mandag, januar 04, 2010

Tapetsering del 2

Tapetprosjekt fullført! Fornøyd! Var livredd en liten stund for at jeg hadde gnikket for mye på tapetet her og der for å få bort lim som tøt ut..men litt zalo og varmt vann gjør susen! Så hva har vi lært av tapetseringen? Her kommer følgelig en note to self til en eventuell neste gang vi tapetserer:

Fokuser på skjøtene! IKKE på å kutte tapeten der taket eller gulvet begynner..det kan du gjøre til slutt. For å få helt tette skjøter er det litt viktig at man tapetserer tapetlengdene i en sleik, og ikke venter en dag. Da er det lettere å dytte tapetendene mot hverandre, siden limet ikke er helt tørket. VIKTIG å tenke på: Hvis du skal ha opp et mørkt tapet og det er lyse flater som skal tapetseres, lyser det lett gjennom hvis man ikke får tapetlengdene helt inntil hverandre. Og den siste (men ikke minste) notatet til selvet: Ikke stress. Bruk god tid, og vær nøye! Da slipper man å trå til med brun tusj, som ja; faktisk er nødvendig i skjøtene her..uups. Det var vel det! Da skulle jeg, og eventuelt den som leser dette være bedre forberedt neste gang de tapetserer. Man lærer så lenge man lever.

Nå mangler det bare et bilde på veggen..

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Jeg løy visst forresten, selv om jeg ikke mente det. Episode 1 og 2 går etter hverandre:)

    SvarSlett
  2. Hvaaa heter den tapeten, og hvor har du kjøpt den!? Det er AKKURAT en sånn farge jeg har tenkt meg på soverommet vårt, men som jeg ikke finner! Det ble kjempefint!

    Og forresten; De bøggs'a jeg snakka om i går - det er pc'n min her på jobb som lager dem, på hjemmepc'n ble bloggen din helt fin - som du sikkert så på kommentaren senere på dagen, hehe. Sorry hvis du brukte tid på å rette opp i mine ikke-eksisterende feil :P

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)