tirsdag, januar 05, 2010

Majoren er min helt...

Tadaaa! Da var brødene ferdig laget og de smakte realt godt! Byttet ut litt av hvetemelet med grovere mel og faktisk endel hvetekli (må fnise litt av utsiden på pakken som er en dame med 80-talls puddelhår. Gah..), for å gjøre det litt sunnere. Majoren; kjøkkenmaskinen, klarte brasene helt perfekt med å blande sammen ingrediensene og kna og elte alt godt sammen. Deigen ble utrolig fin!

Min nye helt; Majoren!


Satte deigen under varmepumpen i stuen med kjøkkenhåndkle i en goood halvtime mens jeg sprang rundt i huset og ordnet forskjellige ting (les to-do-listen i innlegg under..). Den este noe vanvittig! Sjekk ut:

Bollen den er i her, er gigantisk i seg selv, og deigen så kjempesvær ut; til tross for at jeg halverte oppskriften! Piffen gikk litt ut da jeg skulle forme den til to brød; en i form og ett stort rundt brød.


Steke..steke..steke i 50 minutter, og vips:


Det skal ikke påstås at jeg er den aller mest romantiske i samboerforholdet..Jeg har ikke tenkt så veldig mye over det, men vi fyller faktisk 2 år denne måneden (TO år, herreee så fort tiden går!!!) og gjett hva min kjære hadde med hjem idag..Blomster! En bukett med røde roser og denne fiine bjomsten (husker ikke hva den heter) som jeg falt for sist vi var på Mesterhagen..han husket det, og nå bor denne i stuen vår:

Ble ganske rørt..sukk..fineste kjæresten min!


Forøvrig går Marve rundt og nyser for tiden..liker det ikke helt, så holder han for det meste innendørs om natten. Dakars liten..forkjølelse er hverken greit for menneske eller dyr. Velvel; ønsker alle en good natt!

3 kommentarer:

  1. Ååå, så kult at det ble vellykket! Vi er bare så heldige som fikk denne mesterlige majoren til jul *hihi*
    *hmm, fikk lyst til å bake igjen jeg nå.. *

    Ja, jeg skal oppdatere på bloggen om hvordan treningen går, det er som du skriver, litt vanskeligere å sluntre unna, når jeg vet noen følger med :-)

    En annen ting jeg har helt glemt å skrive, er den creme bruleen jeg laget vet du. Det er ingen hjemmelaget oppskrift, det er Freia sin! Og den blir bare sååå god, så det er egentlig ikke vits å kline til med grunnoppskrift. Men jeg må prøve det også altså, men jeg liker Freia sin :-)

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med jubileum! Koselig med en så omtenksom kjæreste! :)

    SvarSlett
  3. Nåå, så skjønn kjæreste, gratulerer med jubileum! :) Hvordan i huleste kom du på navnet til maskinen??

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)