tirsdag, januar 17, 2012

Gourmetkokken i sving

Et lite mellommåltid svinser lett rundt i det kokende vannet. Det er Gourmetkokk Lina som er i sving på kjøkkenet! På menyen står kokt gulrot, og til dessert blir det en ren og pen smokk. En eksklusiv flaske med mikrobølge-varmet vann står allerede klart, og en ivrig og sulten liten baby står parat til å kaste seg over det lille måltidet. Nammm!


Og når man likevel skriver om mat...Lina fikk grøt med bittelitt kanel på til kveldsmat igår. Det var så godt at hun overspiste en goood del. Gjett hvordan det gikk..? Noen timer etter lalletid var det en liten en som hadde spydd over halve madrassen, puten, sengehimmelen (!), gulvet, Kosekluten, smokken og seg selv...Oops. Da har mamma lært at det faktisk er nok med en halv skål grøt. Ikke en hel. Kremt.

Idag skal det altså vaskes sengetøy til den store gullmedalje. Lina har også tenkt seg på tirsdags-svømmeturen sin. Babysvømmingen er avsluttet, men siden vi faktisk har tid (null barnehageplass that is), så tusler vi oss en tur til Vannkanten hver uke. Moro for liten og stor. Men sannsynligvis mest liten.

5 kommentarer:

  1. Slik går nå dagan;) Huff stakkars, vanskelig å sette grenser når noe er så godt, men satser på at den lille ikke husker det neste gang og koser seg like mye da. Og at mor kanskje husker det slik at det ikke blir like mye;) Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  2. SMOKKEKOKING, JA. det er iallefall en ting jeg ikke savner med å ha smokkebaby. Men så kokte jeg 10-14 sånne ammeskjold i døgnet i fire måneder da. XD Er kanskje litt... overkokt. Harrharrharrr!

    Ingen barnehageplass? Uff da.. hva gjør dere da? Kontantstøtte setter jo ikke all verdens mat på bordet (og begynner vel ikke før de er 13 måneder?). Jaja, det blir iallefall litt ekstra tid!

    SvarSlett
  3. huff,hørtes ikke noe godt å kaste opp. Kan skjønne at hun elsket grøt da:) Er litt grøtoman eller grøtelsker.

    Kos dere på svømming!
    SV;:) Ble fornøyd jeg også. Har ikke fått somlet meg til å se sesong 2 ennå.Men sparer litt:) hehe.

    //aha,tror jeg er på episode 4 jeg. Men kan hende jeg også følger med videre på tv eller netttv.=)

    SvarSlett
  4. Haha :D det skjedde med Thea også. Blanding av ris, bløtkake og melk. YA-MMI! De mangler den "stemmen i magen" som sier mett enkelte ganger tror jeg hehe. Null barnehageplass her også. Men men!

    SvarSlett
  5. Ååå som jeg kjenner meg igjen... Her fikk jeg ideen om at lillgutt sikkert sov hele natta bare han spiste litt mer grøt på kvelden. Gutten spiste han(etter litt synging og tull), og joda han var mett. Og senga måtte skrubbes. Så ikke hel skål med grøt her heller..

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)