tirsdag, januar 12, 2010

Første skoledag.. *Sliiiten!*

Sånn som jeg har forstått det (det ble MYE informasjon idag, så nå skal jeg sette meg ned og repetere litt inni hodet mitt..), har vi faktisk 3 oppgaver å forholde oss til på studiet de neste to ukene. To av dem skal presenteres i plenum, mens en av dem skal vi skrive på selv og levere inn..Det er små oppgaver, og to av dem skal gjøres i gruppene vi er inndelt i slik at vi jo ikke er alene om dem; men oj jeg føler vi ble slengt rett ut i studiehavet!

Fram til påske driver vi på med ett fag, og etter påske begynner vi på neste fag. Dette høres jo komfortabelt ut, men tror neppe det blir det. Ikke at det blir moro, for all del; jeg tror det blir et kjempeinteressant semester! Vi skal lære og diskutere mye, særlig sykefravær og hva man kan gjøre for å få det ned..

Apropos skole, så jeg har jo flere ting å klage over enn bare det. Er nemlig ufattelig støl akkurat nå! Det er jo kanskje helt naturlig etter gårsdagens angrep på kroppen (Body Attck-timen). Har trøstespist koteletter med gratinerte poteter til middag og det føles litt bedre nå.. Min kjære laget en helt fantastisk marinade som bestod blant annet av syltetøy! Det var dagens tenkte jeg da han satte fram jordbærsyltetøy sammen med noe chilisaus, ketchup, salt og gudene vet hva han ikke brukte i den marinaden. Det er visst et kokkeknep han plukket opp i Sør-Afrika, og funker som bare det! Overflaten blir littegranne karamellisert da, er det vel som skjer..Smaken minte om sommerens grillmat *savne*...

Javisst er bildeløse skriblerier kjedelige! Derfor hiver jeg her inn et bilde fra ja..Sør-Afrika! Det er tatt i en fuglepark; Birds of Eden (Plettenburg tror jeg det var..men ikke skråsikker) som er himmelhøyt innhegnet slik at fuglene ikke flyr avsted. Logisk. Da jeg så opp var det faktisk en fugl som satt oppå denne innhegningen; og for alt en vet kanskje ville inn? Hadde tenkt å bruke bildet i fotokonkurransen på Emmieverlastings blogg, men det ble jo (som kjent?) bildet av strutsene på tur. Fugler er søte/rare dyr de!


3 kommentarer:

  1. Så kult bilde!!

    Jeg syns det er litt godt å være støl jeg, da vet man at man har brukt kroppen:)

    Men det hørtes ut som en utrolig brutal start på semesteret! Huff, misunner deg ikke.. Men du klarer det nok fint, kjenner jeg deg rett:)

    SvarSlett
  2. Sv:Hmmm! Vet ikke helt om det fristet altså!;) Er ikke spesielt glad i koteletter fra før, også jordbærsyltetøy?:o)
    "Neste gang jeg blir tvunget til å lage mat" haha, lite bra! det er nesten sånn det er for tiden!
    Takk for omtanken.. hehe:o)

    SvarSlett
  3. Kult bilde :) Jeg glemte å takke for tapet - tipset, jeg skal jammen se etter den der! Soverommet deres ser jo ut som om det er fra en katalog! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)