mandag, februar 28, 2011

Mammashopping!

Mammashopping er verdens mest effektive shopping! Når man vet at lille snuppa si er hjemme med pappaen sin og bare pittelitt av noen dråper jeg klarte å presse ut av mammaposene mine før jeg løp ut døra ..da skynder man seg som man aldri har gjort før, I tell you!

Team Lina & mamma Siv jobber forresten travelt med saken. Altså det med melken...6-ukers-kontrollen på torsdag viste at hun har lagt på seg en god del ja; men ikke nok iforhold til lengden på 58 cm (iiik, så lang hun har blitt!!) Har vært litt lite melk fordi hun ikke ville ha kjempemye sist uke, til forskjell fra uka før der igjen. Sist uke var hun forresten veldig rolig og hold deg fast..SOV nesten like mange timer pr. døgn som bøkene har lovet oss! Takk for fine kommentarer fra dere som ønsker oss mer søvn..Vel, anyways; sist uke var økeuke. Her gir vi blaffen i økeDAGER, og tar liksågodt en hel, lang og puppetravel uke for å øke melkeproduksjonen ja..etter lørdagen var puppene helt røde. Jeg synes seriøst synd på dem!

Resultatet ble heldigvis som Lina ønsket seg, og puppene mine er nå tilbake i tro tjeneste for den sultne lille bjørnen vår..Way to go pupps!

Menne..tilbake til shoppingen ja! Det har jo regnet litt i helga, og jeg har leeeenge hatt lyst på en ordentlig fin regnjakke. På Askøy senter hadde de tilbud i helga, og da jeg løp inn på Mx sport fant jeg the regnjakke of my dreams; en Bergans til en liten penge (men samtidig stor nok..), og lilla som sådan! I love it! Håper nesten på at det skal regne mye nå, høhø. Neida. Kom sol kom sol!

Sånn ellers på handlelista mi stod dvd. Det fant jeg ikke. Hvorfor er det ikke noen morsomme filmer som jeg ikke har sett på dvd nå?? Sukk. Gleder meg som en unge til nye HP-filmen kommer i april..eller var det mars? ..På apoteket løp jeg meg fram til mer Mycostatin til Lina, rompesalve, Canesten til the pupps og amme te. For sikkerhets skyld kjøpte jeg også fennikel-te på Vita. Mycostatinen er noe hun må smøres i munnen med 4 ganger daglig etter amming..herregud for noe herk. Det er mot trøske, sånn herlig hvitt soppbelegg i munnen. Smurte det i 2 uker, men synes ikke det hjalp. Dermed sluttet jeg, siden Lina ikke liker så godt å få trøkt en bomullspinne i munnen X antall ganger daglig. Sukk. På 6-ukers-kontrollen fikk jeg derimot beskjed om at det kunne gå opptil 6 UKER før helsikkesskapen var borte. Arghr. Back to smurning ja..

Videre snublet jeg inn på ARK og kjøpte noe jeg har ønsket meg en stund nå, nemlig en Da jeg var liten-bok til Lina. Den er kjempefin! Den har egne kapitler hvor man kan skrive om svangerskapet, fødselen, de første ukene osv., pluss at den har masse plass til å lime inn bilder i. Akk..må bare få Lina til å sove sånn at jeg får tid til å begynne på den!


Deretter hesebleste jeg meg inn på Ica og kjøpte hårfarge(!!) og morsmelktillegg. Grugleder meg til å prøve melken..det er HIPP eco 1; noen som har erfaring med den? Vi tenkte nemlig å ta oss en tur på kino eller noe snart, og overlate avkommet muligens i tantes hender..da har hun hvertfall noe å spise på så lenge. Lina altså. Hårfargen...er prøvd..og jeg vet ikke helt hva jeg synes om den enda. Kanskje det kommer bilde hvis jeg bestemmer meg for at jeg liker den! :-S

Ikke nok med det; når jeg likevel hadde kjøpesenter-ånden over meg råkjørte jeg (neida..) til Sotra og H&M på Sartor senteret. Gnuet med meg 4-5 ammetopper i to størrelser mindre enn de jeg har fra før av. De er jo i størrelse elefant og er blitt litt for store nå. Heldigvis, heh.. Er offisielt nå nede i utgangsvekten min. Den er jo stor nok, men..må jo få brife med det likevel :-D Nå er det matmatmat som gjelder for ikke å gå ned enda mye mer!

Så sånn var den shoppingen. Råkjørte (neida..egentlig ikke) hjemover hvor puppene ble satt raskt i tjeneste igjen..Hele tiden jeg var borte tenkte jeg kun på Lina.. Nesten litt irriterende hvor mye jeg tenker på henne; klarte liksom ikke la være. Det som kalles mammafølelse kanskje?

5 kommentarer:

  1. Herlig med mammashopping, det fortjente du :-) De tankene om regnfulle dager synes jeg du kan spare til oktober... Amme-te? Ohhh, du kan jo ikke si at du har farga håret uten å legge med det obligatoriske bildet :o) Var så mye jeg ville kommentere, at halvparten går jo i glemmeboksen. Hvis du vil laste ned morsomme filmer anbefaler jeg en svensk side, tankaner.com Det går suuuuperfort å laste ned der ifra :) Så It's kind of a funny story, eller noe, i går og tenkte se the Tourist i dag :) Eller var det lese jeg skulle? Gleder meg til å se babyboka :) (Sånn etter at du har begynt å skrive og lime inn bilder, liksom. )

    SvarSlett
  2. Var det første gang du var borte fra henne? Mamma fortjener virkelig noen nye ting hun og ja;) La oss bestemme om du kler det! Hihi. Og jeg har selv lyst på den boka en gang, kjøpte den gule til ei venninne som venter denne uka. Lurer sånn på hva hun får! Hører at amming er blitt en fin slankekur ja.

    sv - det er ikke det at jeg helt skal unngå det da, så kan godt hende jeg vil prøve det :D

    SvarSlett
  3. Sakarias tar bare HIPP av MME. Eneste dumme jeg har opplevd er at han hadde litt hard mage av den i starten, men det har kommet seg. Herregud, han har tross alt tømt to bokser med HIPP nå. Min melkeproduksjon er rævva. Ser ut til at selv om jeg presser meg selv, og lille sultne Sakarias, blir det ikke stort bedre. For å få opp melkeproduksjon funker Weleda's ammete bra. Ved vond mage hjelper NAN.

    SvarSlett
  4. Litt stressende med barn, skjønner jeg :P

    SvarSlett
  5. Hehe jeg skjønner så ekstremt hva du snakker om her. Mamma passet Thea og jeg hadde samme speeden som du. Men hellane så mye vi får gjort da! Er jo sjokkert når man kommer hjem og ser hvor inni det helsikken mye man har fått slitt med seg i farten. Mye mer en når man drasser 4-5 timer på et kjøpesenter. Og ja, de her puppene og barna. Et mysterium. Vi sitter nå her som et meieri og klør oss i håret og lurer.

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)