tirsdag, mai 17, 2011

Akkurat nu så...

...Sitter jeg og spiser frokost! Plutselig var det 17.mai igjen, og alle flagg flagrer i vinden..Også vårt lille små-stusselige flagg (som IKKE er strykt) og som faktisk ble satt på plass allerede klokka 0800 idag. Vet ikke når flaggreglene sier man skal ta det opp, menneh..

GRATULERER MED DAGEN!! Så var det sagt :-D

Dagen skal feires hos svigers, med rømmegrøt og spekeskinke. Lina skal pynte seg så fint idag atte, med rød kjole og grønn bolero til. Også ballerinasko da; verdens nusseligste!

Akkurat nu forstår jeg etter å ha lest på dagbladets nettsider, at en av journalistene deres er veldig glad i rim...Sier noen ja takk -til en snart blakk Mubarak? Vil kjøpe seg fri -gir fra seg alt for amnesti. Kreativt.

Akkurat nå ligger Lina i vogna og tar seg en power-nap...Hun er så rar for tiden. Ligger og blåser bobler og snakker mens hun småspytter. Bla! Spytt! Blabla! Spytt! Pføy! Hun har hatt en sykt rask utvikling de siste ukene, på litt av hvert..hun prater som en foss, selv når hun har mat i munnen. Det være seg både pupp, gulrotpure og grøt. Hun kan snu seg fra rygg til mage; men bare til venstre-siden. Gjett om det er gøyalt på stellebordet, når jeg febrilsk prøver å få på bleia og klær mens hun ligger og snor seg som en liten orm. Jadda. Også har hun lært seg og gape ordentlig når hun inntar et bedre gulrotpure-måltid..Også kviner og hyler hun så høyt at hun blir helt paff av seg selv. Lille søte.

Akkurat nå tenker jeg på hagen..Igår kveld plantet jeg begoniaene mine (som har overvintret hos svigers) i krukker. Rosene jeg hadde i krukke ifjor, gravde jeg ned i hagen på høsten. Dessverre omkom den ene under vinterens kalde nåde, mens den andre plantet jeg igår. Tenk at man kan bli så glad for at en rose har overlevd vinteren..tror jeg er blitt litt for voksen i det siste gitt.

Sånn ellers akkurat nå, har jeg store planer for hagen. Litt hvertfall. Hortensiaen jeg plantet ifjor har heldigvis klart seg, og står og spirer og gror. Men; jeg tenkte å flytte den og plassere den i et bed jeg skal lage..Er det dumt..? Den blir jo større og større for hvert år, så kanskje den burde stå der den står. Grunnen er at jeg vil plante en ny Magnolia (r.i.p den gamle..), der Hortensiaen står nå. Hmmm, hmmm, må i tenkeboksen. Eventuelt spørre Google hva han mener.

Dette må være noe av det minst spennende innlegget jeg har kommet med i bloggerens minne, men sånn går nå dagan her for tida! Bebbis, min kjære samboer, hus og hage..Husmor Siv liksåmm.

Ønsker alle en flott 17.mai!

8 kommentarer:

  1. Haha jeg er så lik! Planter planter ute i potter, lurer på om det er planter som egentlig SKAL ut, klapper når de overlever en natt osv osv. Vi er blitt voksen! Thea spytter også. Også skal tungen ut hele tiden. Hun har faktisk begynt å SLEIKE på lekene sine istedenfor å spise på de. Ser sykt ut... De er så søte atte! Kjenner jeg er litt glad hun bare har snudd seg fra mage til rygg, så har jeg fred på stellebordet enda haha :D

    SvarSlett
  2. haha bra å se at vi er flere ang planter å hagen :D

    SvarSlett
  3. Anonym8:56 p.m.

    Oj, når man planter blomster i hagen er man jammen blitt voksen! Hehe... Gleeeeder meg til det er min tur å pynte med ordentlige blomster, og ikke bare ikea sine falske :p

    SvarSlett
  4. Oj, når man planter blomster i hagen er man jammen blitt voksen! Hehe... Gleeeeder meg til det er min tur å pynte med ordentlige blomster, og ikke bare ikea sine falske :p

    SvarSlett
  5. Herre som du kan skrive. Høres ut som starten på en finfin feiringsdag. Grønne ting har jeg ikke noe mer peiling på at det er favorittfargen min;) Utviklinga skjer fort ja! Fliink pia=) Savner antrekksbilder her, kunne lagt de frem iallefall hehe.

    SvarSlett
  6. Hvordan går det med dere?! ;)

    Har en konkurranse på bloggen om du vil delta:D

    SvarSlett
  7. Hihi, jeg liker at du leser deg gjennom bloggen min og kommenterer! :)
    Jeg leste dette innlegget på selve dagen, forresten, jeg bare rakk ikke kommentere! Du er så morsom (og kjempevoksen!! :P).

    SvarSlett
  8. Venter på nytt innlegg..:!!!!

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)