torsdag, november 24, 2011

Bleieruletten

Bleieskift her i heimen kan sammenlignes med russisk rulett. Du går inn med livet som innsats. Og i dette tilfellet også lemmer.

Lina var i godlaget etter frokost. Hun stod og..la oss kalle det bommelom denne gangen, for ikke å smøre ordet BÆSJ utover bloggen min unødig. Strålende fornøyd la hun hodet henslengt ned på sofaen og smilte sitt saligste smil til meg. Hihi, jeg bommelomma.. Bommelommen kom nemlig aldri igår, og en dag uten bommelom er som en dag uten regn. Du tror det ikke før du får se det. Og kommer det ikke den ene dagen, så kommer det gjerne dobbelt opp neste dag.


Litt gratis reklame for Libero, selv om jeg liker Pampers-up & goene best...

Etter å ha opplevd utallige bleieskift i sitt 10,5 mnd gamle liv, vet Lina hva bommelom innebærer. Bleieskift. Og alt det som medfølger; ligge stille på rygg og vente, vente, vente...kjedelig!! Så da jeg nevnte ordet "bleieskift", begynnte hun å...gråte! Jada, såpass har hun lært at hun kjenner til b-ordet. I håp om å få slippe unna krabbet hun under bordet for å gjemme seg. Da jeg optimistisk prøvde å dra henne frem, la hun seg sporenstreks strak som en planke ned på gulvet, og håpte det skulle bli vanskeligere å plukke henne opp på den måten. Det ble det, men mammaer er stae dyr, så Lina ble pent nødt til å bli med på badet og det fryktinngytende stellebordet. Akk. Hvor skulle dette ende?

Vræl. Vræl, og mere vræl. Vi vet hvordan visa går. Denne gangen gikk det ikke å distrahere med badedyrene hennes, tannbørsten eller mammas hårbørst. Kiling ble mottatt med en flat babyhånd klasket midt på mammas snute..SchMOCK. Veggene bare schmock...schmock..schmock..Sangen som fungerte idag morges var bare teit nå. Et par velplasserte babyføtter i mammas ansikt senere, var bleien endelig på. Den som fant opp Up & go; jeg lovpriser deg! Det gjør at Lina kan gjøre det eneste Lina synes er gøy med hele bleieskift-seansen; stå oppreist og vinke mot speilet mens mamma drar opp bleien.

Det gikk altså bra denne gangen også, men jeg noterer dette i treningsdagboken min under styrketrening... ;-)

Edit: det ble en bonusrunde med bommelombleie før lunsj...Gaah.

9 kommentarer:

  1. Hei, ny blogg jo!! Fiiin :) Haha aaah bleisekift ja. Det er nøyaktig som du beskriver!!! Her en dag så Alex på Thea og sa; tenk om du bare visste at det hadde gått ti ganger fortere om du lå i ro. Haha. Uff det er et mareritt. Dessuten fant rumpen til Thea ut at den ikke orket å tåle pampers sine up&go. Flott. Så da må vi over på libero sine igjen som var litt trang. Må kanskje kjøpe de som er fra 10 kg selv om hun ikke er det enda.

    SvarSlett
  2. *fnis* ja, de er søte ja. har blitt en del bimmelommer her i dag. litt hard i magen i det siste, så det ble svisker i grøten i går og ja.. det merker vi i dag.

    Sophia har begynt med noe rart i det siste da. Hun blir skikkelig sinna på stellebordet, skriker og sparker føttene i underlaget.. OM jeg ikke gir henne en vaskeklut. DA blir hun glad. Men NÅDE deg om du tar den fra henne, da kommer miss drama queen fram. Hun er så rar, blir ikke sint om du tar fra henne leker eller sånt, men teskjeer og vaskekluter: STAY AWAY!!!! Så nå vasker vi ansiktet med en ren våt klut og så får hun tørke rundt munn og hendene sine selv med en annen tørr klut.. vel, når hun ikke sutter på kluten da.

    Og de kjeksene var FAAAAARLIG gode. X_x

    SvarSlett
  3. hehe, bleieskiften er en risiko sport til tider:) Husker det med nevøen min når han var liten.

    SV;hehe,ja. nettdating er både skummelt og gøy. Gikk helt greit på daten:) Blir spent å se hva som skjer videre. Endret fargetemaet og header:)Skal ikke tukle noe mer.tihi!

    SvarSlett
  4. Får vondt inni meg av tanken på bleieskift, for her er det store om dagen å ikke ligge i ro. Så fort bæsjebleie er tatt av er det om å gjøre å snu seg og krabbe unna fort! For å si det sånn, noen syns det er mer gøy enn andre her i huset!

    SvarSlett
  5. Haha! Forstår livet som småbarnesmor er hektisk! :) Kan ikke si jeg gleder meg til bleieskift!

    SvarSlett
  6. Hehe man ser jo for seg alt når du forteller;) Hører hva som er din favoritt, men hvilken bleie foretrekker hun? Forresten artig at vi ser litt av henne på headeren nå da!

    SvarSlett
  7. Du, den datteren din er INTELLIGENT! Hun vet hvordan hun skal gå frem for å ta deg! *hihi* Har jeg lov til å si at jeg er veldig glad for at jeg er ferdig med bleieskift? :-)
    En annen ting er at det er jo sprøtt at tiden har gått så fort? Hun er snart 1 år, jo!

    Kos dere videre i dag!

    Klem! :-)

    SvarSlett
  8. Hahahaha, jeg elsker disse innleggene dine om Lina! :D Du er kjempeflink til å fortelle, jeg helt med deg der inne på badet og blir smochket rett i fleisen.. Og jeg føler med deg, T er helt lik :P Det blir lettere!.... Når de slutter med bleier har jeg hørt ;)

    SvarSlett
  9. hahaha!!! synes jeg ser det! :D

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)