torsdag, oktober 20, 2011

Nu!

Siden det ikke er så ofte jeg skriver et alt-og-ingenting-innlegg, lar jeg meg selv gjøre det denne gangen. Så: akkurat NÅ så:

  • Sover Lina. Så ubeskrivelig DEILIG å få litt "fritid"!!! De små klåfingrene hennes har gått meg bittelitt på nervene i det siste..Kan nevne et baderom fullt i potetmel og klær. Hurraah! Sånn går det når jeg sniker meg vekk i 2 sekund for å sette på en klesvask. Jeg må lære meg å sette henne i sengen hennes med masse leker når jeg skal sånne ting..Grynt. Og senest for en time siden veltet hun et vannglass utover hele bordet og gulvet. Arghrr.. Det er jo min feil, jeg vet; som lot det dumme glasset stå sånn at hun akkurat fikk tak i det, når hun stod på tærne. Idag skal samboeren min få lov til å få en liten klagepreken og beskjed om å komme tidligere hjem fra jobb. Avlaste litt. Jeg skjønner ikke hvordan alenemødre takler hverdagen. Gagggggh! Var det noen som hvisket PMS? Ja, det var visst det.
  • Få som kommenterte på forrige innlegget om min fabling over at Marve-pusen vår egentlig er en utenomjordisk kattepys, haha! Hadde dere møtt kattepelsen, og sett hvor "hundete" han er i oppførselen, hadde dere nok kanskje tenkt det samme. Han hopper oppetter folk for kos, og gir seg ikke før han har fått en skikkelig ruskekos i pelsen. Han er ikke redd for hunder i det hele tatt; bortsett fra når de kommer halsende mot han uten en menneske-undersått på slep. Når noen kommer gående med en hund som bjeffer heseblesende mot Marve og bare vil sååå kverke han bittelitt, så...vel..sitter Marve der da og kikker uforstående på. Whatever, din hårete bjeffas.
  • Jeg så en musikkvideo på favorittkanalen min VH1 isted, av Madonna med "Celebration". Oj, den må være ny, tenkte jeg. For den hadde jeg aldri hørt før. Noen som sa velkommen etter..? Her kan du også se den: Madonna-Celebration (2009)
  • Til helgen får jeg besøk av min kjære barndomsvenninne! Hun har ikke EN ENESTE gang besøkt meg på de 8 årene jeg har bodd i/nær Bergen. Fnyys. Jeg forstår det jo, siden hun er 3-barnsmor og jeg har kommet hjem i mange av skoleferiene. Nå går jeg bare rundt å tenker på hva vi kan finne på for noe skøy! Tips? På lørdag ditcher jeg hvertfall babytrollet mitt, så vi kan gå til den store by uten barnevogn på slep. H-E-R-L-I-G.
  • Min nye yndlingsblogg er av alle ting Fitnessbloggen! Leter litt rundt for inspirasjon til å få rompen opp av sofaen på kvelden når Lina har lagt seg..Trener nå en del "sammen med" Jillian Michaels, Anita og Nathalie på 30 days shredden jeg har skrevet om før. Det er faktisk veldig tungt, men ikke så tungt at man ikke greier å gjennomføre det. Og etterhvert som man blir sterkere, klarer man å yte mer på hver øvelse. Det kan bare bli tyngre herifra, hehe. I den forstand at det SKAL være tungt for at man skal få noe fremgang altså.. Det var en eller annen PT som sa for en stund siden at trening IKKE skal være gøy. Der og da var jeg litt uenig. Men nå forstår jeg det. Det ER gøy også, men aller mest er det bare jævlig å trene; når man gir alt det man kan, hehe. Wow, det ble litt avsporing. Les gjerne disse innleggene fra Fitnessbloggen hvis du også leter etter et spark i røvo: Derfor funker ikke treningen og dietten, om lavkarbohetsen og man kan hvis man gir alt som skal til.

20 kommentarer:

  1. Hehe - Vi har en 6 åring... Hun er ganske klåfingret hun også. Selv om jeg er kjempegla i de to små stedøtrene kan jeg bli fryyyykelig irritert når den dyre hårbørsten min forsvinner og jeg finner den igjen i dukkevogna 2 uker senere, eller tørrshampooen min fra tigi plutselig var tom etter at jeg selv kun har brukt den tre ganger. Hehe :)Eeeeller at de har tatt turen rundt hele huset med møkkete ridestøvler på... Hehehe

    SvarSlett
  2. Kan skjønne at det er greit å få slappet av litt når de små først sover:)
    Leter også etter inspirasjon til å begynne å trene:)

    SvarSlett
  3. Nina C. : Leter du etter litt inspo, så er Fitnessbloggen et bra utgangspunkt! :-)

    SvarSlett
  4. Man mååå jo få lov å poste noen sånne innlegg! Litt pause er godt, det synes til og med vi som ikke har egne barn ;) Og det er ikke bare du som henger etter, så du slipper å føle deg alene!

    SvarSlett
  5. Maria: Så klåfingeren er ikke noe de vokser av seg altså.. Haha, skjønner godt at du blir en smule småirritert av og til ;-) Idag åpna Lina et øyenskyggeskrin. Før jeg fikk sukk for det (jeg stod en meter unna..bebbisen er rask; den skal hun ha, hehe) hadde den mørkeste fargen falt ut, og vips, der satt Lina full i øyenskygge på kjole, bukse og fingre, gagg! :-D

    SvarSlett
  6. SV;Så bra:) er å anbefale! slukte denne serien når den kom ut!

    //Takk, ekkelt når sånne ekle ormer kommer. men det ser ut som det går bra med pus. Jeg har ikke funnet noe ekle ormer krypene på halen hennes. hehe.
    Greit å få kur behandling, er ikke alltid kattene viser tegn på å ha orm heller. leste det et sted på nett.

    SvarSlett
  7. SV;Hmm,vet ikke helt jeg heller. det står ulikt her og der,men et sted stod det at hvis kattene har moderate mengder mark kan det hende at du ikke merker det helt.

    SvarSlett
  8. Håper du får ein flott helg!!! :) Kos deg med dine mammafrie timer, det er godt det! Vi elsker barna våres, men jammen meg er det deilig med litt fri i blant og!!

    SvarSlett
  9. Drømmer du deg bort på den bloggen ja;) Måtte innom selv å se nå. Høres ut som du har ei koselig helg foran deg da og sikkert mye å ta igjen. Have fun!

    SvarSlett
  10. sv: åh, det er morro å handle til disse små ja <3 klarer ikke å stoppe!!

    Håper dere koser dere masse <3

    SvarSlett
  11. Har lurt veldig på den 30 days shred-greia, vurderte å bestille den for ca et år siden. Men nå trener jeg jo på Elixia uansett, så da blir det nok ikke noe shred-dvd på meg..

    Sv: Neida, jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at det er veldig stas å holde tellinga! :) Tror bare aldri jeg kommer til å skjønne hvorfor enkelte tror at resten av verden simpelthen bare DØR etter å holde tellinga sammen med dem ;) Men men, hver sin lyst.

    SvarSlett
  12. Haha, det er heeelt lov å bli liitt gal av dem av og til ;) Syns det var et fint alt - mulig - innlegg, jeg! :) Kjekt med besøk da!! :)

    SvarSlett
  13. Det finnes ingenting som er så deilig som å få litt fri fra krabatene våre! Det er jeg ikke lei meg for å si altså! Det betyr bare at vi får ekstra mye energi å bruke på de når de kommer tilbaken, så KOS deg i helgen! :-)

    Fitnessbloggen ja, det har vært en favoritt for meg lenge, den er super! Masse bra artikler + en haug med gode oppskrifter mm :-)

    SV:
    Haha, ja du skulle sett hvor skuffet jeg var da jeg så de gjerrige små dessertasjettene. Med alt det utvalget, så var det bare en måte å gjøre det på, og det var å hente seg en stoor og fin middagstallerken! :-)
    Men det var litt deilig å fråtse også, og jeg trøster meg med at det har vært en eneste gang siden i sommer, ellers har jeg kun kost meg på lørdagene :-)

    SvarSlett
  14. Liv: Fitnessbloggen har gode artikler ja. Leste du den med Asle Bøe og resultatet av slankingen og treningen hans? Helt utrolig at det går an! Det er inspirerende å se sånt; da virker ikke mine egne mål så langt unna :-D Har tatt av 1,5 kg på 9 dager etter å ha trent en del, gått turer og passet noenlunde på hva som går inn gapet. Håper det fortsetter nedover.. :-)

    EN sprekk siden sommer er jo bare menneskelig. Jeg har allerede planlagt min sprekk..og den blir i jula :-D

    SvarSlett
  15. Flink du er som trener med Jillian! Trenger inspirasjon jeg også, men den lar vente på seg... Koselig å endelig få lest meg opp på bloggen din, om Marve, Lina og Tannfe-fina! :)

    SvarSlett
  16. Hjerterdam: Trener du, så får du mer energi..og det kan du jo trenge fremover sammen med mr.Hjerterdam..? Var det inspo nok? ;-)

    SvarSlett
  17. sv:
    Masse gode artikler som virkelig får fart på motivasjonen :-) Men jeg har ikke lest den som du nevner, så den skal jeg lete opp :-)

    Herregud så flink du er!! 1,5 kilo på 9 usle dager! Det der kan bare gå en vei det, nå er du skikkelig i gang, og jeg skal heie på deg! :-))

    Hihi, da skal vi ha hver vår sprekk i jula, for det har jeg planlagt også. Gleder meg allerede! Jeg tenker som så jeg, at uansett hvor mange sprekker jeg har, så vinner jeg uansett hvis jeg ikke gir blaffen i treninga :-)

    SvarSlett
  18. Liv: Her er link til den artikkelen med Asle Bøe: http://fitnessbloggen.no/fleskemoderasjon-fullfort/ Det er jo et ekstremtilfelle, men man får jo se hva som faktisk går an på kort tid. Ingen planer om å gjøre det samme, men inspirerende for det om :-)

    SvarSlett
  19. SV:
    Fy fader at det går an! Var og tittet på lenken til fitnessbloggen, og snakk om å sende motivasjonen min rett til værs da! Der ser man hva man kan få til på så kort tid! Jeg gikk også ned 9 cm. rundt livet de første 8 ukene, og det er en av grunnene til at jeg fortsatt er motivert, for det går mye fortere enn man tror, bare se på hva du har klart også på 9 dager :-))

    Ja, vi ble så fornøyde, og mest fornøyd ble jo Angelica. Så stolt over å ha fått et litt mer "ungdommelig" rom :-)
    Ja, sengen er fra IKEA, det er også det lille bordet (39 kr!), lysekronen, teppet under bordet (79 kr), kommoden, hyllen på veggen (49 kr) og kurvstolen (329 kr) Litt usikker på skapet, men jeg tror det er IKEA også. Resten er fra Bohus :-)

    Lysekronen i seg selv er veldig liten, men den blir hengende ganske langt ned, så vi var faktisk litt usikre på om det gikk først :-)

    Det kommer nok opp en masse greier på veggene her etterhvert også, så derfor måtte jeg skyndte meg å nyte det sånn her så lenge *hihi*

    Uff, jeg og de romanlange svarene mine altså. Håper at det er plass til flere kommentarer her *haha* :-)

    SvarSlett
  20. SV;Ja, det er det! Så at svalbard lå på toppen med tanke på hvor mye folk gav pr innbygger.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)