ops!

    SvarSlett
  2. Sv: Joda, men jeg burde vel kanskje eksfoliere, bruke fuktighetskrem, og ta ansiktsmaske en gang i blant også. Jaja..

    SvarSlett
  3. Jeg har bestilt meg ansiktsbehandling med rens og massasje i dag. Gleder meg sjuuukt til timen! Skal bli godt! :)

    SvarSlett
  4. Sv: Spiser ikke så mye tapas her i huset, men det hadde jo vært en idè å prøve en gang! Takk for tips:)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)