tirsdag, januar 11, 2011

Griseflaks

Da kan jeg plutselig erklære at jeg har vunnet enda en blogg-konk! Vant nettopp parfymer hos Livs Stil som jeg skrev i et annet innlegg. Dere husker kanskje også den jeg var med på hos UnePune? -Vel; fikk en hyggelig kommentar på innlegget jeg laget for å være med i konkurransen, om at jeg hadde vunnet. Jeg var med i trekningen om babypakken; nemlig babyprintramme og knitreklut, kunne ikke passet bedre å vinne det nå! Det eneste som mangler nå er at lottokupongen spiller inn noen millioner, og at fødselen kommer seg igang...

Apropos fødsel så hører jeg knepping fra magen..normalt??

Og apropos knepping; så har jeg kneppet sammen en ny header. Egentlig så var ikke det så apropos, men en unnskyldning for å skifte tema ganske så fullstendig. Sitter her og glor på den og er ganske så fornøyd med meg selv, siden den nå passer bedre til blogg-navnet, wehey! I tillegg har den blitt utsmykket med en bunke bøker og en smokk, sånn at den virkelig favner essensen av hverdagen, hah!

Sånn ellers er det lite nytt som skjer i husholdningen. Julestæsjet er f.eks pakket ned og slengt i en haug, i påvente av at noen skal gidde å bære det opp i 2.etasje og finne en lur plass å legge det i resten av kaoset der. Nye oppdagelser om egen kropp har blitt gjort; nemlig at jeg nå er bredere fremover enn sideveis. Artig.

Egentlig hadde jeg erklært at jeg skulle ta turen å kjøpe mat idag, men jeg feiget ut da jeg så at det snødde som pokker ute. Så dermed sitter jeg her da, (nesten) alene. Til middag blir det det eneste vi har igjen i kjøleskapet; ettellerannet med egg. Til kvelds blir det tvang av min kjære til å kjøre oss bort på butikken så vi kan handle inn mat til forhåpentligvis hele neste måned, hehe. Så slipper vi storinnkjøpene midt i bleieskiftsarbeidet. Sånn apropos storinnkjøp, så går jeg rundt med en stygg følelse av at vaskemaskinen snart kommer til å knekke sammen. Den har jo noen år på rompa nå.. Jeg begynnte (nesten) å gråte en skvett da jeg hørte rare lyder isted, rett etter jeg hadde satt på en vask. Heldigvis var det bare naboen som suser stolt rundt på mini-brøyteren sin, FLAKS! Phu, husmødrenes hjerte-i-halsener altså!

23 kommentarer:

  1. Liker headeren! Og ikke minst - liker at du har vinnerlykke, det fortjener du:)

    SvarSlett
  2. Kjempefin header! :)

    SvarSlett
  3. haha!!! Eeeeelsket den nye headeren din! :)

    SvarSlett
  4. nyskjerrig, jeg? aaaaaaaaldri :P ! åååh jeg er så spent, jeg bare tripper!!! jeg veeeeet følelsen, åå hærlig følelse!! Lykke, tankene bobbler i hode, nærvøs ja, spent!!! Åhh gleeeeed deg! jeg skal krysse alt jeg har for at du får en like fin fødsel som meg, å at du sitter igjen med den følelsen jeg hadde av fødselen!!! unner alle å oppleve det på den fine måten!!!

    SvarSlett
  5. Hihi, jeg sitter her og klukker med deg :-) Håper din kjære kjørte til butikken og at du koser deg med noe ordentlig godt i kveld. Tror jeg ville krabba til butikken, kontra å spise egg ;) Den nye headeren din var HEL-MAX! Forresten, fulgte du med på den unge Fleksnes? Ikke at det har noe med helmax-uttrykket å gjøre, men sånn rent nysgjerrig sett. Hoho

    SvarSlett
  6. Lyden du hører er normalt. Det er lillingen som lager seg plass i bekkenet. Jeg brukte å våkne av den lyden og nå er det nesten så jeg savner den litt.

    Jeg elsker den nye headeren din!! fenomenal!

    Kommer nok innlegg om kremen, men ikke før om et halvtårs tid når jeg er ferdig med amminga. Bare for å være sikker på at det ikke går ut over Sakarias. Universet ja, den var ikke dum. Ærlig talt vet jeg ikke om du er agnostiker. Jeg fant nettopp ut at jeg kanskje er det selv.

    Håper babyen din kommer snart. Kynnere er så slitsomme. Babyer er så fine. Men starten er tung. Man blir litt zombie. Men det går seg bedre etter hvert. Har bestilt en stoooor avtriste-pakke fra h&m så om ikke leiligheta blir okey, vet ikke jeg :p

    SvarSlett
  7. Er veldig lite folk rundt deg, er en jordmor og en til der :) Så merket ikke studenten en gang, men angret ikke på at jeg sa ja, for hun sto helt bakerst i rommet å så på :)! hehe...


    Oiii oiii så spennende!! *hurra*

    SvarSlett
  8. Hva var den tredje tattoveringen av da? Kanskje likegreit. Jeg er helt sikker på at det er avhengighetsskapende. Ellers ville jeg ikke tatt flere nå. Men jeg må nesten. Hadde jeg hatt to liv ville jeg definitivt brukt det ene til å tattovere hele kroppen min. Bare for å gjøre det.

    Reker, ja. Jeg har vært veldig nær med å smake ved flere anledninger. Har en psykisk sperre som gjør at det ikke er mulig å innta. På grunn av utseendet og lukten. Samme med skjell. Jeg klarer det ikke. Av og til misunner jeg mennesker som koser seg med sjømat. Jeg er veldig glad i fisk... men,, ja, Jeg får det ikke til. Det er nesten like umulig som å være i samme hus som en edderkopp.

    Hahaha, ja. Jeg trudde det var noe som knakk et eller annet sted inni meg og jeg lokaliserte lyden til bekkenet. Etter hvert kunne flere og flere høre lydene sammen med meg og det var så spennende. Håper hun kommer! Håper det går bra! Men det vet jeg egentlig at det gjør. Håper du er godt uthvilt også og spis godt når du merker at det er nære på. Under fødselen er det nemlig ikke lett. Selv om jeg gjorde det. Mellom riene :p Lurt med banan :p

    SvarSlett
  9. Grattis med at du vant konkuransen da!! Syns at headeren din er kjempestili au.
    Kos og Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye! Håpe ikke den var så fryktelig ekkel likevel! iiik, da skjer det ganske snart da!

    Ris og tomatbønner. Det hørtes helt forferdelig ut :p

    Har hatt lyst på en drage på ryggen... men den måtte ha vært stor. Slikt har man ikke penger til og i alle fall ikke om den skal bli tatt i norge.

    Du er vel ikke på sykehuset?? jeg er helt gira!

    SvarSlett
  11. Hihi liker at bloggen din er sånn litt om alt jeg Siv;) Og header er jo bare fantastisk! :D Hvorfor kaller du bloggen din akkurat det btw? Graaattiss med konkurransen, hellet med deg for tida må jeg si;) Håper vaskemaskina holder seg den og da! Skal ta stor innkjøpet så raskt stipendet kommer;) Men synes ikke du skal få lov til å skrive sånn om mange uten å vise den asså, slemt! Var på baby besøk i går jeg, sammen med min venninne som har 5 uker igjen!

    SvarSlett
  12. lucky you. ja nå må du bare vinne i lotto så er det perfect ;)

    SvarSlett
  13. Jeg vil også vinne konkurranser! urettferdig, hehe...

    SvarSlett
  14. Hm... Ingen kommentarer... Er det action?? :D

    SvarSlett
  15. Hvordan går det med deg? Jeg merker at jeg ikke liker når det er stille fra deg, men det kan jo være et bra tegn også;)

    SvarSlett
  16. NÅÅÅÅ har jeg vært inne her hver dag, og jeg tror at fødselen har vært jeg ?! stemmer det??! åå er så spent!

    SvarSlett
  17. Jeg kan sikkert si ifra at hun har fødet, men jeg lar henne selv fortelle navn, vekt og lengde.

    SvarSlett
  18. Veldig søt header og design :)

    SvarSlett
  19. Liker den nye headeren :D Når det gjelder lotto, vi har faktisk kjøpt det idag. Eller Alex da, han kom så stolt hjem med en lottokupong. JEJ! Så nå skal vi bare bli SÅ millionærer!

    SvarSlett
  20. Om opplysningene til Katrine stemmer, så HIPP HURRA! Gratulere så mye! Håper dere har det bra og at fødselen gikk greit! :D Jippii

    SvarSlett
  21. Gratulerer med seieren - håper det blir lottogevinst også! ;)

    SvarSlett
  22. Åååååh gratulerer!!!! :D :D Gleder meg til å høre fødselshistorien :D Ja det er litt stress å bli mamma, de skal jo ha oppmerksomhet og ikke minst mat hele tiden! Men de er herlige små troll da :D

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)