mandag, desember 27, 2010

News fra Casa "Forkjølet"

Siden jeg er gravid, tror jeg jo naturlig nok at jeg er uskadelig. Hvertfall i den forstand at jeg har stooor tro på immunforsvaret mitt! Ikke har jeg hatt særlig plager siden kvalmeperioden, og syk har jeg nå hvertfall ikke vært de siste 8-9 månedene. Min kjære derimot, har hatt noen forkjølet-dager. Ikke at jeg nå klandrer han for å ha smittet meg, for han har vært skikkelig sparsommelig med kyssene sine i det siste.. Men nå viser det seg altså at jeg har vondt i halsen idag! I skrivende øyeblikk har jeg nettopp gurglet Corsodyl, og krysser fingrer for at det kun blir med halsvondten. Kan jo ikke være syk når man skal ha seg en liten tass snart!

Vær beredt på et alt-og-ingenting-innlegg kjære leser..
For her skifter jeg nemlig emne! Men ikke helt, siden det jo KAN ha med forkjølelse og gjøre..eller anti-forkjølelse. For en uke ( eller var det to uker siden..? Har lest at gravides hjerne krymper i siste trimester. Tror jommen det kan stemme også..). Vel; DA var jeg på desperat utkikk etter nye vintersko..Alle de jeg likte viste seg å være grisedyre, selvfølgelig, type 2000++. Etter litt internett-vindus-shopping fant jeg noen av merket Timberland som hette mukluk eller noe i den dur. De var dyre, men i desperasjon bestemte jeg meg for at det måtte bli dem. Jeg lider nemlig av sånn reir-bygging-syke som Litlo har, og vil bare ha ALT klart, og det helst i går! Fant ut at de hadde en Timberland-butikk på Kløverhuset i Bergen, og dermed vagget jeg min nå stooore kropp til nevnte handleri. Muklukene passet ikke helt og jeg så såpass traktorlesbe ut at dem ble det ei.. Jeg vedder på at de er knallvarme dog! Derimot ble det disse litt mer fjonge, brune sakene som er såpass søte at jeg insisterer på å kunne bruke dem til kjole:

Kjempevarme og uanstendig dyre. Men søte, og sa jeg varme!? De skal vare de neste 5 vintrene har lommeboken min bestemt seg for...


Over til noe helt annet! -Ja, du ble jo advart om et AOI-innlegg (Alt og Ingenting). Seee på kaktusen nedenfor som plutselig har bestemt seg for å lage blomst! Den er ikke utsprungen enda, men..hvis du er max heldig får du oppfølgingsbilde!! Sikkert laber interresse for det, men våttever. Overse skolerotet mitt i bakgrunnen. Har fremdeles ikke gjort skoletingene jeg stod opp for å gjøre halv 8 idag morges..ble så trøtt (jeg er jo syyyk, surmule!), så dermed ble det plutselig sengen igjen, ops.


En del av reirbygging er også å gjøre seg klar til brasene som venter. Dagen igår ble derfor brukt til egenpleie. Jada, nesten hele dagen! Da kan jeg nemlig legge meg selv på hylla noen måneder, og kun satse på pleie av den lille nye sjefen. Legger ble (noe klumsete) raket for hår; ansiktet fikk både skrubb og fukighetsmaske; håret fikk hårmaske; negler ble filt og lakket; og føttene fikk både bad, skrubb og tåneglene ble lakket RØDE! Skal bli et syn på Kvinneklinikken, høhø.


Reirbygging del 2: Stellebordet har (litt optimistisk; hvertfall hvis man skal høre på jordmors ikke sats på at det skjer noe på laaang tid enda! Førstefødende...og blablabla) blitt trillet inn på badet og blitt fylt med diverse bleie- og badeutsyr. Nusseligste mini-negleklipperen er også klar:


..Og i den anledning gir jeg etter og attpåtil viser mage-bildet jeg tok idag. Synes magen nesten henger ned på knærne nå, og har økt trykk nedover; så kanskje hodet har festet seg som man sier..? Urk, forresten blir jeg så irritert på disse kjerringene (blant annet min egen mor) som sier åhh, så fææælt du må ha det, sååå synd det er på deg, ja det eeer så forferrrrdelig å være gravid, også sååå tungt som du må ha det nå! Blablabla! De maser nesten til man ikke gidder annet enn å si at jaaa, det stemmer ALT du sier, bare for å få dem til å holde kjeften sin. Grr. TA DEG EN BOLLE! Det er faktisk ikke alle som halvveis dauer av selvmedlidenhet eller som har det så fælt når de er gravide, selv om de er langt på vei..Hvis du absolutt vil høre meg klage, kan jeg si at det er vanskelig å ta ting opp fra gulvet, og det tar meg ett-to minutt å snu meg i sengen om natten. Jeg er sikkert et flott syn når jeg gjør disse tingene. Herreguuud, så fææært jeg har det, liksom!!


..Og mens jeg er så godt i gang med å klage...eller var det å snakke om hvor godt jeg har det..? Anyways..JEG VANT give-awayen hos Livs stil!! Et parfymesett fra J'adore! Kjempefin premie, så nå godter jeg meg temmelig godt, siden jeg aldri har vunnet noe på bloggkonker, tihi!

Have a nice one :-D

5 kommentarer:

  1. Jeg måtte liksom bare kommentere over magen din! Den er Stor og fin, og jada.. det ser ut som on mini er i ferd med å ta turen sørover! Ikke lenge te nå! Ikke bry deg om alle velmenende kommentarer.. De er vel ment.. he he. Jeg har full sympati for "snu seg i senga" problemet. Husker det fenomenet indelig godt. Vekka mannen opp flere ganger om natta fordi jeg klaget meg så mye hver gang. Gleder meg til å høre om ankomsten til "mini".. Venter spent :)

    SvarSlett
  2. Rar denne reir-trangen vi har! Jeg er faktisk akkurat ferdig med reiret mitt nå. Idag først kom madrassen til babyen i hus, hehe! Så nå slapper jeg endelig av. Sv: Ja nå kniper vi igjen med alt vi har! De får bare se å holde seg inne til over nyttår, hehe :D

    SvarSlett
  3. Jenter med reirtrang er morsomme:D Haha! Lillesøster har nettopp funnet ut at hun skal ha en liten gutt, så nå gleder jeg meg til reirtrangen hennes setter inn sånn at hele leiligheten blir blå;)

    SvarSlett
  4. Hehe dere gravide jenter er så søte!! Ja, de kan helt klart brukes til alt, jeg ville iallefall gjort det=) Masse god bedring, og håper det ikke har blitt noen mer syke. Viktig å pleie seg selv når man ikke føler seg helt i form da! Jeg har sykt lyst på sånn fotbad som du har på bildet. Fiiine magen din <3 Herlige du altså! La de jatte sånn de vil, håper bare de ikke påvirker deg. Du virker så positiv så=)

    sv - jeg bruker ikke kam/børste til annet enn tuppering, har så mye annet shit i håret at jeg ikke trenger det rett og slett;)

    SvarSlett
  5. Jeg liker sånne littavhvertinnlegg jeg! Jeg er jo verdensmester på det selv, så! :) Håper forkjølelsen går fort over! Støvlene ser finfine og godvarme ut! Burde skaffe meg noe sånt jeg også...

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)