tirsdag, september 20, 2011

Dag 28: Jeg forlater ikke huset uten...

Lina! Selvfølgelig! Det er hvertfall ufattelig få ganger at jeg gjør det..Og hvorfor skulle jeg forlate henne, hun som er så nusseligdusselig?

Minus! Ja, du leste rett. Det ER episoder der hun ei er verken nusselig eller dusselig. Ifølge med slike episoder, gjør hun nesten alltid noe som likevel får mamma til å sukke ntååå...Bare les min topp 3 "Sinna Lina VS. søt Lina":

1) Når hun våkner eks antall ganger i løpet av en natt. Da blir mamma trøtt. Og fattig av å holde husholdningen med så mye kaffe som jeg drikker. Hun hyyyler av all sin røst inn i øret mitt (jeg forstår nå så altfor godt hvorfor mange får dårligere hørsel når de blir eldre/får barn). Men SÅ, når hun har fått smokken sin (og kanskje litt Dentinox også; sånn anti-vondt-i-tannkjøtt-greier), så legger hun seg med bamsen i armkroken og utstøter det mest nusseligste sukk du kan tenke deg. Akk og smelt!

2) Når hun i all sin baby-power (les: POWA!) røsker tak i noen få hårstrå på hodet mitt og DRAR hardt. Teite mamma, ta DEN du!! %/"!?!)¤# så vondt det gjør! ...Men så smiler hun med de to små tennene sine. Og da er hun jo plutselig så søt igjen, og jeg klarer ikke kjefte..

3) Når hun insisterer på at det beste for henne nok er å stå oppreist mens mamma skifter bæsjebleie, og får hun ikke lov så schMOKK og røske-i-hår; baby-ATTACK!!

Jeg skjønner jo at det aller kjedeligste i hele verden for en nysgjerrig, liten tass med altfor lite tid, nok må være å få skiftet bleien og ligge på ryggen (gudene forby) mens det gjøres..Når det skjer stapper jeg tannbørsten inn i hånda på henne (har overraskende god underholdningsverdi), legger henne pent ned på stellebordet og synger av all min røst; BÆÆÆ, BÆÆÆ, lille LAAM!!!. Også blåser jeg henne litt i armhulen og på siden. Og da ble det plutselig morsomt å ligge på ryggen og ja; det er forresten helt greit at du får lov å rydde av meg bæsjen..

Hun minner meg litt om en periodevis Gremlin; bare uten midnatts-snacken.

9 kommentarer:

  1. Hahaha :D Stellebordet er og blir en utfordring. Thank GOD for up and go bleier. Da er iallefall tissebleiene no prob. Thea skal bare sitte på stellebordet hun. Irriterende, for da sitter hun jo på den gamle bleien og nekter å flytte flesket.

    SvarSlett
  2. Hehehe - åååå jeg vil også ha et sånt søtt lite vesen som er søtt uansett hvor monsteraktig det måtte prøve å gjøre seg til tider. :)

    SvarSlett
  3. Haha herlig fremstilling av sjarmtrollet;) Skikkelig mamma-datter krangletid det, se hvem som er staes - og vinner! Bare bonding det;) Går det bra med konkurransen forresten?

    SvarSlett
  4. Haha, ser det for meg :) Så overskriften og bildet av pelsotten først og tenkte; Hmmm, hun går ikke hjemmefra uten kosebamsen? Jaja. :) Er det ikke lov å poste et øøøørlite bilde av Lina snart? Eventuelt til jul, når ho har på nisselue og sånn :) Hihi

    SvarSlett
  5. Ida Talette: Hehe, vi får se om det blir noe bilde etterhvert. Nisselue-bilde var jo en fin ide :-)

    SvarSlett
  6. ★MK★: Heller labert til nå, så vinnersjansene er knallgode! ;-)

    SvarSlett
  7. Hehehehe....
    Kjenner til det der vil ikke ligge i ro på stellebordet, og vi foreldre underholder for harde livet....

    Og hvem kan motstå smilet med de to søte tennene.... ;)

    Eg stemmer fremdeles for bilde...!

    SvarSlett
  8. Hihi, du klarer å vri alle innlegg over på Lina, du! :D

    SvarSlett
  9. Hjerterdam: Hehe, ja jeg gjør visst det! :-D Bare vent til jeg skal skrive om yndlingsjakkene og kjolene mine ;-)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)