torsdag, september 01, 2011

Dag 14: Noe du gleder deg til, og hvorfor

Jeg gleder meg til å komme i bedre form! Det ser jeg jo etter nå å ha gjennomført første dagen av Jillian Michaels "30 days shred"..Jeg ER i såå dårlig form!!

Videoen er delt inn i 3 nivåer, og når man føler at man klarer det ene nivået greit, så avanserer man til det neste. Jeg er da på nivå nr.1 hvis det var noen tvil. Ifølge Jillian selv er jeg allerede nå "on my way to being shredded". Det sa hun nemlig da vi (Jillian, de to andre bertene og meg altså) var ferdig med treningen ikveld.

Hvis jeg skal gjøre dette hver eneste kveld (ca. 20 minutter) de neste 29 dagene så tror jeg det er liten tvil om at jeg faktisk kommer til å komme hvertfall bittelitt i bedre form. Det skal ikke så mye til i begynnelsen. Jeg har ikke sett noe på de neste 2 nivåene i opplegget, men nivå 1 er hvertfall en veksling mellom kondis og styrke. Man må ha vekter, og jeg bruker nå 1 kg. Noe som holder for meg! Kondis-treningen består blant annet av "jumping Jacks", "hoppetau-på-liksom" og "løp-på-stedet". På styrkeøvelsene bruker man minst 2 muskelgrupper pr. øvelse, og det går mye på muskler i armer..

Svett, men smilende, hehe..
Hvorfor jeg gleder meg til å komme i bedre form, er vel ganske selvsagt. Det er flott å ha orken til tider. Mer enn det jeg har nå. I tillegg vet jeg at knærne mine har veldig godt av å få litt mer belastning for å bygge opp musklene rundt dem bedre. Knærne mine er nemlig litt vriene; det har de vært i flere år. MEN de blir bedre når jeg trener. En annen ting med å komme i bedre form, er at jeg sannsynligvis går ned noen kilo..Det hadde ikke vært for dumt! Ønsk meg lykke til, og sleng deg gjerne med på treningen du også!

4 kommentarer:

  1. Ah form! Den skal jeg finne også. Men jeg er en sånn person med ufattelig mange superteite unnskyldninger til at "vi tar det imorgen" Jada Hege!

    SvarSlett
  2. Braaa Siv! Ønsker deg lykke til=) Håper du holder motivasjonen oppe og har det gøy! God helg

    SvarSlett
  3. Masse lykke til :)

    SvarSlett
  4. Wii, så flink du er! Apropos wii, har du det? I så fall anbefaler jeg dansespillet :D Det er såååå moro! Fikk det av Steinis forrige uke og har rukket å danse meg svett og god mang en gang sida det :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)