onsdag, desember 09, 2009

Filmanbefaling: 2012!

Filmanbefaling; bedre sent enn aldri! På mandag var vi og så 2012, og jeg tenkte at den nok var litt lang i forhold til hva som er akseptabelt i mitt hode for en kinofilm. Lange filmer er det greiest å se hjemme, siden jeg har litt angst for å måtte tråkke på tær og søle cola på folk for å komme forbi dem når jeg må på do..(Løsningen er å gå på do et par ganger før du går inn i kinosalen, og huske å kjøpe med deg nok snop og drikke.) Og så det er sagt, så virket den absolutt ikke så lang som to og en halv time!

2012 er en naturkatastrofefilm; som jo er en av mine yndlingssjangere. John Cusack spiller en av hovedrollene og spilte helt ok. Verken mer eller mindre. De skuespillerne som var mest underholdende i filmen var selvfølgelig Woody Harrelson som gærning og Chiwetel Ejiofor som rik gærning.


Plottet er at jordens kjerne er varmet opp og jordskorpen kommer til å sprekke som følger. For å unngå å bli varm på føttene når det skjer, har det blitt laget en hendig løsning for å redde menneskerasen. Det vil si; de som er rike nok til å betale seg inn...John Cusacks rolle, Jackson Curtis, er en ukjent forfatter som ikke akkurat har penger nok til dette, men prøver likevel å redde familien sin ved å komme med på denne såkalte hendige løsningen som er laget i Kina. Heroiske flyturer av en pilot som ikke er pilot, men stefar til barna til Jackson Curtis, gjør at de til slutt kommer seg til Kina. Med litt hjelp fra kontinentalplateforskyvning, hehe. Tror hele kinosalen lo litt da familien «plutselig» var neeesten der de skulle! «I don't know how this happend but..!»


Om familien fikk reddet seg med denne som sagt hendige løsningen og om Afrika igjen ble livets vugge, får du svaret på hvis du går på kino! Kan jo ikke avsløre for mye heller..Konklusjonen min er at jeg absolutt likte filmen! Den endte som jeg liker at filmer ender.. *male himmelen rosa*..Det var spenning nesten hele veien, og jeg var ganske anspent store deler av filmen på grunn av disse jordskorpene som brast og lava som fløt, det kunne liksom bare gå galt!


Moralen med filmen er at du må ha masse penger..eller så må du ha skikkelig flaks og være i nærheten av Kina når Maya-kalenderen slutter og apokalypsen begynner. Neida, moralen som jeg velger å dra fra filmen er at hvis man står på, så overlever man selv de største brasene, det gjelder bare å tro at man kan fly selv om man ikke egentlig er pilot...


2 kommentarer:

  1. Haha! Jeg har hørt at det er litt for mange usannsynlige ting som skjer i den filmen, som f.eks. det med at de "plutselig" er nesten der de skal. Men det høres jo ut som om det kan være verdt å se den likevel:) Takk for anbefalingen!

    SvarSlett
  2. Sv: Ja, det er veldig koselig:) Men appelsinene holder ALDRI i 24 dager, de blir pil råtne. Derfor har jeg ventet såpass langt ut i desember før jeg laget dem:)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)