tirsdag, november 23, 2010

Negativt VS positivt..

Et uhell kommer sjeldent alene, lagt merke til det..? Vel, her er det vel mer snakk om mange forskjellige hendelser som sammen har gjort den siste halvannen måneden til noe MØKK. Har kjempet godt og lenge nå mot å helle all min frustrasjon i bloggen, siden jeg selv synes det er ugreit å lese sånne innlegg. Men nå har jeg plutselig fått nok! Blæh! Møkkamåned ++!

Her er en foreløpig negativ-liste. Nedenfor den vil du forhåpentligvis finne en positiv-liste hvis jeg klarer skrive meg så langt uten å få hjerneblødning..

  • Regninger jeg ikke skjønner noe av hvorfor jeg får..Svangerskapskontroll skal da være gratis? Joda, det fikk jeg bekreftet da jeg spurte sekretæren på legesenteret om det; samme med de eks antall blodprøvene jeg må ta pga jeg er rhesus negativ (som kun 15% av Norges befolkning er..arghr, why me??).. Da jeg tok glukosebelastning i oktober sa sykepleieren at det kunne være jeg måtte betale noe av materiellkostnadene til det, så den regningen var ok. De andre to regningene ble jeg derimot rådet til å ta med til jordmor neste gang for å sjekke opp i. Og det er ikke det at det er mye penger, men når ingen forteller at "du må betale før du tusler ut døren, kjære", og jeg flere måneder etter får regninger hvor administrasjonsgebyrene er på større sum enn selve regningen...da blir jeg gretten! Dette er jo bare et minor problem, men sammen med andre småting blir det et stress.
  • Masteroppgaven går til h......Har tenkt ganske lenge på å bytte veileder, men sagt til meg selv at "neste veiledning..går sikkert mye bedre..hun kommer til avtalt tid..og kanskje hun til og med har lest riktig utkast slik at jeg får hjelp på det jeg allerede har skrevet nå". Men nei. Så nå har jeg tatt det opp med rådgiver og bestemt meg for at løsningen blir å bytte både veileder og prosjekt. Ikke at jeg vil bytte prosjekt, men jeg måtte visst siden jeg skifter veileder. Det var bare sånn ca. et halvt år rett i dass. Men det lettet i hjertet mitt å høre at visse andre har hatt samme problemer med samme mennesket..
  • Bilen havnet på verksted. (Den ble ordnet, men lets face it; hvor lenge blir det til neste gang udyret tar kvelden..?)
  • Samboeren havnet på verksted. (Han er ok nå..men det var absolutt ikke noen morsomme dager..)
  • Utfylling av skjemaer jeg må sende i forbindelse med fødsel og slikt: Jeg satt 20 minutter på vent på telefon til Lånekassen for å stille et spørsmål. Da jeg endelig nådde fram kunne ikke karen der svare, og spurte bare hvor jeg bodde "åja, da setter jeg deg over til Bergen". Skulle liksom det hjelpe..?..Og plutselig var ring-kontant-kortet mitt tomt. Det var 100kr det, for å sitte på vent og ikke få svar. Og ikke fikk jeg fylt det opp igjen heller, for i forsøket kom det fram melding om at bank-duppedings-tingen (go3) var sperret. Møkk; sperret?? Hvorfor?? Så nå får jeg verken ringt eller sjekket nettbanken. Hadde internett i tillegg streiket hadde jeg begynnt å grine. Møkk.
  • Jeg tok blodprøve idag..så nå skal jeg surmule over vondten de neste 2 ukene som jeg pleier. Prøven var pga den obligatoriske rhesus-negativ-prøven som tas i uke 32 (er forresten idag 32 uker + 2 dager; for den som synes det er moro å vite).
  • Alle på jobb er forkjølet. Jeg vil ikke vil ikke vil ikke bli syk jeg også!

POSITIV-liste:
  • Musikk: Jeg sitter nå i sofaen og hører på nye albumet til Rihanna, som jeg fikk lastet ned uten å måtte bruke go3-brikken. Lykkepoeng.
  • Jeg spiste faktisk litt sjokolade isted. Og det er bare tirsdag!!
  • ...og til middag blir det korma-kylling med wokgrønnsaker og fersk, helkornspasta. Mmm.
  • Mini sparker meg hardt i siden. Hun har det bra :-)
  • ..Og ikke har jeg så fryktelig mye å klage over heller, i forbindelse med graviditeten! Trener aerobic en gang i uken + styrke og går ca. 7,5 timer i ett når jeg er på jobb 2 ganger i uken, det er trim det! Råder virkelig gravide til å trene hvis de klarer!! Bli sterkere i takt med at du blir tyngre..Føler meg bedre i form nå enn for 1-2 mnd siden.
  • Amaryllisen vår er i full blomst, og står og ser pen ut:


  • Selv om det fremdeles er en stund til jul har jeg lurt meg til å spise ribbe to ganger den siste måneden. Her er det ferdigstekte eksemplaret av en familieribbe samboeren og jeg hadde..arrh, ribbe i solnedgang:



  • Hos jordmor idag var alt i skjønneste orden. Vekten min har ikke beveget seg på 3 uker, men dette var visst ok. Dessuten var symfyse-fundus-målet nok en gang på prikken gjennomsnittlig (uke 32, ca. 30 cm.). Hjerteslagene var sterke-148 i minuttet. Ergo har nurket det bra!
  • Fastrentekontoen min er nå fri og frank og til disposisjon til vi skal kjøpe bil. Har tatt bilde av den uforskammet enorme saldoen..hirr..men det legger jeg ikke ut her, høhø.
  • Ikveld skal vi kjøpe bilstol til nurket; rabatt på Barnas hus, juhu! Mens vi er i strøket, skal vi også kikke på bil..
  • Lanvin for H&M: takker motegudene for at jeg er gravid og ikke har forelsket meg hodestups i noen av plaggene. Skoene var kjempefine, men tærne mine dør litt av sko som er spisse foran. Den ene trenchcoaten i svart med sebramønster var ganske fin..men den velger jeg å ikke tenke på!

Det hjelper litt på humøret å lage sånne lister
kjenner jeg..Nå er det ikke lenge til samboeren kommer fra jobb, og jeg atter en gang har kontakt med omverdenen, arrh!

5 kommentarer:

  1. Ingen liker syteblogger, men sånne innlegg må til og er lov en gang i blant. Det må rett og slett til! Blogg handler ikke først og fremst om å dele, men for sin egen del å få ut ting man går å bære på, mener nå jeg da. Og må si du gjør meg mer nervøs for masteroppgaven som venter over jul nå. Har nemlig gått rundt med de samme stygge tankene om veiledere, enn å jeg ikke har bestemt meg for noen ennå.. Måtte lese litt om deg da for å finne ut hva du studere, og du har jo sykt mye utdannelse da! Ikke morsomt å lese første del innlegget akkurat. Mye stress med å være gravid og student skjønner jeg! Hvordan får du tid og energi til alt? Du er motiverende og en inspirasjon sånn du beskriver hverdagen din her nå! Skikkelig pågangsmot. Heldigvis ser det ut som du har en del gode saker rund deg også, og du kan det å fokusere på det gode! Den middagen for eksempel høres digg ut, del gjerne oppskrift! Lykke til videre. Jeg synes du er sterk!

    SvarSlett
  2. Jeg er jo dronning av syteinnlegg, så jeg syns nesten det er godt at andre syter litt innimellom også.. (Misforstå meg rett..) Skjønner godt at du blir både sint, irritert og frustrert, det er helt lov. Heldigvis var det mange fine punkter på positiv-listen også:) Håper ting ordner seg for deg!

    SvarSlett
  3. Sv: Hun har nettopp begynt på uke 15, så nei, hun er ikke så veldig "feita" enda;) Men jeg har kalt henne det siden jeg fikk vite at hun var gravid, så det var jo fryktelig stas at hun endelig begynner å faktisk få en bitteliten mage.

    SvarSlett
  4. Sv: Haha, ingen fare. Hun vet veldig godt hvorfor jeg kaller henne det, og det sekundet hun blir hormonell, så slutter jeg;)

    SvarSlett
  5. Huffda - det var da mye på en gang. Godt at positiv lista di også ble ganske lang da :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)