søndag, august 28, 2011

Dag 10: Min verste uvane

Jeg er veldig glad i sjokolade. Det er jo ingen hemmelighet. Men når den inntas flere dager i uka, så kan det bli for mye av det gode. Mandag og fram til og med torsdag er det lavkarbo for alle penga, men fredag braker det løs med både sjokkis og gjerne bittelitt chips.

På fredag MÅTTE jeg smake den nye ostepopen som er kommet. Skrue-ostepop med smak av paprika i tillegg til den vanlige ostesmaken. Naaammm! Litt kinderegg-sjokolade ble det også. Igår hadde vi nyyyydelige reker oppå LOFF (eller langebrød som noen påstår, hehe). Har ikke spist brød på 4 uker, så den var vel "grei nok". På kinoen ble det gnafset i seg en halv pose chips og en liten sjokolade. Jeg sier som Britney: I'm a SLAVE for you! For chocolate...





Jeg merker veldig godt at snopesuget er blitt mindre etter jeg begynnte på lavkarbo, men det er ikke lett når man har snopet tilgjengelig i hus, og samboeren gjerne vil ha. Meeh! Jeg har forresten lagt meg på en egen versjon av lavkarbo nå (tydeligvis, hehe), istedetfor Atkins som jeg fulgte i begynnelsen.

Saken er den at jeg MÅ ha bittelitt snop minst en gang i uka. Det holder ikke med andre søte alternativer som bær og frukt. Men hvis noen kan klare å motivere meg til å kun spise godteri EN dag i uka, så er de flinke!! Kanskje jeg burde lage en konkurranse ut av det...? Har tenkt en stund på det, siden jeg har stående en fin ting som jeg ikke kommer til å bruke selv.....Hemmhemm!

5 kommentarer:

  1. Hahah kjenner meg igjen!! Du gjorde iallefall sånn at jeg må på sjokoladejakt her nå =S Fiiin header, håper du har hatt ei søvnfull helg;)

    SvarSlett
  2. Sånn som du er med sjokolade, sånn er jeg med bakerivarer jeg...Huff og huff, jeg kan ikke tenke på bakervarer enn gang, før jeg kjenner abstinensene komme. Men jeg har ett tips til deg, og det er å prøve kromtabletter. Det kan være at du trenger å tilføre krom til kroppen. Etter at jeg startet med krom, så har søtfølelsen nesten gitt seg helt, og det er ikke tull. Så nå er jeg veldig flink til å ta krom sammen med frokosten min :-)

    SvarSlett
  3. Å fytti grisen kor godt bilde 2 såg ut!!!!

    SvarSlett
  4. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna snop i ukene. men plutselig har Alex handlet sjokolade som ligger og venter på meg i kjøleskapet, hehe! Sjokolade er virkelig farlig!! Han har kjøpt noen sånne sjokolade barer nå, for å bli kvitt søtsuget. Funker det på den godtemonsen der, funker det på alle! Så vi får se :D

    SvarSlett
  5. Gah........... sjokolade er nok min største last også, gitt.... *slurpÆ

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)