søndag, mars 27, 2011

Litt interiørpreik..og babyprat seff!!

Gjett hvor lenge vi har bodd i huset vårt...? Neste måned er det 2 år! ..Og da burde det vel være ferdig innredet og plenty bilder på veggene tenker du? Nix. Sist uke tenkte vi at vi skulle endre litt på dette; hvertfall det med bildene. 2. etasje får vente enda litt med å bli pent møblert!

Da vi var i Sør-Afrika i 2008 tok vi umenneskelig mange bilder. Masse rart, men også noen få blinkskudd. Ett av disse er tatt i en naturpark nær Tsitsikamma, og dette bestemte vi oss for å lage lerret av. Eller det vil si; overlate til Fotoknudsen å lage pent lerret av. Bestilte flere lerreter, blant annet ett av Lina (ikke tatt i Sør-Afrika altså..), ett av en solnedgang i Addo elefantpark og ett av skyggen av min kjære og jeg på ei strand pluss noen bilder av skjell vi fant.. Men her er det jeg er aller aller mest fornøyd med, nemlig det fra stedet med det morsomme navnet nevnt ovenfor. Synes det passer kjempebra mot den brune tapeten på soverommet. Overse de flotte tapetskjøtene. Check it out:


..Så da var også vi plutselig en av disse menneskene med bilder på veggene, tadaaa!

Ikke nok med at vi har pent bilde på soverommet, vi har også en lampe som lager morsomt mønster i taket. Husker dagen vi kjøpte den, siden jeg hadde plenty kynnere da. Trodde enden (på graviditeten...) var nær gitt. ..Det viste seg jo å være bare luft. Kremte. Trallala. *Nipper til fennikelteen min..* Stilige lampen:

Det var dagens interiørprat. Lenge siden et sånt innlegg nå, så det var vel bare rett og rimelig. Som om dere har bedt på deres knær om interiørtips fra meg liksom.. :-D

Til og med Lina synes mønsteret lampen lager i taket er stilig. Kunne spart oss for de 400 kr vi punget ut for uroen over sengen hennes, og heller bare latt henne sett på det fascinerende taket. Særlig hvis vi får en liten snurr på lampen, så mønsteret beveger seg!

Kanskje det ikke blir like lenge til neste innlegg. Bare kanskje. Har jo fått bloggaward av den godeste Hege som venter på å bli gitt videre. Også må jeg skryte av å ha kommet på blogglisten til foreldremanualen! Selv om det er tusen blogger i den listen så er det jo litt stas å bli kalt mammablogg. Mamma ja..en veldig trøtt mamma kom jeg plutselig på. Med et nurk som har hengt i puppene i hele dag, hver halvannen time. Djiz, jeg er sååår. God natta!

6 kommentarer:

  1. Digger den lapa! Venninna mi har makan ;) Og herlig bilde. Liker når de er oppdelt sånn og utrolig morsomt at dere har tatt det selv! Var det dyrt å få gjort? Vil se noen av tingene til likjmor og jeg da. Uroen og andre favoritting (går vel bra uten puppebilde da;))

    SvarSlett
  2. For en søt lampe!!! Liker at dere har bilder som dere selv har tatt og er fornøyd med på veggene. Det gir det hele et personlig preg som jeg liker! :) Takk for anbefallingen, har alltid hatt lyst til å dra til sør afrika. Krysser fingrene for at det skjer i nærmeste framtid!

    SvarSlett
  3. åh når du snakker om uferdi hus, så har jeg ett her ! djeeze så lang tid ting tar :/ hehe... Kul lampe!

    SvarSlett
  4. Det bildet ble kjempestilig! Kanskje vi også skulle gjort noe sånt med noen av bildene fra ferien i høst? Hmm...

    SvarSlett
  5. Den lampen hadde jeg tenkt å kjøpe til soverommet i den gamle leiligheten. Kom aldri så langt, og nå er jo leiligheten solgt. Har fått godkjenning til å gjøre ting i huset til sambo da, så det blir vel litt interiørpusling på meg også etterhvert :)

    SvarSlett
  6. Ah, så kult det bildet ble! Likte lampen også kjempegodt! Vi er akkurat sånn vi også - begge husene vi har bodd i har vært helt fullstendig halvveis (hm, er det mulig, å være fullstendig halvveis?) i alt som het innredning. Vi har jo alltid planer om oppussing, så det er ikke vits i å legge tid og penger i interiør, liksom. Og ting tar jo som kjent tid. Men NÅ! NÅ har vi sendt ut nabovarsel og søkt om byggetillatelse! NÅ skjer det! Snart. :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)