onsdag, oktober 26, 2011

Hufs og gufs...

Idag har vi gått lang tur, Lina og jeg. Jeg labbet og Lina sov for det meste. For en gangs skyld hadde jeg faktisk med kameraet, og tenkte å ta noen flotte høstbilder. De ble ikke sånn allverdens, men her er noen av dem:


Det nærmer seg min Halloween nr.29 med stormskritt, så imorgen skal jeg ile til Nille for å kjøpe et par kilo sukker til å dele ut. Regner med unger begynner å komme på døren allerede i 17-tiden på søndag, og da er vi kanskje ikke hjemme en gang?! Skal ut å spise for å feire meg selv og svigers siden vi begge fyller år i disse dager. Hadde til og med planlagt at Lina skulle være søt liten fe og åpne døra og si heiiiiii og sånt. Hun sier nemlig "hei" for tiden, eller "eyyyy", og vinker så fint. Har kjøpt vinger, tryllestav og nå i det siste et matchende tyll-skjørt, så da ble det plutselig ikke sommerfugl, men fe hun skulle være. Tannfe..? SKUMMEL tannfe! Men for det meste bare søt. Og uskummel. Når man kjenner henne hvertfall.

Bildet ovenfor her er faktisk et hus oppå en topp, i nærheten av hvor vi "lever og ånder", høhøh.. Spøkelseshus..? ...Også et skummelt tre, ikke så langt unna det heller:
Halvannen time gikk vi tur idag. Det ble litt i lengste laget for Lina, som plutselig begynnte å lengte veeeldig hjem et par tre hundre meter før vi var framme. Hun er ikke laget for å sitte stille hun..Det er ikke jeg heller for tiden. Trener og styrer på...det er tungt, og igår ble det plutselig treningsfri siden jeg tok meg veldig godt ut på mandag. Holder på med denna berømte "trættidagers-shredden" jeg har skrevet om noen ganger nå. Det må seriøst ha rabla for meg på mandag, for etter å ha gjort nivå 2, satte jeg igang med nivå 1..!

Gal, gal dame er jeg...og galere blir jeg hvis jeg ikke ser resultater av det på lørdagsveiingen min..gakk. Nei..får legge fra meg pc-en og hive på treningstøyet. Rompa blir ikke komprimert av seg selv, om jeg sitter aldri så mye på den...God kveld!

17 kommentarer:

  1. Dere har jo vært på skikkelig oppdagelsestur dere;) Herre, rart å tenke på hvor stor og flink hun har blitt nå, virker jo ikke sånn for oss. Hadde vært morsomt å sett hehe. Tannfeen i Dexter, han er skummel han! Heldigvis er det ikke store sjanser for at han kommer på døra da.

    SvarSlett
  2. Tannfeen i Dexter??? Hmmm, ho må være på ei anna sesong enn meg... ;)
    Ååå, du bor like landlig og skogslig til som meg, du. Det er kos. Genialt å tre på seg treningstightsen og ta med baby'n på treningstur, da :) Flink du er som trener flere økter til dagen og greier! Grattis med dagen når den kommer og kos dere masse på middag til helga :) Hadde jeg vært deg ville jeg slukket alle lys i huset, trukket ned rullegardina på soverommet og sett film på data'n og spist all Halloweengodisen selv ;)

    SvarSlett
  3. Jeg veier meg hver eneste dag, går ikke ned et gram. Alex sier det er fordi jeg får muskler og de veier mer. Men SE-RI-ØST! Kunne da gått ned et lite kilo vel?

    Vi er forresten så heldige her, her har ikke unger oppdaget halloween enda. YAY. Money in the pocket!

    SvarSlett
  4. Ida Talette: Det er herlig å bo litt landlig til ja. Skulle ønske jeg kunne gått inn i skogen også, men med barnevogn er ikke det helt aktuelt, og med bæremeis blir det bare skummelt med glatte blader liggende overalt...iiiik! Gåturene mine er kanskje ikke "trening" i den forstand, men det tar på uansett, hehe :-D Hihi, kanskje vi faktisk skal gjøre som du foreslår og slokke lysa og gnafse i oss alt godteriet selv, muhahahah!

    SvarSlett
  5. ★MK★: Det er merkelig hvor stor Lina plutselig har blitt ja :-) Hun er skikkelig sterk nå, og kan vrenge seg ut av armene våre hvis hun bare vil. Det er skummelt det, for vi mister henne nesten i bakken når hun gjør sånt :-S Tannfe i Dexter, skriiik! My evil twin! ;-D

    SvarSlett
  6. Flink du er som trener. Jeg er ikke så flink. Har prøvd å sette opp tider i almanakken min nå, og skal se om jeg klarer å følge almanakken slavisk (hahaha!!)

    SvarSlett
  7. Hege - ikke som andre mamma-blogger: Hmm, kommer jo an på treninga..Trener du kondis i tillegg til styrke? Det er visst beste måten å gå ned i vekt på, ifølge min nye venn/fiende Jillian Michaels. Pluss at det er lurt å styrketrene de store muskelgruppene for å få opp hvileforbrenningen. Også trene flere muskelgrupper samtidig..Det er ikke tull! Jillian sa det jo!

    Prøv å heller veie deg en gang i uka ;-) Selv om det er vanskelig å holde seg. Også bruk det der berømte målebåndet i tillegg til vekta. Muskler veier mer, men viser færre cm på målebåndet :-) ...og dette visste du helt sikkert allerede ;-)

    SvarSlett
  8. Maria: Du får gi deg selv en myk start og begynne å trene 2 ganger i uka..og så øke etterhvert ;-)

    SvarSlett
  9. Sv: Hehe det er bare jeg som er så forbaska utålmodig ;) Har jo bare trent sånn tre ganger, merker jo ingenting da! Men jeg skal trappe opp, for jeg vil jeg vil! :D Skal jo til Egypt og briske meg i julen. Must look iallefall litt good!

    SvarSlett
  10. Flotte høstbilder!:) Tiden flyr kjempe fort. Må nok be moren min stikke til nille snart også! Må ha "sukker"lagret i behold når ungene kommer på døra. hehe.
    Deilig å få kommet seg ut da!:)
    SV;Det er en grei sende tid ! Skal prøve å få de hjemme hos meg til å se den. Men hvis ikke er alltid online tv greit!:)

    SvarSlett
  11. Så skummelt det er der du bor da... Passer godt for store og små tannfeer, sikkert! Slå deg løs på Nille! Alt godteri du ikke får gi bort, må du jo spise selv, så det er en god plan å kjøpe mye! ;)

    SvarSlett
  12. sv - Ja, The Lying Game og Ringer er veldig like, men også ulike. Savner de nå:P Hehe tror ikke det er din tvilling altså, veldig gammel fyr. Men jeg liker Dexter fortsatt da. De bygger jo opp spenninga bra i alle sesogene og de er ganske forskjellige. Sesong 4 er til å dø av!!

    SvarSlett
  13. Så utrolig fine bilder :-) Det er så fint nå på høsten!

    SvarSlett
  14. Høsten er fantastisk for å ta en tur ute i finværet :)

    SvarSlett
  15. Så fint det ser ut i området hos deg, gøy å se. Og 1 1/2 times tur er jo superbra! Jeg må også si at jeg synes du er kjempeflink til å trene, og krysser fingrene mine for veiingen din på lørdag. OG..hvis det skulle være mindre enn du forventer, så ta en titt på mine lørdager og veiinger da! Snakk om å nesten ha stått på stedet hvil i mye lenger tid enn jeg ville... Men vi får ikke lov å gi opp for det :-))

    SV:
    Oj, er det 11 november? Jeg fant den 18, jeg! Og takk for riktig pris, jeg synes det ble FOR billig her i Norge skjønner du :-) Tusen takk, det skal rettes opp!

    Enig med deg med skoene, jeg kunne drept for Louboutinskoene, men jeg synes at skoene fra Eurosko var et godt alternativ til oss dødelige for å stjele stilen :-)

    Håper du får en super helg, Siv!
    Klem! :-)

    SvarSlett
  16. Så fint det er rundt dere! :) Det kommer vel ikke som noe sjokk at jeg gleder meg til helga, hehehe! :D

    Jeg har btw ikke prøvd de Bounty - sjokoladene, men jeg skal! :)

    SvarSlett
  17. Ha ei vakker helg! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)