søndag, desember 20, 2009

Krypende julestemning

En liten oppdatering etter en helg med lite blogging! Har hatt noen travle dager som har bestått av soving (hehe, travel ja..er det juleferie, så er det juleferie!), vindrikking, pakkepakking, vasking, rydding, kosing og snømåking..Ikveld har vi dessuten hatt en mini-julaften sammen med min kjæres familie siden folk reiser i nord og sør i år. Dermed har det blitt pakkeoppakking og pinnekjøtt! Arrhh..var kjempekoselig! Vi fikk faktisk noe som jeg har mast til min kjære om noen måneder; nemlig en kjøkkenmaskin! Så nå blir det flittig bruk av både den og det nye spisestuebordet når vi inviterer til de plenty middagene vi har planer om å invitere til når 2009 tar slutt og vi begynner det nye året..

Snø er fint det..selv om det var utrolig fint uten snøteppet for et par dager siden, da jeg tok dette bildet ut fra kjøkkenvinduet; fint ikkesant??



Så kom snøen..og den drysset ned i store masser og heiv seg over hekk og plen. Vi måtte brøyte vekk snø med en hagerive som vi kledde med papp og en plastpose; fordi vi ikke hadde snøskuffe! Etter å ha spadd bilen løs og måkt plass til å få bilen ut fra innkjørselen (er innkjørselen egentlig en utkjørsel når man kjører ut fra den..?) Deretter gikk vi og kjøpte stor spade og snømåker..Sånn så det ut fra stuen da snøen fremdeles dalte ned:



Julestemningen kreler seg fremdeles oppover; sakte men sikkert. Julen er ikke som den var da en var liten. Det er vel bare å innse at det aldri kommer til å være som da en var småtting heller; spenningen og forventningen.. "hva får jeg i år??"..Likevel blir jeg litt roligere til sinns i julen, og gleder meg stooort over god julemat, snop og årets Nemi-julehefte. Som jeg allerede har lest *gulp*. Finnes det en usagt regel for når man skal lese julehefter?? Jeg troor vi alltid har pleid å gjøre det når heftene kommer i hus, men har hørt at noen ikke leser det før på julaften eller dagene etter..Uæh, sånn klarer jeg bare ikke!



De pokkers kakemennene står fremdeles for tur å bakes. Det er ingen vei unna; vi MÅ ha kakemenn i julen. Dessuten regner jeg med at julestemningen vil krype enda lengre oppover da! Men det får bli imorgen. Nå er det risbolle-eting og oppdatering på blogger som står for tur. Ønsker alle en god 4. søndag i advent!!!

2 kommentarer:

  1. Å - kjøkkenmaskin! DET har jeg også lyst på :)

    SvarSlett
  2. Det er fint med snø--- særlig når man er inne ;)

    Jeg bakte pepperkaker i år jeg, og sa meg fornøyd med det ;)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)