søndag, november 27, 2011

Lys

Igår vanket det husmor-fri på meg. Så da var jeg i Bergen by og shoppet meg gal! På kjøpslisten stod det blant annet julegaver, bursdagsgave og klær som jeg kan ha på meg på julaften. Jeg-brukte-så-laang-tid! Også på en lørdag da..rett før jul. Kraist sier jeg bare, masssse folk! Det gjorde ikke saken bedre at det skulle være lysfest i Bergen på kvelden. Veldig populært etter hva jeg har forstått, med raketter, fakler og tenning av julegran. Da jeg skulle kjøre hjemover stod det 2 biler kampklare til å hvine inn på plassen jeg forlot...

Apropos lys. Det er jo 1. søndag i advent allerede. Grøss! (...Og med grøss mener jeg at det nærmer seg januar og skolestart, og vi har fremdeles ikke barnehageplass til Lina..grøss..) Til bursdagen fikk jeg penger av svigers, og kjøpte meg en lysestake som kan brukes året rundt, men også til advent. Den er så fin! Sjå bare:

Den observante kan kanskje se at lys nr. 2 har fått seg en trøkk. Long story made short; vi investerer i disse dager i VEDOVN! Ja, nå tripper du vel av nysgjerrighet (eller ikke) på hvordan det med lyset gikk til, og det var ganske enkelt fordi det falt ned på gulvet under evakueringen av stuen, før all sagingen og sånt som følger med det å få ovn..På onsdag er hele prosessen ferdig, og vi kan forhåpentligvis teste den ut da. Det er en sånn fænsi sak med vinduer både her og der. Da snakker vi romantisk stemning altså, og mykje lys og mykje varme i disse mørke tider! Snøen kan bare komme den..

Siden det er så lenge siden jeg faktisk la ut bilde av klær jeg har kjøpt meg, får jeg vel vise fram juleklærne jeg fant. Det jeg lette etter var egentlig en kjole med plass til magen som av og til kan oppstå iløpet av julaften og dagene deromkring, høhø. Meeen, det endte faktisk i en bukse og en singlet (!). Fjortiser ville sikkert kalt den kjole.. Toppen kjøpte jeg nettopp på fjortis-h&m som jeg velger å kalle det. Der de selger "Divided" på Galleriet. Empire-liv...perfekt for ribbefråts! Boleroen kjøpte jeg på salg på B-young for noen måneder siden. Da er hvertfall jeg klar for jul! Sjå bare:


Edit: HAHAHA! Ved nærmere ettersyn ser jeg at jeg har blingset litt med tall... ;-)

8 kommentarer:

  1. 1-2-4 & 3 ja ;) hehehe....
    Vi og hadde oss ein shoppingrunde på lørdag! Er herved ferdig med alle julegavene, nesten 1 mnd før jul! Hurra!!!
    Gratulera med juleanntrekk - lekkert! Eg er fremdeles på jakt....

    SvarSlett
  2. Se der var du ja! :) Fikk såvidt med meg at du flyttet i forkjølelsetåka forrige uke, og nå ble det tull med bloglovin - lista mi. Men nå følger jeg deg her igjen! :)

    SvarSlett
  3. Å, jeg elsker Bergen by! Kunne flyttet dit på flekken jeg! Våre aller beste venner bor der, og vi ser dem altfor sjelden :-(

    Gratulerer med vedovn, bare pass på at dere ikke gjør som vi gjorde første gang vi skulle fyre i peisen her. Litt overivrige, huset forvandlet seg til badstu, og alle gjestene stormet verandaen for å få luft. La meg ta med at det var -30 grader ute *haha*

    Du kommer til å se smashing ut på julaften! Superfint antrekk, og jeg elsker den lillafargen. Kjempelekkert! :-) Og jeg skal ihvertfall kose meg i jula, fader heller! Så jeg dr...r i om magen eser ut. Da får jeg bare gyve på i januar igjen :-)

    SV:
    Nei det er jo helt ufattelig at juletreet snart skal opp, og så går vi nesten i t-skjorte ute enda? Ikke julestemning jeg heller.
    4 desember? oooh, jeg krysser også fingrene da, *hvisker* for jeg hørte på nyhetene at den ikke kom før tidligst den 8. desember :-O Meen, hvem kan vel stole på værmeldingen?!

    Ha en fin kveld videre! :-)

    SvarSlett
  4. Det var en fin advensstake! Jeg fikk en i adventskalenderen i fjor (ikke spør..) men hadde ikke lys til den på søndag. Flooopp!

    Og jeg som har hatt sånn kjedelig november for å spare penger og ikke kjøpt meg godt! Haha.. ja ok så har jeg kanskje baket litt istedet.. kremt kremt.

    SvarSlett
  5. Adventsstaken var flott! Den likte jeg virkelig godt! :) Tipper du blir den flotteste i hele familien på julaften, såg veldig nydelig ut iallefall!

    SvarSlett
  6. Kan tenke meg at det er deilig med litt husmorfri! Er nok mange folk som tenker på å få unnagjort all julegaver før det virkelig kjøpesenter-kaoset begynner:) hehe. Fint antrekk du har kjøpt deg!

    Vi har lignende advent greie,men bare med kubbelys (hvis de kalles det.hehe),og et fat:) Lysene har nummer på seg:)
    SV;hehe, det samme skjer noe med meg:) Sånn er de fleste nordmenn!

    SvarSlett
  7. SV:
    Å, jeg håper hun ser det du har skrevet, da blir hun glad. Jeg synes hun var fin på bildet selv jeg, så jeg tok sjansen på at hun tilga meg :-)

    Jeg krysser fingrene for at snøen kommer før 8.desember jeg også. Tenk deg hvordan Lina vil reagere! Pass på å filme! :-))

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  8. SV:
    For meg også, ribben er nr1! Flaut å innrømme, men jeg har aldri smakt pinnekjøtt *rødme* Vi skal feire hos svigers, og det er ensbetydende med at det blir en perfekt julaften. Gleder meg som en unge! I love Christmas!

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)