onsdag, desember 01, 2010

Sånn der gravid-status-innlegg..

..som jeg egentlig har nektet lenge å gi etter for å skrive. Men her er det altså! Har du forresten også lagt merke til den fjonge termin-nedtelleren i siden..?

- Termin: 17.januar 2011..nærmer seg med stormskritt, men synes samtidig det virker som kjempelenge til pga alt som skal gjøres før den tid! (les: skooole og statistikk!)
- På vei: 33+3
- Igjen til termin: ca. 6 uker +4 dager
- Kjønn: jente (..og jeg som var så tøff før ultralyden til å påstå at det ble gutt du liksom..)
- Utålmodig: Nei. Hun kommer når hun kommer.
- Aktivitet innenifra: Plenty. Litt mer noen dager og litt mindre andre dager..
- Søvnmønster: Ofte våken i 4-tida på natta..hun våkner når verten hennes må på do! Deretter er hun våken i 6-tida når jeg står opp, og våkner alltid til live når jeg spiser.
- Bestemt navn: Ikke helt. Må jo møte henne først..
- Vektøkning: ca. 11 kg
- Vann i kroppen: Nei, synes ikke det.
- Barnerom: Tja, så som så. Hun kommer til å natte på soverommet vårt uansett, en goood stund før hun får lov å sove på eget rom!
- Utstyr: Har det meste av store ting, men også det meste av "dilldallet"; deriblant den minste negleklipperen jeg har sett, ntåå.
- Mangler av utstyr: En uro hadde kanskje vært greit, men skal kikke på en på Barnas Hus idag; det er 50% på den, juhu! Vurderer dessuten babycall, badetermometer og et baby-febertermometer..
- Strekkmerker: Plenty. Plenty!! Nok om det..
- Melk i brystene: Næh...det er noe greier der da men..gudene vet.
- Om fødselen: Ja, den kommer vel en dag den også. Er det kanskje masochistisk å si at jeg gleder meg litt til den..?
- Plager: Hmm, ikke noen som varer i mer enn en dag. Har vært ganske heldig tror jeg..hvertfall etter kvalme og utslitt-bare-av-å-sitte-oppreist-perioden. Er forresten litt var for vonde lukter om morgenen, blæh.
- Oppegående: Akkurat nå sitter jeg hvis det er det som menes, hehe.
- Sulten: Varierer litt i perioder. La på meg en god del da jeg var som sultnest, men så ga det seg litt, og denne uken synes jeg at jeg er litt mer sulten enn ellers.
- Matkick: Ehm, sjokomelk? Men vet ikke om jeg vil kalle det "kick"..
- Tungt: Om kvelden etter en lang dag ja. Og litt akkurat idet jeg står opp om morgenen. Da ramler hun rett ned i bekkenet, phu..
- Neste kontroll: 21.desember. Da skal jeg også på svangerskapskurs med andre tjukkaser på øyen :-D


Oooo, btw så har Nøstebarn fått en egen blogg! :Her.

9 kommentarer:

  1. Sånne der gravid-status-innlegg er litt koselige, syns jeg:) Hvertfall så lenge de ikke dukker opp hver bidige uke. Fancy med nedtelling på bloggen!

    SvarSlett
  2. Syns også slike gravid innlegge er koselige så lenge det ikke er hver dag! :)

    SvarSlett
  3. Sånn da er det litt mer fritid til å lese blogger igjen;) Jeg måtte bare slenge ut et innlegg jeg hadde liggende for å få tanken over på noe annet i går.. Håper jeg slipper å tenke mer på statistikk!! Kjempekoselig innlegg synes jeg=) Januar er en fin månend å bli født i. Jeg har sykt lyst til å se negleklipperen og magen din nå! Lykke til videre med siste innspurt;)

    SvarSlett
  4. Wiii, så gøy at du gav etter og skrev en skikkelig statusoppdattering :-) Kjempegøy å lese :) Grøsser litt av å lese om SPSS, men du som er så flink tar nok det lett som en plett :)

    SvarSlett
  5. Hehe - selv om jeg er fint ferdig med sånt, syns jeg fortsatt der er koselig å lese slike innlegg, når det kommer fra mennesker jeg har eh - blitt kjent med, så å si. :) Bra det går så bra! :)

    Jeg drakk også litervis med sjokomelk da jeg var gravid med Sara, de første ukene da, fordi det dempet kvalmen en liten stund.

    SvarSlett
  6. sååå koselig, så på min bursdag:D hihi....
    morro med små gull i magen ja :D savner den tiden jeg :(

    SvarSlett
  7. sv: Ja de lysa er fra black design :D hærlige søte lys :D

    SvarSlett
  8. Dette innlegget har jeg ventet på, hihi! :) Koselig! Det har blitt innmari koselig på bloggen din også nå! Vinterstemning deluxe! Tipper tida framover går kjempefort selvom du føler du har all verdens tid! :)

    SvarSlett
  9. Vet ikke om det er masochistisk at du gleder deg for det gjorde jeg også. Det tenker jeg er en veldig bra ting for da er tydeligvis ikke jeg og du en av dem som er redd for selve opplevelsen. Så lenge du har et avslappet og forventningsfult syn på det hele så er det akkurat det det vil bli når det først skjer. Gleder meg og håper det går bra med deg.

    Tiden går jammen fort. Plutselig er det ikke lenge igjen til terminen din jo! Med Sakarias har jeg ikke fått med meg tiden og det virker nesten som igår jeg fikk med meg ultralyd resultatet. Kjøp uro. Det er veldig, veldig fint å ha. Hvertfall i starten når man venter på at lekene skal falle mer i smak og de elsker å se på ting. Du burde se etter en med mange farger. Du vet jo sikkert at barn foretrekker det.

    Jeg ville ikke ha dåp jeg heller og la det være valgfritt om han vil være med i statskirka eller ikke, men min pappa overtalte meg altså til en hjemmedåp. Jeg visste ikke at det var så høytidelig og kristent, men heldigvis er han ikke registert noe sted. Man kan jo bare ha navnedag hvor du har en slags navnefest for venner og familie. Mange har det og det virker egentlig bedre. Jeg hadde bare ikke tid og en masende pappa... Det er trist ja, men samtidig så går det egentlig greit. Gleder meg til å kunne innrede akkurat sånn som jeg vil... og en del andre ting.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)