tirsdag, august 09, 2011

Hage hage hage..

God sensommer! Må nesten legge ut noen bilder av hvordan hagen ble etterhvert som sommeren skred fram (sommer..? Hva er det for noe?)!

Bedet! Det blomstret og grodde her og der, og sommerfuglbusken fikk fiiine blomster etterhvert. Satser på at det blir tettere vekst i bedet til neste år; og så lite som mulig av ugress! (I bakgrunnen ser du forresten sementblanderen vi lånte. Det har nemlig stablet seg opp en (etterhvert) flott grill/peis i hagen..endelig! Blir lite grillings i år, men til neste år, årrrh!! )

Hostaene i bedet ser nesten ut til å ha blitt solbrent, siden det hvite rundt dem ble brunt..håper ikke de blir sånn neste år også. Trodde Hosta var hardføre uansett jeg..

Nedenfor er sommerfuglbusken med blomster på: Bildene er tatt da det blomstret som finest, så disse er nok ganske visne nå. Men de var fine da de var fine!


Humleblomen nedenfor ble også ganske fin. Håper denne blir mye større neste sommer!

Fine SuperPetuniaen! Denne var jeg veldig fornøyd med, så det blir nok hengende en sånn en til neste år også her..

Roser....Også i år ble de omtrent spist ihjel av ettellerannet insektsdyr. Grrr! Tenk så fine de hadde vært uten alle luftehullene i bladene..

Den andre rosen (som jeg ikke er fornøyd med i det hele tatt! Kjøpt på Mesterhagen, og den har kommet med EN rose og et par få skudd i sommer. Misfornøyd!) Fuchsiaen og Lobeliaen har sett bedre dager, hehe. Skal man forresten ta inn Fuchsia når det blir høst/vinter..?Flotte Lobeliaen! Sånn her skal jeg også ha til neste år. Nå henger den enda mer over trestammen, enn den gjorde da bildet ble tatt..
Skaugum-Begonia med Lobelia. Kanskje litt gammeldagse (?), men veldig enkle å få til, og pene å se på..

Det ble en kort oppdatering det! Men bedre kort (sent..?) enn aldri! :-D

9 kommentarer:

  1. Herlig hage! Gøy å prøve seg fram litt å se hva man får til og hva man liker! Blir noen prøv og feil her hos meg også, haha. Sommerfuglebuskene var kjempesøte og passer veldig godt til deg! Ser ut som dere har god plass også?

    SvarSlett
  2. Jeg er imponert! Du kan jo masse, og resultatet ble kjempebra! Neste år satser du på hageblogg, så jeg kan lære litt!! :)

    SvarSlett
  3. Så mange fine blomster. Jeg vil også ha en peis i hagen. Dvs - jeg vil også ha en hage. Hehe :) Vi får hage til våren - da tar vi tilbake utleiedelen i huset vårt og bygger ekstra soverom. Da får vi en liten hageplett utenfor det som kommer til å bli min og mannen sitt nye soverom. jippie!! :)

    SvarSlett
  4. Im ipressed! Jeg har EN rododendron i hagen and thats it. Den blomstret så fint i Juni. Jeg tåler ikke gress så kan ikke sitte og luske i hagen jeg. Litt trist igrunn!!

    SvarSlett
  5. Wow, fin hage da!! Jeg er elendig med blomster jeg ! :/

    SvarSlett
  6. Ja det ble veldig stille fra meg i sommer, grunnen var at jeg har jobbet så mye at når jeg har hatt fri så har jeg brukt all tiden på å kose meg, og dermed ingen bilder nesten, og ikke lyst til å blogg, pluss at bloggen var et stort rot med koder :) Har vært innom bloggen din jeg, men har ikke kommentert da, så har fått med meg litt :) Håper alt står bra til med dere !

    SvarSlett
  7. Du er skikkelig flink altså! Jeg blir alltid så imponert over de som driver å graver i jorda og får det så fint rundt seg. Egentlig er jeg ganske sikker på at blomster ville vært min ting pga alle de spennende fargene og fasongene, bare jeg hadde tålt de.. sv - Tusen takk for det. Kjekt å kunne ta på favorittfarga med god samvittighet da;) Ja, får se om jeg ikke får slengt ut litt plagg etter hvert når jeg kommer opp igjen!

    SvarSlett
  8. Å, så mye fint da! :D Så flink du/dere er! :D Likte veldig godt bedet, jeg fikk lyst på mitt eget! :D Eller jeg har jo, men det består bare av ugress :P

    SV: Ja, det var så kjekt og jeg lever på minnene enda! :D
    Jeg går til Lillejord som holder til i Nygårdsgaten. Han har ordnet hullene mine nå, men jeg har fremdeles litt småvondt. Men jeg får bare håpe at han har gjort jobben sin skikkelig ;)

    SvarSlett
  9. Jeg har ikke peiling på hva blomster heter, enda mamma er sprø etter blomster :p Huset pelide å være ganske overfylt før vi begynte å protestere på dårlig plass ;)
    FIN er hagen din, ja!

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)