mandag, august 29, 2011

Dag 11: Rommet mitt

Da velger jeg å gjøre sånn som jeg husker jeg hadde lyst til å gjøre på eksamener på videregående når jeg fikk et eksamensspørsmål jeg ikke likte:

Jeg velger å tolke dette spørsmålet som at det med
"rom" menes "hjerterom". I den anledning velger jeg å skrive litt om en liten tass som har en stoor plass i mitt hjerterom. Nemlig Lina!


Lina altså..en 1) blid 2) liten og 3) bestemt frøken er hun for tiden..For det første så har hun nemlig hatt noen uker med aua i tennene sine. Nå er h..... over for denne gang; begge fortennene har poppet opp i underkjeven, og hun er sitt vanlige smilende og blide jeg igjen. Jippi! Det er noen sylskarpe, kvesse, små våpen hun har fått i munnen sin, så vi sitter for det meste med beina oppi sofaen for ikke å få bitt av tåtene våre:


Hun er nå 7,5 mnd liten. Hun har søte, små smilehull oppå hendene sine, og gode småfleskete lår som seg hør og bør. Fryktelig søt er hun, og det sier jeg IKKE bare fordi jeg er mammaen hennes og blabla. Jeg sier det fordi det er sant! :-D

Bestemt er hun også. Det har hun jo alltid vært, men hun fortsetter visst bare med å være det. Da Hege skrev om at Thea satt så fint, så begynnte jeg å lure litt på om Lina også kunne sitte. Jeg har lest at man ikke skal sette bebbisene opp før de setter seg opp selv, så jeg har latt være å prøve. For et par dager siden ga jeg blaffen og satte henne på rompa på lekematta. Screw rules. Der ble hun sittende. Vaklet litt. Sutret fordi hun ikke kunne sitte samtidig som hun kunne bevege seg framover. Bevegelse er nemlig Linas favoritt-aktivitet. Å krype kvinende og skrålende over gulvet i lyntempo før mamma oppdager at hun har kursen for døren ut til gangen som ikke er lukket..Hun har nemlig ikke lov til å krype i ganga. Farlig steingulv! Tenk hvis hun kantrer og slår hull i hodet! Hysterisk mamma. Men tilbake til sittinga ja.

Idag har hun funnet ut at det er gøy å sitte. Å sitte og leke. -Med den nyinnkjøpte, blinkende ballen og fine, nye bilen sin. En "Bugatti" ifølge pappaen hennes, wow! Nå gjenstår det bare å lære henne å krabbe på ordentlig, istedetfor bare å krype. Før neste barselgruppe-møte (og dermed konkurranse om hvem av barna som kan mest. Haha, neida. Høhø..eller..?).

4 kommentarer:

  1. Hihi, herlig tolkning av spørsmålet! :P :D

    SvarSlett
  2. Haha, hvordan akter du å gå frem for å lære Lina å krabbe? Hvis du tenker demonastrasjon, foreslår jeg at gubben står parat med videokamera ;)

    SvarSlett
  3. Hehehe.... Eg måtte le litt for meg selv når eg leste innlegget ditt...
    Holder jo på med akkurat det samme for tiden innpå www.bentegunhild.blogspot.com (litt reklame må være lov ;))...
    Hadde skrevet innlegget mitt ferdig før eg kom på at eg måtte sjekke Siv sitt innlegg om rommet hennes...
    Der såg eg at også du mislikte spørsmålet litt, og omformulerte det ;)
    Eg har da endt opp med å beskriva vårt rom, uten bilde.... :P
    Fekk plutselig på følelsen av at eg var tilbake til hybellivet mitt da eg leste oppgaven... :P

    PS: Hai bildet kommer til å gi varige men for alltid, og vil skape store traumatiske mareritt i natt....!!!!! Din feil!!!! :P

    PSPS: Grattis med 2 tenner på veslejenta! Det er så søtt :)

    PSPSPS: "...Før neste barselgruppe-møte (og dermed konkurranse om hvem av barna som kan mest)..." BRA SAGT ;)

    Ha ein fortreffelig dag!
    Vi skrives :)

    SvarSlett
  4. Jeg tror ikke på de der reglene der jeg. Føler at når de KAN sitte, hvorfor skal det da skade ryggen liksom? Sitter jo som små prinsesser :D Og det er jo mye kjekkere en å ligge å bare komme seg BAKOVER! Det sier jo seg selv hehe :P

    Forresten, blinkende ball har vi gått til innkjøp av også. Virkelig gøy altså, både for store og små! :D

    Forresten 2: siden du driter i sånne regler, kaaaan ikke viii fååå seee bilder av Linaaaa snaaart?? * store tårevåte øyner*

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)