mandag, oktober 19, 2009

Hjemme fra mini-ferie!


Det er alltid fint å komme seg bort litt
fra hjemmet og reise litt, men det er såå fint å komme hjem igjen også! Idag kom vi nemlig hjem fra hjemby-turen til "sørrlannet" nærmere bestemt Lyngdal, hvor vi har vært i 5-6 dager nå. Min kjære gamle bestemor fylte år og vel, det var jo realt lenge siden jeg var hjemme å traff mine foreldre, annen familie og kjente, så det skulle bare mangle at vi ikke tok turen nedover!

Så hva har vi gjort ellers enn masse besøk rundt omkring..? Var innom Knøtten Kro og kjøpte den obligatoriske løvsteken...mmm, verdens beste! Ble helt fra meg da mamma sa de skulle stenge, men heldigvis skal de bare selges, phu..Var på den pittelille butikken i Korshamn å kjøpte snop, og satte oss deretter utenfor og snopet litt og nøt litt etterlengtet SOOOL

Utsikt fra benken vi snopet på





For å få et lite avbrekk fra omverdenen kjørte vi i halvannen time for å komme opp til hytten/huset på Knaben..tror det må være spøkelser der, brrr..hadde nok ikke turt å være alene der nei! Vi gjorde ikke så mye, selv om vi hadde planer om lang gåtur, akk..Hentet også min nye gamle bil som jeg kjøpte av min kjære mor; en finfin Toyota Corolla..Litt av hensikten med turen var jo også å få den hjem til Bergen. Har kjørt den mange ganger før, så siden jeg ikke er så glad i å lære å kjenne nye biler var det supert å kunne overta den! Til en billig penge! *Smiiil!*

Stakkars pusekatten vår Marve har vært på hotell (=kattepensjonat), og han virket en smule happy da vi hentet han..dakars liten! Noen som vil passe kattepus neste gang vi turer avgårde..?

Så sånn er det de siste dagene våre har vært, i et nøtteskall! Tok veldig få bilder faktisk..glemmer sånt! De eneste er snopebildene og bildene i et innlegg nedenfor her, da vi gikk tur i skogen. Gikk mye der før da jeg bodde hjemme, og det var moro å se "Høyland by air", hvis man kan kalle det det, haha!

Kom på at jeg har faktisk et kjempestygt bilde av meg, som jeg har tatt av meg selv da jeg hadde ferie fra skolen og var hjemme på sørlandet..I 8 år gikk jeg å tråkket i bortimot alle ferier jeg hadde (sommer, jul og påske) på Elkem aluminiumsverk. Tjente gode penger, og det var en relativt ok arbeidsplass, men tilbake dit for enda en sommer..? Trokke det!


Selvportrett etter et skittent skift; klar for dusj og badstue! (Vi hadde badstue i garderoben..kjempegrei måte å svette ut sot på, hehe)


Nå skal det sprengleses, og deretter skal vi se en ny episode av Flash Forward!

1 kommentar:

  1. Lekkert bilde! Hehe..
    Ser ut som om du har hatt en deilig miniferie! That's good:-)

    Sv: Det er nok fortsatt håp:-) Ta en tur innom i morgen da vel! Det er laget veldig få av hvert plagg, og det kommer ikke flere av dem, så det er lurt å ta en tur så fort som mulig for å få riktig størrelse osv:-)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)