mandag, juni 06, 2011

Frøken Opptatt

Har hatt det litt hektisk de siste ukene, men nå begynner det å gå seg litt til...Dessuten har det vært plenty prosjekter på gang samtidig. -Alt fra pumping 2 ganger daglig til frøken Allmektig sin grøt, og hage hage haaageee-arbeid!


Pumpinga skyldes at frøken Surpomp ikke har ville hatt pupp på dagtid i noen dager, trallala. Sutrer hele dagen, det lille trollet...Tror det er mye som skjer i hodet hennes for tiden, og at det er derfor hun sutrer. Og nix; ikke noe tann på vei her i gården..Tannfeen ville da visst om det!



Siden sist har hun lært å rulle fra rygg til mage begge veier. Har sett henne rulle fra mage til rygg også noen ganger (eller rulle og rulle...scwupp!! sier det, og der var hun rundt), men ikke så mange ganger enda at jeg vil si at hun kan det. En ting er å gjøre noe en gang, noe annet er å kunne det, sies det jo..Vel, som du kanskje gjettet så er stellebord og bleieskift nå blitt ekstremsport her! Da gjelder det å synge og gjøre seg til for å underholde småtten så hun ikke makker seg. Mikkel Rev satt og skrev på ei lita taaaavlæææ er en schlæger...Enten det, eller så tar jeg foten hennes opp til munnen hennes. Åhh, tææær! Fooot! Og de er MINE..åh; så utrolig rart! Må suge på fot..ja..hihihi! For et par uker siden, da hun ikke enda hadde begynnt å ta foten i munnen selv, begynnte vesla å knise da jeg tok tærne opp til munnen hennes. Hva i all verden gjør du mamma..? liksom. Nå er det noe av det mest underholdende som fins å gjøre. Dessuten håper jeg (nesten...) på at hun lærer å krabbe snart, så hun slutter å bli kjempesinna når hun ikke klarer å nå den morsomme leken som ligger foran henne, men akkurat for langt unna til at hun kan rekke så langt..VrææÆÆÆL!!!



Ja, og så var det hagen da.. Som jeg styrer. Ett stykk liten, søt og knallrød Rhododendron er plantet. Bed er påbegynnt. Og da det endelig ble oppholdsvær beinløp jeg ut for å hente gressklipperen som har ligget i dvale i boden. Den..hostet..og sukket..og..der døde den visst. Så da var det bare en ting å gjøre; kjøpe ny. Da den endelig kom i hus måtte jeg vente enda en dag fordi batteriet måtte lades i 15 timer første gangen. De påfølgende 3 dagene måtte til for at jeg skulle få klippet ferdig den vanvittig..vel..ikke så store plenen vår. Batteriet døde etter 1/3 av plenen hver gang. Håper virkelig det skyldes det høye (vi snakker høyt!) gresset, og ikke at klipperen er litt defekt..Får se hvordan det går neste gang jeg klipper. Det er nok ikke så lenge til heller gitt. Ifølge bruksanvisningen skal det nemlig klippes 2 ganger i uken, når man bruker bioklipp. Årh, slippe å tømme gresset hele tiden når oppsamleren blir full er jo luksus; så hvis jeg får tid, så er det sånn det blir...



Ny kantklipper har vi også fått. En sånn fænsi-smænsi en. Den har en tøff og meget farlig plastikk-snor (!) som kutter gresset..Den går nemlig så fort rundt at den er dræpen for alt som måtte komme i nærheten. Teknologi altså. Så den freser jeg rundt med for tiden..



Også var det jo dette bedet jeg holder på å anlegge da..Staudebed for alle penga. Kommer helt sikkert med skrytebilde når jeg er ferdig med det, vær du sikker. Har tenkt det litt gjennom, i forhold til blomstringstider, plantehøyde og farger, så det kan bli spennende å se om det faktisk blir sånn som jeg vil ha det! Grønne fingre, kom til meg..Gartner dått kom.



Hage hage ja..Igår kveld lå jeg på alle fire og luket gress innimellom hekkplantene. Hvem skulle trodd det kunne ta sååå lang tid som det faktisk gjorde? Tror jeg har pådratt meg leddbetennelse i høyrehånden etter et par timers kos med hagesaksen..Man må lide for hagen som de sier! (Eller..?) -Hvis vi flytter en gang, så vil jeg ha hus uten hage, men med en stor veranda med plass til masse blomsterkrukker. Og sånn flotte utemøbler som alle handler inn for tiden. Sukk. Og apropos krukker; de er på plass, og JA, selvfølgelig kommer skrytebilde også av dem når de blomstrer senere i sommer :-D



Takk og pris for regnværet som har vært idag, og ikveld. Dermed "kan jeg ikke" gå ut å stelle i hagen. Så ikveld; eller rettere sagt når jeg har trykket på publiser, dras vinflaska og kveldsmaten frem. Deretter er det rett i seng..Livet som småbarnsforelder er jommen meg spennende.

11 kommentarer:

  1. Man må visst lide for hagen ja. Jeg har ikke kommet over at blomstene mine må vannes HVER dag ennå. Du har jaggu litt av et strevsomt liv med alt og alle som skal stelles med! :) Hihi

    SvarSlett
  2. Heehe er du ikke glad for at du ikke har to?;) Hagejobbing ja.. Vet man lissom skal våkne litt av å komme seg ut, men jeg tror faktisk jeg ville sovna om jeg skulle holdt på med en hage. Savner bilder av din da!

    SvarSlett
  3. Hahaha, jammen holder du deg opptatt ;) Rododendro er så fiiine, jeg er glad damen som bodde i huset før oss plantet fire stykker med ulike farger slik at de blomstrer for oss ;)

    Flinke, lille jenten din, er vel spennende å se at personligheten kommer til syne :)

    SV: Tusen takk, det er kjempeherlig! :D

    SvarSlett
  4. Hage er lidelse, men jeg syns du er veldig flink! Jeg har ett bed, og det har jeg rett og slett droppet i år. Huseieren skryter stadig av at han skal drenere, så da må det uansett vekk. Dermed har vi et bed fullt av løvetann og rester fra i fjor. Herlig...

    Sv: Toller er en rase ja. Hadde ikke hørt om den jeg heller, før Tuva kom inn i bildet;)

    SvarSlett
  5. sv - hehe du er søt. Chrom funker veldig dårlig til blogging har jeg funnet ut, får ikke til å laste opp bilder riktig på blogg.no. Men overskrifa forsvinner også når man har trykka inn på selve innlegget vet jeg.. Det sies at man kan få tak i det på Jernia, men jeg har ikke kjent så mye pollen ennå. Eller kanskje det er allergisprøyta som funker? Det gjør meg absolutt ikke noe å betale 1000 for et helt år med trening altså, virkelig ikke! Tror ikke jeg finner noen bedre tilbud;) Det er litt sushi i perioder ja. Spiste det på båten da jeg dro hjem i dag også faktisk hehe ;) Men skal prioritere annet nå fremover tror jeg

    SvarSlett
  6. Og forresten så kommer ikke tærne mine frem til åpninga, så holder meg nok tørr;) Hehe!

    SvarSlett
  7. Pumping er noe herk, synes jeg. Selv om det var godt å kunne ta seg noen pauser iløpet av dagen der du bare satt å ble melket, så hjalp ikke det når du har en unge som er utrolig som bare pokkern. Nei, pumping var ikke noe for oss..

    SvarSlett
  8. SV: Hahaha, ja, da var det nok min busk og min hage du så hvis det stod et rødt hus plassert på eiendommen ;) Så artig! ;) Den er nydelig! :D

    SvarSlett
  9. Greit å ha rommet klart og dere og jenta er klare;) Hehe. Du må si i fra hvordan nettet blir om du finner det da. Jeg har ikke sett det en gang ennå. Jeg tror du misforstår jeg Siv. 1000,- er ikke en månedsavg., men en årsavgift. Kan jo seff betale 500 og noe i semester avgift heller og da..

    SvarSlett
  10. Jeg har også lyst å fikse hagen - men vi har så mange prosjekter akkurat nå at jeg må bare begynne å kjenne mine begrensninger, både fysisk og økonomisk. Hehe :)

    SvarSlett
  11. Sv: Ingen tenner her i gården nei. Hun gnager og gnager på hendene sine, men det har hun gjort i mange måneder. Hun hoppet visst over et måltid igår. 5 om dagen er det vanlige. Hun spiser hver 3 time og det starter i 7 tiden. Så hun spiser sånn ca kl 7, 10, 1, 4 og kl 6-7. Og da er det grønnsakspure til lunch og grøt til kvelds :D Tror egentlig hun er klar for et frukt mellommåltid også, HADDE HUN BARE SPIST DET! Hehe!

    Okay dette vart jo superlangt, hehe. Men det å spise selv er genialt. Da gnager det i seg og lager søte smattelyder. OG griser ja. Men smart med sånn hel-smikke som kjøpes på Princess, med armer og greier :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)