tirsdag, oktober 20, 2009

N E G L E R: hjemmelaget design!


Siv prøver seg som negledesigner! I desperasjon for å få en lang lese/skrivepause fra skolearbeidet, så finner jeg på gøye ting å blogge om..skoletingen min har forresten deadline torsdag klokka 1400, BRRRR! Men nok om det!

Mitt samlerinstinkt overgår det meste, og har faktisk spart på et "Makeup & hår" fra 2002 (september), hvor oppskriften på et stilig negledesign man kan gjøre selv er beskrevet med bilder og tekst. Prøvde å ta bilde fra bladet, noe som ga et litt håpløst resultat, men det er altså det nederste bildet..Trallala! Elennndig bildekvalitet, jeg ønsker meg visst fortsatt nytt kamera ja..

Her er fremgangsmåten: Fil neglene (Ikke frem og tilbake..men enveisstrøk!! Da fliser neglene seg ikke så fort) og poler dem med en neglefil som har 6 sider. Bruk de 2 groveste sidene kun til å file neglelengde, mens de 4 siste bruker du til polering og filing av neglenes flater. Dette tar tid..men jo glattere overflate neglene har, jo bedre og vellldig mye lengre sitter neglelakken! Obs: forsiktig så ikke neglen får riper når du polerer..poler helst i kun en retning.

SÅ er det kommet til selve lakkeringen..Lakker ett strøk med hver av de 3 neglelakkene du vil bruke oppå hverandre. La det tørke godt mellom hvert strøk. Velg selv hvilken farge som skal komme først og sist. Når det siste laget har tørket filer du med en av de groveste sidene på neglefilen oppå neglen, slik at du filer gjennom til det første laget, og slik at alle fargene kommer fram. Dette synes jeg er vanskelig, og jeg får det rett og slett ikke helt til, som resultatet viser ja..kremt..Men; øvelse gjør mester! Bildet fra bladet viser jo hvordan det egentlig skal se ut..Når du har filt deg ferdig, legg en gjennomsiktig lakk oppå alle neglene, da kommer fargene bedre fram etter filingen. Tadaaa! Og da er du altså ferdig, forhåpentligvis med litt bedre resultat enn meg!

Velg 3 farger du vil bruke. En lys, en mørk og en litt knæsj farge. Jeg brukte til og begynne med en litt knæsj rosa en fra H&M; "Sophisticated Susanna":


Deretter la jeg en mørk farge: en blålilla neglelakk "Bad temper", også den fra H&M:



..og tilslutt en lys farge; lys pastell-lilla fra Depend:


Etter filingen og et lag med gjennomsiktig neglelakk..ikke helt fornøyd med resultatet men..



Katastrofalt dårlig bilde, men du ser kanskje hvordan neglen egentlig skal se ut til slutt, det med rød ring rundt..?


Noen som har andre negle-ideer..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)