tirsdag, november 30, 2010

Klag for hver dag som går..

Idag er rett og slett en glad-dag! ...Selv etter at bussen jeg skulle ta hjem aldri kom, og jeg stod å hakket tenner i nesten en time før jeg bestemte meg for å ta taxi hjem. Fy skam dere Tide!

Grunnen er at jeg har vært i møte med veileder, og vi har diskutert "misfornøydene" jeg skrev sånn smått om i et innlegg lenger nede her..H*n tok alt på sin kappe etter en lengre utredning, og jeg kan endelig slutte å være frustrert over det siste halvåret som har stått temmelig bom stille på oppgavefronten. Har fått masse gode kommentarer/konstruktiv kritikk på det jeg har bedt om kommentar på lenge, så nå er det endelig på tide å begynne å jobbe igjen! Planen er godkjent og datasettet har jeg fått utlevert; så nå ligger SPSS-boka mi og skriker etter å bli lest..Men først blir det referat-skriving av møtet idag, siden vi har blitt enige om å lage referater av møtene, sende dem på mail og eventuelt at den andre kommenterer referatet hvis det er noe som mangler. Godt tips enten du skal skrive bachelor- eller masteroppgave. Og mens vi er inne på emnet; et annet tips er å sette ned regler for når utkast skal sendes, for at veileder skal få tid til å se over det og skrive kommentarer på det før et eventuelt møte..Smiiiil og hjertelette!!



..Jeg er så fornøyd at jeg brutalt måtte stjele et illustrerende foto fra weheartit.com!

Ting ordner seg (nesten) alltid! ..Men man må ofte skrike temmelig høyt før noen gidder høre. Så rådet mitt er å klage (som bare det!) når du virkelig mener du har grunn til det! IKKE tenk hele tiden at "jaja, ting ordner seg vel av seg selv etterhvert" som jeg har en tendens til. De gjør nemlig ikke alltid det, før du sier fra om det som plager deg. Punktum. :-)

3 kommentarer:

  1. Så godt å høre at du har fått de bekymringene ut av verden!:)

    SvarSlett
  2. Ah, så flott å lese! Det er utrolig frustrerende når ANDRE blir stående som en blokkering for ting som skulle vært gjort.

    SvarSlett
  3. Så bra da, ja sånne ting er helt klar viktig og ha klart, jeg gjør de alltid. Tror også jeg skal ta opp alle veiledningsmøtene. Er litt treig med å skrive pga dysleksien, så jeg kan miste litt mens jeg skriver. Skal du forske kvantitativ ja? Spss er virkelig ikke ikke min sterkeste side! Jeg hadde også et fantastisk møte i går=) Fikk veildedning på utkastet mitt til emneoppgava av seminarledereren vår, han er institull lederen og han er bare så herlig, flink og kjekk! Og så sa han at jeg kunne føre opp han som ønsket veileder og ga samtykke til alt sånn. Så håper jeg får og får han som hovedveileder!

    Åå tusen takk for deg! Du er så god med kommentarene dine synes jeg=) Hvordan fant du bloggen btw? Jeg holder på med 3.semester nå. Starta på videreutdanninga i fjor og dete er mitt første år på universitetet. Jeg har planer om å skrive om tidlig intervensjon, spesielpedagogen i barnehagensrolle og tverrfaglig samarbeid.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)