onsdag, mars 17, 2010

Let it rain!

Gresset på plenen kryper sakte, men sikkert fram! Et sikkert vårtegn håper jeg..I tillegg har hekken som ble plantet ifjor nesten kommet helt frem, og den ser ut til å ha vokst. Hmm. Går det an i løpet av en vinter..? Venter fremdeles på mine grønne fingre, så jeg er jommen ikke sikker. Trodde den skulle begynne å vokse i høyden først etter ett-to år..

Plen! Og en stusselig begynnelse på et Magnolia-tre..


En ting som er sikker, er at jeg skal tusle ut og kaste jord på snøen på plenen! Da tenker jeg naboene kommer til å klø seg godt i hodet; hvertfall de som ikke leste denne artikkelen i dagbladet. Med litt mørk jord på snøen tiner den raskere, og jo snarere kan vi late som om det er vår og sommer. Skal sette opp hagegyngen snart og hadde en liten plan om å faktisk grille til helgen, hehe. Vet ikke om det blir vær til det enda, men det hadde vært moro! *Se verden gjennom rosa brilleglass*

Bortsett fra å faktisk NYTE
at det har regnet den siste uken (og litt sludd nå og da..), har det blitt endel lesing og trening på meg i det siste. Vet ikke helt hva jeg skal lese på iforhold til eksamen, men det har blitt til at jeg leser det som ikke er av den tørreste sorten. Satser på en vid oppgave, sånn at jeg mer eller mindre kan skrive om det jeg vil..Også håper jeg at denne hjemme-eksamenen skal gå bedre enn den forrige som jeg ikke hadde tid til å lese et kvidder til!

Det går mot påske, og for den som synes det er morsomt med en aldri så liten påskegrøss; ta en titt på Marianns blogg!

Og BTW; litt hopping fra emne til emne her men..True Blood! Var litt skuffet over å få vite at sesong 3 ikke begynner før i juni. Muh. Fram til da trøster jeg meg blant annet med Charmed-serien jeg har satt klørne i, tihi...Ønsker alle en regnfull og; etter forholdene, varm dag!

4 kommentarer:

  1. Se der ja. hos oss er nesten all snøen borte nå, det som er igjen er stort sett brøytehaugene rundt omkring, og de kommer sikkert til å ligge til mai. Hehe. Ikke bare bare å bli kvitt to meter høye snefjell.

    SvarSlett
  2. Det er så herlig at snøen fordsvinner!! Jeg nyter å gå på bar asfalt:)

    Sv: Ja, jeg har blitt grønnsaksnazi jeg og;) Hehe.. Spiser det sjelden til mellommåltider osv, men det er så og si alltid grønnsaker til middag!

    SvarSlett
  3. Jag söker konstruktiv kritik för min blogg. Din ärliga åsikt uppskattas! Kika in och rösta i min omröstning...tack på förhand!

    SvarSlett
  4. Jeg er gift med den eneste mannen på den nordlige halvkule, muligens med unntak av Lars Monsen - som virkelig hater at snøen blir borte. Da må han nemlig klippe gresset mye tidligere. I et opphetet øyeblikk sa jeg at jeg skulle klippe plenen hele sommeren, så jeg slapp å høre på gnålet hans. Gnål vs gressklipping.... hmmmm..

    Takk for link, btw :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)