fredag, juni 24, 2011

Sunn godis..

Man burde vel ikke snakke for høyt om det, når man prøver sånn smått å gå ned litt i vekt men...I helgen bestemte vi (jeg) oss for å kun spise godteri annenhver uke. I helga altså. For i ukedagene spiser vi jo aaaldri snop, no way! Velvel..det er kanskje litt løgn, siden jeg har fullstendig godteriabstinenser for tiden. Har ikke spist noe snop siden..søndag, hehey! Rekord. :-D

Hva skal man spise da da, for å kverke godterisuget?? Jada, jevn tilførsel av sunn mat, mye proteiner og treige karbohydrater, trallala. Men jeg må ha noe ekstra! Sånn er det bare. Derfor fant jeg et par skåler og lempet oppi noen (ganske..?) sunne greier jeg bestilte fra iHerb eller noe for en god stund siden; tørkede Goji-bær og kakao-nibs. Inneholder masse godsaker, deriblant antioksidanter, c-vitaminer, beta-karoten, jern og magnesium.

Namnam..Skålene begynner å bli tomme--->må fylle på mer!
De er faktisk ganske ok mot søtsug, hvertfall hittil! Ganske greie å ha i en Skyr også. Absolutt ikke kjempegodt, men absolutt ikke utålelig, hehe! Nibsene er veldig bitre, men mikset med Goji-bæra smaker det ganske godt. Så..ta det som et tips hvis du har søtsug. Eller bare la være, hehe! :-D

5 kommentarer:

  1. Vi har faktisk kjøpt inn akkurat dette på en økologisk butikk rett i nærheten. Vi prøver etter beste evne å spise sundt hos oss også, og med små jenter (spesielt minsten) som kan sette til livs en hel pose med vingummi før en har hatt tid til å blunke, har vi funnet ut at den beste måten å kutte ned på sukkerinntaket er å rett og slett ikke ha det i hus tilgjengelig for de små som etterhvert vet alt for godt hvor de kan finne godteri.
    Kan forresten også tipse om å fryse bananer, og kjøre det i en blender med litt vann til det blir tykk smørkonsistens. KJEMPEGOD is!! Ungene elsker det. Og de kan spise så mye de vil av det. :)

    SvarSlett
  2. Åh, du er så flink! Jeg har konstant godtesug for tiden. Helt villt. Er bare for jeg har latt meg selv få lov til å spise hva jeg vil. Etter ferien er det skjerpings igjen!!! :) Og slike tips til sunt snacks mottas med glede!!

    SvarSlett
  3. Jeg er veldig dårlig med alternativer. Blir lissom dagen fuktinntak og thats it lissom.

    SvarSlett
  4. Satan i gatan, nå ble jeg mektig imponert. De frøa der ser ut som noe du har stjælt fra undulatburet til naboen og kan på ingen måte verken erstatte eller sammenlignes med sjokolade. Faktum er at jeg tror de ville utløst et enda større godisbehov. Hihi. Selv har jeg gått bananas på Decathlon her i Spania, en gedigen og superbillig sportsforretning, og har (nesten) abstinenser etter å komme hjem og prøve ut det nye treningstøyet ;) Håper du og Lina koser dere i sommerNorge :)

    SvarSlett
  5. Jeg har den kakao- nibsen, men har aldri prøvd å spise den rå O_o - altså, slik den er. Jeg har brukt den i kjeks og kaker (veldig sunt, fjerner alle kalorier, hehehe!) Skulle ønske jeg klarte å kverke godtesuget jeg også, men jeg har akkurat vært og handlet sjokolade... sukk.. enda jeg kjempet (litt) med meg selv før jeg gikk inn i butikken. Viljestyrke, kom til meg.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)