mandag, januar 02, 2012

Hønemors nyttårstale

Tiden er inne for alskens årsoppsummeringer, også i bloggverdenen. Jeg kommer ikke til å si så voldsomt stort om 2011; det har ikke vært mitt beste år, til tross for familieforøkelsen. Året har vært...lærerikt på babyfronten! Jeg har lært mer om meg selv; blant annet at søvn, eller mangel på sådan er min akilleshæl. Jeg blir et grettent og depressivt beist. Først i juni begynte ting å roe seg og jeg fikk hentet meg inn igjen. Ting ble bedre, og jeg begynte å kose meg.

Likevel var det vanskelig å opprettholde humøret, noe min kjære samboer nok led litt under...Jeg følte meg så..ubrukelig. Selv om jeg har tatt meg av vår lille sprettball, så har jeg ikke tjent penger. Tjener man ikke penger, så er man jo ikke verdt noe. Sånn virker det hvertfall som. NAV synes ikke det var nok at jeg studerte 100 % og jobbet 20 % ved siden av. Jeg hadde også jobbet 5 dager for lite til å få foreldrepenger. FEM dager. Går fremdeles og ergrer meg, baah! Dermed ble det engangsstønad. Hadde det ikke vært for at jeg i tillegg fikk noen kroner fra Lånekassen, hadde hengeleppen min blitt permanent tror jeg.

Vi har gått glipp av mye penger pga de 5 (gremm..) dagene. I løpet av vårsemesteret som kommer nå; det siste jeg skal ha av skole noensinne, kommer jeg dessuten ikke til å få verken lån eller stipend fra Lånekassen, siden jeg er gaaammel student nå. Skjønner at de ikke kan gi en støtte i evigheter, men når man plutselig har hus, bil og en liten en, så trenger man penger. Gleder meg til å bli ferdig med masteren, få meg jobb og tjene mine egne penger! Slippe å føle at man snylter på alt og alle. Sukk. I tillegg er det flere ting som skjedde iløpet av året som jeg ikke har villet delt på bloggen. Vi har kommet oss gjennom året, men i det store og hele har det vært et tøft år! Nå skal jeg avslutte, før surmulingen smitter over på leseren...


Over til noe helt annet! Hva har skjedd i bloggverdenen det siste året? Tidlig på året leste jeg en hel haug mammablogger. Etter sommeren begynte jeg å snuse på treningsblogger, og det er igrunnen disse to sjangrene jeg har vært mest opptatt av i 2011. Jeg hadde opprydning i bloglovinen min, og da var det mange jeg sluttet å følge. Har ikke tid til å lese alt, og mindre tid blir det jo det neste halvåret. Noen sluttet også å blogge, f.eks frøken Rabben. Benti slettet bloggene sine, og Siv Annette bestemte seg for å lukke bloggen sin. Hvis du leser dette Siv; jeg vil gjerne lese bloggen din, men jeg vet bare ikke hvordan jeg får det til..? :-)


Hvis du har orket å lese så langt som dette, skal du også få «lov til» å se på 2012-målene mine. De er som følger:

  • Ikke spise snop i januar (f.o.m mandag 2.januar, hehe). En 100-dagers snopeutfordring pågår for tiden, men jeg satser heller på å sette meg delmål. Ergo; kanskje det blir så mye som 100 dager uten snop. Kanskje «bare» en måned. Problemet mitt er at hvis jeg tar meg EN bit, så klarer jeg ikke stoppe. Derfor er det faktisk lettere for meg å boikotte det helt. Jeg vil gi meg selv lov til et par glass Pepsi Max i helgene hvis jeg føler for det, men utenom det er det nix no more sjokolade, chips og dessert. Jeg har bare godt av det etter julens gigantiske utskeielser...


Resten av godteriet som var til nyttårsbukkene, ble donert til Linas kusine

  • Mål 2 er å rydde i skuffer og skap og KASTE sokker som mangler sine medsammensvorne.

Sokker uten par...

  • Gjøre ferdig masteren min!!
  • Bli flinkere til å rydde rotet mitt. Hvertfall det som ligger på badet. Så får jeg se om jeg drar målet ut i stuen og kjøkkenet til neste år ;-)
  • Spise lavkarbo hele januar. Det vil si rent kjøtt og masse grønnsaker til. -Og prøve å holde Toro-posene på et minimum!
  • Drikke masse kaffe. Ikke at jeg ikke gjorde det i fjor, men jeg synes det er et bra mål for det om :-D
  • Ta av 10 kg før TRETTI-årsdagen min i oktober. Eller helst før sommeren selvfølgelig..
  • Bli flinkere på hverdagsromantikk!

  • Gå på Vannkanten med Lina minst en gang pr. måned. Hun eeeelsker å bade!
  • Lese ut juleheftet mitt. At det er mulig å ikke få tid til sånt i jula! Makan.

  • Ta Lina med på akebrett-tur når snøen kommer! Hørte jeg tiddelibom..?

Linas splett nye akebrett. Prislapp fremdeles på=nix snø enda...

  • Det blir et hektisk halvår med studier, trening og jakten på et bedre jeg (hehe). Derfor har jeg også som mål og ikke få dårlig samvittighet hvis jeg ikke skriver mer enn ett blogginnlegg i uka ;-)


SÅ da var det skrevet og offentliggjort. Hva er deres mål? Ønsker virkelig alle som er innom her et GODT NYTTÅR!!! Er litt glad i dere alle :-)

4 kommentarer:

  1. Godt nyttår!

    Fyyyyyy fffff da, NAV har disse øyeblikkene der de er så VANSKELIGE! Og så synes jeg det er helt sykt at man kan bo i Norge med våre utrolig flotte permisjonsordninger og falle så utenfor at man bare får den bitte lille engangsstøtnaden! Jeg er i akkurat samme båt, og selv om jeg ikke jobba så satte hele graviditeten vår i en sånn situasjon der vi nesten måtte gå fra hverandre for å få råd til det hele. Urk. Jaja. Sånn er unntakene her i verden..

    Håper du får et strålende 2012! :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som ein god plan! Riktig godt nyttår til deg!!!

    SvarSlett
  3. Og SIV, jeg vil også gjerne lese bloggen din om jeg får lov! :/

    Trist å lese at det har skjedd triste ting i 2011. Har sjøl hatt tunge år, det er... tungt. Trist. 2011 var fint og flott for oss, heldigvis, og jeg har stooore håp for 2012! :) Likte kaffeløftet ditt, det slenger jeg meg på, hehe! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine nyttårsforsetter!
    Håper (og tror!) du når de alle sammen :D
    Måtte 2012 bli et meget mye bedre år enn det 2011 høres ut til å ha vært ;)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)