fredag, mars 11, 2011

En sprut her og en sprut der..

Jeg lever altså! Hvis noen var i tvil..hehe. Vært masse stille fra min kant pga kolikk, trallala. Ikke videre morsomt det, men jeg håper ting blir bedre framover! Det toppet seg sist helg og dagene rundt deromkring. Ikke lett å få matet en liten tass som bare skriker når hun ser puppen. Sukk. Vekten hennes har heller ikke gått opp så mye som den skal pga problemene. Alle bekymringer man får når man blir mamma altså, hyyyl!

Kommer snart med del 2-innlegget jeg lovet; det om tips til etter fødselen, jobber med det! Første gang jeg gidder skrive ting i eget dokument før jeg poster det her. I det står det blant annet om hvilke ting vi har prøvd mot magevondten. Deriblant er kiropraktor.. Var på oppfølgingstime igår (hatt 3 behandlinger), og hun er "friskmeldt", men som sagt var det ikke så greit sist helg..Ergo; vi må prøve andre ting! Akkurat NU er det fennikel-te det går i; hun får 10ml te til frokost og til kvelds. Herregud hun fiser av det! Det burde ikke hett te, det burde hett fisesaft..Trooor foreløpig hun har blitt bedre av det, men tør ikke forvente massevis enda.

Idag begynner min melkefrie diett, huhei. Djiziz så vanskelig det skal være å få kjøpt noe helt UTEN melk på matbutikken! -Og er det uten melk, så er det garantert masse løk i det. Blæh. Og det vet vi jo at bebbiser er kjent for å få vondt i magen av! Oppfølging kommer om noen dager (eller uke..alt ettersom, hehe..).

Hva puppene ens bedriver med, er vel muligens en privatsak. Men atte! De er jo helt gale..Stakkars Lina ble sprutet ned av den ene idag. Sånn går det når man hyler mot den..Hevnen er melkesøt.

Siden jeg ikke vil ha bilder av Lina her, så kommer det istedet ett av søte meg da jeg var liten:


Unnskyld for at jeg ikke har svart på kommentarer de ørtiførti siste innleggene mine..muh..skal prøve etterhvert!

Og btw!
Det er salgsalgsalgNøstebarn-nettsjappa! O' store lykke. Jeg har handlet inn 2 bodyer, kjole, sparkebukse og diverse allerede til neste vinter. Heh. Svake menneske..Men; bedre med en sprut her og en sprut der på salg, enn å blakke seg totalt til neste vinter. Og bodyene er sååå gode! Ull+ silke og veldig tøyelige og gode i stoffet. Lina kan nemlig ikke fordra det hvis jeg prøver å tvinge en "trang" body over hodet hennes. Da blir det hyl da. Og vi vet hva som skjer da..

13 kommentarer:

  1. Off, det er definitivt ikke bare kos og dikkedikk med sånne små hele tiden. Håper "fisesafta" hjelper da:) Bedre med en fis i ny og ne enn kolikk!

    SvarSlett
  2. Jeg har savna deg :o) Blir like glad hver gang navnet ditt popper opp på mailen, men er ikke heeeelt det samme som å få en real tilstandsrapport :) Håper Baby-Lina blir frisk snart og at ho vokser seg stor og sterk. Alt en kjøper på salg er lov, en tjener jo nærmest penger :o)

    SvarSlett
  3. Sakarias var veldig heldig der og hadde ikke kolikk, men jeg var fryktelig overforsiktig når han var så liten. Har vasket hendene mine så mye med Lactacyd at de er helt ødelagt og fulle av sår.

    Jeg anbefaler deg å lese på nett og i barnebøker. Selv om jeg egentlig regner med du har søkt det opp på internett allerede. De gangene Sakarias nekter å sove av magesmerter hjelper massasje. jeg tar bare litt fuktighetskrem (selvfølgelig baby-fuktighetskrem, uten parfyme og skit) og beveger hånden i sirkler på magen. Det hjelper godt på. Vet ikke om det hjelper lille Lina da. Men verdt å prøve. Håper fisesafta funker bra! Og at dere får slappet mer av etterhvert. Det bruker vel å gi seg når de er rundt tre mnd, om jeg ikke husker helt feil.

    SvarSlett
  4. Håper det går bra med lillemor med fjertesjuka snart. Tar veldig på sånt. Slik at det blir mer kos og babytrall=)

    SvarSlett
  5. Djiiiiiiiis, kolikk suger! *død over den som fant opp kolikk* ! Vet forresten at ingen fant den opp da... Lykke til! VEET hvor kjip det er... !! Det går heldigvis over!

    SvarSlett
  6. Så søte mini-Siv var! Tipper Lina er minst like søt! :) Jeg trenger ikke akkurat noe fra nøstebarn... men takk for tips! :P

    SvarSlett
  7. Så synd! :( Fennikel - te altså, hm, føler kanskje jeg burde drukket litt av det stoffet sjøl, høhø. Nei, det høres trasig ut at hun skal slite sånn med den lille magen sin, uffa meg.

    SvarSlett
  8. Pip! Jah, hun ville egentlig ikke være på på headeren, men gikk med på en deal da hun fikk være anonym! :P

    SvarSlett
  9. Du husker feeeeeil... neida, jeg ordner designe... Så måtte tilbake stille til det jeg hadde, så kan jeg redigere HTML kodene :) Men sitter litt fast jeg... hehe .... Asså, jeg er GLA i leker med lyd, men akkurat den der er helt forferdelig!

    SvarSlett
  10. Huffda, syns så synd på dere som sliter med kolikk. Det er til å bli gal av i lengden! Håper veslejenta blir bedre og roen senker seg snart! :)
    Du var et lite sjarmtroll som liten!!!

    SvarSlett
  11. Sv: Lillesøster og magen har det bra! Termin 15. mai, så det er faktisk ikke så lenge igjen til det kommer en liten kar ut:) Hun har fått lumbago da, så ryggen spiller ikke helt på lag, men ellers er alt bra. Hun jobber 60%, og har det fint:)

    SvarSlett
  12. Hehehe. Jeg heter ikke Malin! Tror det var noen som hadde hatt bloggadressen før meg kanskje, og laget en bloglovin'-profil? Det var der i alle fall da jeg kom inn! Men Malin er jo et fint navn da! :)

    SvarSlett
  13. Uff stakkar Lina. Kolikk og greier :( Og ikke MINST stakkar dere! Ææææ jeg hyler jo bare Thea skriker i 10 minutter. Masse lykke til med melkedietten som du sikkert er godt inne i nå, siden det bare er en uke siden du skrev dette hehe :D

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)