mandag, april 18, 2011

Navnefesten til Lina!

Lina har endelig bestemt seg for å begynne å legge seg tidligere om dagene! Mellom 20 og 2030 that is..herlig!! Dermed benytter jeg sjansen til omsider å få blogget litt. Den snaue halvtimen hun tar lurer på dagtid pleier jeg å prioritere å få spist MAAAT, derfor lider bloggen litt for tiden. Sånn går nu dagan.

Vi arrangerte navnefest for Lina i helgen. Har selv aldri vært i noe annet enn dåp, så vi visste ikke helt hvordan vi skulle gjøre det. Det ble til at vi inviterte foreldre, tanter, onkler og et vennepar på en ganske uhøytidelig dag med smørbrød smurt av min kjære moder (knallgode!!), 2 gode hjemmelagde kaker, en kransekake og en hvit dame (marsipankake) med bilde av en nusselig Lina der hun faktisk SMILER. Det skal ikke være lett å få tatt et smilebilde!! Hun smiler masse masse, men det å få knipset uten at hun blir dypt fascinert av kameraet er ikke så lett nei, hehe.

Navnefesten var rett og slett veldig vellykket synes jeg! Min kjære sa noen ord om vesla og det fulle navnet hennes, før vi satte oss for å spise. Hadde ingen sanger, selv om jeg vurderte det..det hadde nok passet bedre hadde vi vært mange flere. 18 hoder var vi forresten, i vår lille stue, hehe.

Vi hadde faktisk på henne en dåpskjole i noen timer. Den har jeg selv blitt døpt i en gang i tiden, så det var litt moro og se henne i den! Dåp er flott det, men Lina skal få lov til å bestemme selv når konfirmasjonstiden kommer, om hun vil døpes og konfirmeres da. Selv om mammaen og pappaen hennes ikke er kristne, så kan det jo være at hun blir det. Selv om jeg tviler litt da..

Hun kan dessuten åpne smykkeutstilling snart, hun derne lille masekråka vår, så mange smykker som hun fikk! Hun har nå 4 halssmykker og 2 armbånd..pyntedokka next! Sånn ellers fikk hun bøker, klær, 2 smykkeskrin (det kan komme godt med!), min første tann-boks, penger, en kjempepraktisk mei tai (hjemmesydd!), skje+tallerken og bamse...


..Så sånn går det an å arrangere en navnefest. Human-etisk forbund har jo også et alternativ hvis man vil gjøre det litt mer høytidelig. Jeg synes derimot det var kjempegreit å ta det litt rolig for oss selv..sliten etter noen heftige måneder med mye uro. Men; det går bare bedre og bedre med oss nå! Vi var tilogmed på kafe en dag med en venninne..wow, kafe liksom, hehe! :-D

4 kommentarer:

  1. Så mange gaver! Koselig med litt voksentid på kvelden nå, sikkert! :) Og kafe! Hihi

    SvarSlett
  2. Herlig Siv=) Kanskje lettere å gjøre dagen til ens egen og mer personlig om man ikke har noe å sammenligne med og da. Seff fikk hun tannskrin! Må jo det;) Har ikke hørt om det før jeg, men wow det likte jeg! Hvor får man tak i sånt? Hjemmelaga mei tai vil jeg gjerne se! Høres alt i alt ut som en herlig dag for lille Lina=)

    SvarSlett
  3. Mye fint hun hadde fått da. Hos oss kommer dåp til å bli et tema tenker jeg når den tid kommer. Min mann er ikke kristen, og jeg er litt mer likegyldig. Men min familie ser nok at barna blir døpt. Det liksom litt tradisjon, og nok viktig iforhold til mine foreldre og søsters trosretning - og siden jeg ikke har noen sterke meninger om det, så ser jeg heller ikke at det gjør noen skade å døpe barnet. Selv om jeg igrunnen heller ikke ser noe poeng i å døpe et barn om en ikke har til hensikt å oppdra det i "den kristne forsakelse og tro" som det så fint heter. Så får vi se hva mannen mener om den saken når vi kommer så langt :)

    SvarSlett
  4. Det er mange kristne som lar barna velge selv også, hvertfall hvis du går utenfor statskirken;) Men det er i grunn ikke så viktig. Det ser ut som en veldig vellykket navnefest, og DET er det viktigste! Koselig:)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)