lørdag, november 06, 2010

Julegaveinnpakning og brette-teknikk...

Stort sett hele dagen har jeg vært ene. Alene. Ensom hjemme. Årsaken er enkel; min kjære leker mekaniker med bilen sin.. Som selvsagt brøt sammen på mandag av alle dager (konsekvensen blir at vi snart bør/må/skal gå til innkjøp av ny, gammel bil..). Kjedsomheten krøyp seg fram her jeg satt, og jeg følte for å finne på noe annet enn å være fornuftig å skrive på masteroppgaven (hele den er bare et stort svart hull av depresjonsfremkaller. Vurderer nesten å gi opp hele skiten. Men det var ikke den jeg skulle skrive om nå..blærk).

Anyway; (happy thoughts), så hadde jeg noen julegaver som var helt klare (kryss i taket for å være tidlig ute med julegaver for en gangs skyld!) til å bli bastet og bundet fast i røde og glitrende materieller og sendes i øst, sør og vest. I fjor fikk jeg ikke tid (les: jeg begynnte så seint med gavene at jeg ikke gadd) til å gjøre meg særlig flid med innpakningen og dilldalling. Men i år blir det andre boller! Har fått inspirasjon fra diverse hobbyblogger, og her er dagens muligens over-the-top-resultat av pakkingen:



Oppskrift: Gråpapir, røde hjerte-etiketter, kanelstang, blonde, gamle bilder, julesegl og dill og dall! En del er kjøpt på Panduro, og noe på Nille. Fant forresten en oppskrift på å lage en enkel og fin gavepose. Her har jeg tatt litt inspo til innpakningen som du sikkert ser hvis du trykker på linken.

Så nå gjenstår det bare å pakke inn resten av de ørtiførti pakkene som skal sendes. Ohoi..Det tar på å være tidlig ute, hehe.

Apropos innpakning. Du har kanskje fått med deg at vi skal bruke tøybleier til minien som ankommer i januar..? Her er en flott oppskrift på hvordan man bretter bleiene! Har brettet alle våre 24 og lagt dem sirlig på rekke og rad under stellebordet. Så er hvertfall bleiene klare, selv om vi kanskje ikke er helt der enda. (Kjære samboer; du er fullstendig velkommen til å trykke på linken..glad i deg! Selv om jeg tvinger på deg status som tøybleie-pappa, høhøh..)

2 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg også lyst til å pakke inn julegaver... Jeg har bare ikke så mange å pakke inn ennå... merkelig nok! Du er flink som er tidlig ute!

    SvarSlett
  2. For en flott innpakning. Noe annet en min kjøpt i butikken innpakning! :p

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)