torsdag, juni 30, 2011

Ufrivillig lavkarbo-frokost

Idag var det tomt for brød i heimen. Derfor måtte jeg ty til det vi hadde i kjøleskapet. -Har nesten bevisst latt være å gå på butikken i det siste, for å unngå SNOP-kjøp. Her er vi nå begge så godtesjuke at vi kutter den der "kun-godteri-annenhver-helg"-regelen vår. Istedet skal vi spise mindre godis når helgen kommer. Så får vi se hvor lenge det varer, hehe!

I kjøleskapet stod en pakke egg og glodde mot meg. Det gjorde også en pakke pizzaost. Agurken lå og hylte så ensom og alene i grønnsaksskuffen om å bli spist. Så den fikk også bli med bort på benken. Chilipølsen som såvidt unnslapp å bli spist igår, ble kuttet i biter og lagt klar til å mikrobølges. Lite med karbohydrater stod altså på menyen, og for å gjøre retten enda mer feit og god, insisterte også en dæsj lettrømme å få slippe oppi skålen. Nam. Det hele ble toppet av en babyneve med karse. Frokosten er servert:





Egentlig er dette sånn mat jeg blir lettere kvalm av, pga tanken på alt fettet i det. Men så kom jeg på at dette er jo lavkarbo. Kjempesunt det! Hvis man skal tro på det som skrives her og der om det. Har jo lest litt om det på blogger også. Tenkte å prøve ut noen lavkarbo-retter en stund fremover og se hva vekten synes om det..En positiv ting med det idag var at jeg klarte ikke hele porsjonen engang. Det var kjempemektig! Hvis noen har tips om lavkarbo-blogger og lignende på nett så mottas det med takktakktakk!



Nå er det en viss liten tapp som tilkaller min oppmerksomhet, der hun ligger og ler og vrir seg i senga, sååee..God kveld!



8 kommentarer:

  1. http://www.c-herland.blogspot.com/ skriver om lavkarbo mat! :) Jeg er så brødfrelst at jeg hadde seriøst dødd under brødskuffen om jeg ikke fikk det hver dag. Selv om jeg egentlig er lei det... ja!

    SvarSlett
  2. åh spiste også en sånn, var fri for brød :p haha!! Men godt er det

    SvarSlett
  3. Ja, jeg skjønner at du tenkte det! Jeg blir egentlig kvalm bare av tanken på alt sånn samla i ett, men av og til er det godt med en forandring da. Brød er jo ganske fyfy egentlig da. Alt er egentlig farlig eller ikke farlig så det er bare å kaste det i seg hehehe

    SvarSlett
  4. Her er en til :D Hehe, jeg surfet litt på blogg.no idag ser du :)

    http://matgladilavkarbo.blogg.no/

    SvarSlett
  5. Ha ha, akkurat lavkarboblogger har jeg ikke oversikt over. Men de finnes vel....

    SvarSlett
  6. Å huttemegtu, jeg er så morgenkvalm at jeg orker nesten ikke frokost, så den ville nok tatt knekken på meg! XD Og sånn lavkarbo tror jeg kanskje du må ta helt ut om det skal funke?

    SvarSlett
  7. Jeg klarer bare å spise sånn mat på hotell, hehe! Men lavkarbo funker veldig bra for meg. Jeg spiser nå 40 - 50% fett om dagen, men det kommer fra oliven og avokado. Også spiser jeg en ss fetaost hver dag, og drikker en kaffe latte med helmelk. Har ikke spist noe kjøtt de siste dagene, så jeg føler meg ikke så usunn. Masse grønnsaker og bær! :) Også følger jeg med på kaloriinntaket på vektklubb. Seriøse greier dette her, når jeg først har skrevet målet mitt på bloggen, :D ! Det er ikke vanskelig for meg å kutte ut brød, ris og pasta - men det er vanskelig å overse sjokolade - cravingsene når de kommer, hehe. Nå har jeg bestilt mer ting fra iherb, så da skal jeg lage litt mer sunn godis, tenker jeg :)

    SvarSlett
  8. Jeg har aldri smakt chilipølse, litt skeptisk, men dette så jo veldig godt ut da ;) Men bruk gjerne seterrømme i stedet for lettrømme ;) Jeg gikk på lavkarbo for halvannet år siden, eller ketolyse som er maks 15 gram karbo om dagen. Veldig strengt, men resulterte i 12 kg på tre måneder. Var ivrig tilhenger av lavkarbo.no ;)

    SV: Aaah, jeg elsker de amerikanske kakene! :D Vår blir etasjesving og heeelt hvit, ikke marsipangul :P

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)