fredag, januar 07, 2011

Så har vi vaska gølvet...

Dette innlegget må dessverre leses på fullt og helt eget ansvar! Ikke les videre hvis du holder på å lage middag eller er av den sartere sammensetningen av kjøtt og blod...Idag har jeg nemlig fått et lite innblikk i hvordan det å være småbarnsforeldre muligens kan utspille seg. Neida, jeg har ikke verpet.

Det hele utspant seg midt under en bedre frokost idag morges. Brødskiver med deiligste julesylte fra svigers. Men det handler ikke om sylten nei. Og egentlig var det ikke så veldig morges heller, siden klokken var 11.30. Nattesøvn er et ukjent ord når man ligger og har kynnere og murringer stort sett hele natten..regner med det er et tegn på at ting nærmer seg med stormskritt. Håp.

Men; det var verken julesylte-brødskiven eller søvn jeg skulle skrive om..Vår kjære kattepus; Marve, stormet nemlig plutselig inn i stuen og gaulet MARRVVV! Jeg spurte han hva som var galt, og han svarte igjen med et hjerteskjærende MRAAAWR! Oj det var da voldsomt sa jeg til han; hvorav han utstøtte et nytt høyt mrawr! før han poteløpte ut av stuen og inn på vaskerommet hvor mat, vann og hans private toalett står. Jeg skjønte på dette tidspunkt at det måtte være noe riv ruskende galt, etter en sånn oppførsel. Han prater f.eks ALDRI til oss, og hvertfall ikke i den tonen hvis han absolutt føler for preik.

Etter en stund
, da jeg hadde kommet meg opp av sofaen (ja, det tar litt tid nå), vagget jeg meg inn på vaskerommet i tide til å se vår hårete sønn (ja, Marve) stor-kaste-opp over haugen med pene, hvite duken og lysbeige spisebrikkene som lå henslengt på gulvet (prelagringsplass før det skal inn i vaskemaskinen). Jeg som selv er litt kvalm for tiden om morgenen klarte bare tenke storartet det ja!, før jeg knøvlet til meg en søppelbøtte og ja..du vet. Appelsinjuice er ikke førstevalget mitt å få opp i nesen gitt. Etter endel brekninger underveis i oppryddingsarbeidet, ble duk og brikker skylt pent og kastet i vaskemaskin. Pusestakkaren selv hadde løpt dritflau inn på badet og satt seg inni dusjen. Skammedusjhjørnet liksom. Han satt der og så på meg med store øyne da jeg kom for å..ja du vet; gjøre det gravide gjør tusenogti ganger til dagen den siste tiden før den o'store datoen; tisse. Ahh.

For å gjøre det hele maksimalt detaljert kan jeg jo fortelle at ingen fugler eller mus ble skadet (fortært) før denne hendelse.

Her har du noen blomster å titte på (fra weheartit.com) for å bøte for eventuell kvalme og få tankene over på noe annet:

Pene, friskt-duftende liljekonvaller


Søte, vårlige roser


Ehm, smørblomster..eller tulipaner..øhm.

14 kommentarer:

  1. Hihi ;) Nå måtte jeg trekke på smilebåndene opptil flere ganger :P haha... Dakar Marve som iherdig prøvde å poengtere at "jeg må spyyyy, nåååå" :P Typisk det at sånnt skjer nettopp på et teppe eller lignende som ligger på gulvet :S Har selv både hund og katt med sine behov :P Pus har vært inne i 3 uker nå pga. flytting, vil holde henne inne en liten uke til så ikke hun prøver å finne veien tilbake til gamle huset... men ja - må jo ha toalett til henne inne da, noe jeg ikke liker i det hele tatt :S Å det er jammen ikke gøy å komme inn på vaskerommet etter hunn har gjort "papirarbeid" :P

    SvarSlett
  2. Stakkars Marve! Og stakkars Siv også, egentlig. Håper det ble med den ene gangen:)

    SvarSlett
  3. Hahahah, Marve. Har sett det en eneste gang i mitt liv og det var på julaften dette året hos tanta mi. Det så nesten verre ut enn menneskespy. Da er det jo faktisk ganske ille.

    Do-besøkene, herregud, jeg husker det. Så slitsomt. Hvert fall om man dro ut på handletur. Står du opp om natten for å spise da? Og har du rennende nese?

    Syns det litt trist ut. Men det hjelper kanskje å flytte inn...

    SvarSlett
  4. Hahaha awww! dakar liten :D du skriver utrolig bra!

    SV: Tusen takk:-)

    SvarSlett
  5. siv du må ikke rydde opp slike ting etter katter når du er gravid :O!! fyfy!! Fikk jeg streng beskjed om da jeg gikk med Nathalie!! :) NÅ er det ikke mange dager til lille gullet ditt kommer:) hurrahurra! Har du prøvd noen av disse kjærringrådene da?

    SvarSlett
  6. Du får nå den merkeligste ting til å være morsomt! haha!! Stakkar lille pusekatt!

    SvarSlett
  7. Bæææææh stakkars! Håper det går bedre med dere begge. Hmm hva hadde Marvis fått i seg da? Venninna mi har også ei katt som heter det og jeg kaller den Marvelicious;)

    SvarSlett
  8. sv: hihi ja bruker bloglovin vettu ;) hihi!

    Ja er kjempe kjekt å lese om andre i samme situasjon! Håper du får tid til å blogge når den lille kommer, for jeg elsker babyprat :D hihi!!! :)

    SvarSlett
  9. Jeg måtte le da jeg så blomstene på slutten - utrolig bra avslutning. Heldigvis, rett før jeg klikket meg inn her, hadde jeg lyst på sjokolade. Nå har jeg ikke det lengre. Takk! ;)
    Stakkars Marve, håper det går bedre med han.

    SvarSlett
  10. Haha!! Det var utroolig morsomt! Genialt skrevet også xD Stakkars Marve.. Han prøvde bare å si ifra! Hihi!

    SvarSlett
  11. Har jeg sagt at jeg hadde en katt med navn Marve også engang? Sykt gøy å rope på han i ytterdøren hehe :) Nå nærmer det seg med stormskritt du gitt :D Ikke lenge igjen med utallige do turer. Gled deg! Er så herlig når de har kommet ut! Sånn som idag, har jeg hatt rumpen plassert i sofaen med Thea sovende på fanget hele tiden :) ubeskrivelig!

    SvarSlett
  12. Hoho, er nok ikke så lett å være deg om dagen! Stakkars liten!

    Joda, gamle flammer kan tennes igjen, men tror det var nok for en kveld. Er hyggelig å ha noen å blunke til ute på byen i alle fall. Og sikle på...

    SvarSlett
  13. Kjenner du noen tegn til fødsel??? :D:D

    SvarSlett
  14. He he, sikkert like ille å spy for Marve som det er for oss andre. Og ille for mødre å måtte vaske svineriet.
    Godt nytt år, by the way!

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)