fredag, februar 18, 2011

Min sovende lille bjørn...



Lina sover
Lina sover
i sitt lune hi..
hun er ikke farlig
bare du går varlig!
Lina sover
Lina sover
i sitt lune hi..

Natt til tirsdag var jeg desperat. Om mulig enda mer enn de andre dagene..Mangel på søvn kan gjøre en galgalgal; det kan jeg skrive under på! Det jeg gjorde var derfor å bygge et lite hi til Lina i sengen hennes. Sånn som skulle gi henne that good ol' inni-livmoren-fortsatt-feelingen..Det funket! Trodde det var nok å surre et teppe tett tett tett inntil henne, men neida, her skulle det hele 2 ammeputer og en bilstol-dress til for å gjøre susen. I tillegg insisterte jeg hele natten på at hun skulle få rapet ordentlig etter alle sine herremåltider ved sitt private meieri OG så gjorde jeg babymassasje på henne! Det fungerte! Lina sov nemlig heidundrende godt hele tirsdag, onsdag og torsdag, både natt og dag. Ikke i ett altså..duh. Jeg rakk tilogmed å (hold deg fast!) gå på DO helt alene de dagene. Giiisp!

Idag derimot har bjørnen igjen våknet..Eller; jeg håper virkelig ikke! Det var herlig å få noen døgn der jeg sov hvertfall 6-7 timer pr. døgn. H-e-r-l-i-g. Bye bye kolikk!

er klokka nesten 14.00, og jeg tror jeg kan vinke farvel til søvn før min kjære kommer hjem og kan passe på henne litt. Vi våknet nemlig klokka 0800 idag og da var det sovestopp. Nå skal vi bare gråte og bæsje og amme og være våken! tenkte Lina. Bildet ovenfor er tatt like før stormen begynnte..

Vi var hos kiropraktor igår, for andre gangen. Ifølge sekretæren på telefon da vi bestilte time, var det vanlig at babyene ble litt verre ett døgn etter en behandling, før de ble bedre. Oh joy, håper det var timen igår som har gjort at hun ikke vil sove idag, og at det plutselig blir greit igjen. Herregud, verste tingen å se lille bebbisen sin ligge å vri seg i smerte fordi hun ikke får ut fis. Sukk..

Sånn ellers ble jeg vanvittig kry da lille snuppa som ikke er mer enn 5 uker fikk skryt av kiropraktoren fordi hun synes hun holdt hodet oppe av seg selv så lenge. Og det VAR lenge; lengre enn vanlig, sikkert en 10-15 sekunder. Det er fordi hun har vært så mye våken de siste ørtiførti ukene at hun har fått tid til å trene seg opp sa jeg...

10 kommentarer:

  1. Aaaw, fine lille vesenet. Veldig lurt å lage en "livmor" til henne:) Håper hun blir bedre snart, sånn at både mor, far og barn kan roe seg litt!

    SvarSlett
  2. Huff - alt man skal venne seg til :) Jeg vet at mangel på søvn kommer til å bli en stooor utfordring for meg. Selv om femåringen vi har her annen hver uke gjør en god jobb med å venne meg til tidlige morgener. Hun kommer stort sett løpende inn for å hoppe i senga vår kl seks om morgenen. Hver dag!! Har de ikke hørt om helg disse små?? Hehe :)

    SvarSlett
  3. For en god og løsningsorientert mor du er :o) *smelt, smelt* Håper det løser seg med både søvn og luft og at dere koser deg gløgg ihjel :) Hihi, det tviler jeg i grunn ikke på at du gjør :) God helg! Stor klem

    SvarSlett
  4. Herlighet, det høres slitsomt ut, men bra det går seg til da! :)

    SvarSlett
  5. Barn føler seg tryggere og sover lettere om de er "pakket godt inn" i dyner osv. Hun var veldig søt der hun lå! Nydelig lite vesen du har :)

    SvarSlett
  6. Håper virkelig det ordner seg for lille Lina! Er ikke mye morsomt med små babyer som griner for de har vondt. Iallefall når det ikke er så mye en kan gjøre!! Stor klem til dere begge!

    SvarSlett
  7. Oii kolikk kødder man ikke med nei! Er det det kiropraktoren er for? Har ikke hørt at de bruker det på så små før faktisk, men det er jo logisk det og! Håper det går bedre med dere begge to. Innpakkning hørtes ut som en god ide=)

    SvarSlett
  8. Håper du har en rolig og herlig søndag! :)

    SvarSlett
  9. Hey, vi har lik ammepute ;) Åh vi skjønner hverandre vi. Forferdelig når de har det så vondt, men samtidig EKSTREMT fortvilende. Man blir faktisk kokko! Man bør egentlig syns mest synd i babyen, men kan ikke noe for å synes bittelitt mer synd i seg selv. Hehe :)

    SvarSlett
  10. Huff, jeg håper dere slipper å slite med dette lenge altså. Prøv alt! - Ikke at jeg tror du trenger MIN oppfordring til å prøve alt, haha - jeg vet, man blir despo av søvnmangel! :)

    for øvrig, setningen om søte babyer som vrir seg i smerte fordi de ikke får ut fis - hehe - jeg lo. Selv om jeg syns synd i henne, altså. :D

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)