søndag, oktober 17, 2010

Søndagssysler!

Klokka er bare halv 6, men jeg føler dagen har vart og vart allerede..Det kan nok godt være på grunn av tingene jeg har syslet med idag! Da snakker vi kjøkkenting..

Det startet med baking
. Den siste måneden (!) har jeg laget brød på søndagene, og idag var intet unntak. Da kan jeg selv bestemme hva som havner oppi dem, kanskje sparer vi en liten krone og så smaker det såå godt! Etter å ha smakt noen bagetter fra Ica (med skinke og ost), som faktisk var kjempegode og smakte "nystekt", tenkte jeg at det måtte bli noen bagetter i tillegg til brød denne gangen. BTW; hvordan unngår man sprekker..? Det danner rene peace-tegnet i det store brødet..menmen.. Tadaaa! :



...og mens jeg først var i sving ble det liksågodt både boller og kanelsnurrer også..Det skal fryses altså..snart! Må bare ha en liten snurr først..tihi..


Se chilien vår nedenfor..Den har vokst fra et frø og overlevd i flere måneder nå! OG det har begynnt å komme chili på den *stolt ja* :-D


Dette blir skikkelig oppdateringsinnlegg, men skitt la gå. Her er nemlig babyteppet jeg holder på med...Sjekk den flotte fargeforskjellen..I dagslys ser det ikke så fryktelig ille ut, men ser jo på dette bildet at blitzen får det fram heidundrende godt. Murr. Gikk jo tom for garn for en måned siden, og fant ut at det var UTGÅTT fra butikken jeg hadde kjøpt det på. Dermed måtte jeg bestille fra Wollerei (tysk). Men...nå er jeg tom igjen, og har bestilt meg plenty mer fra samme plassen. Kjenner jeg min flaks rett, så er det en liten fargeforskjell også på det garnet jeg får nå, så det plutselig blir et trefarget teppe. Jaja. Det blir et sykt dyrt teppe til slutt. Doh!



Kjøkkensyssel nr. 2 idag; (fordi den foregikk på kjøkkenet)
med min nye (gamle) Husquarna symaskin (døpt Mathilde for den som måtte bry seg, hehe), har jeg sydd ut en kittel jeg bruker på jobb. Jobber to dager i uken på et tannlegekontor, og tiden kom plutselig for å utvide klærne litt...det er jo noen som vokser og vokser i midtregionen min. Med til historien hører vel også en hvit mamma-linbukse jeg har lånt av en venninne, som jeg også bruker på jobb..den sprakk plutselig i rompa (på slutten av arbeidsdagen heldigvis..kremt), men nå har Mathilde og jeg sydd den fin og hel igjen..hehe..Her er kittelen, med en pitteliten fargeforskjell, siden jeg ikke hadde like lyseblått stoff som kittelen er. Pytt. Den fungerer!


..Og min nye heltinne; Mathilde:


Nå blir det endelig middag i heimen, tacolasagne laget av min kjære..arrh, sulten!! ..Og en liten bebbis-oppdatering hører vel også med i dette innlegget, siden noen har spurt: Barnerommet begynner å komme istand! En stor Ikea-kommode har flyttet inn på rommet hennes, vi har fått opp stellebordet, fått kjøpt massse kjempefine brukte klær (faktisk en del Benetton av alle ting!), derav masse ullklær fra størrelse mini og opp til ett år tror jeg. Så nå blir det heldigvis ikke nødvendig å tråkke rundt i masse butikker for å finne klær etterhvert! Dessuten har vi fått ei brukt sprinkelseng som fungerer som bare det, kjøpt 2 allergivennlige dyner, sengesett og en styggdyr madrass på Barnas hus (også den hyperallergivennlig). Magen vokser..på kontroll hos jordmor for et par uker siden, fikk jeg høre hjertelyd, og symfyse-fundus-målet (for den som vet hva det er..) var på prikken gjennomsnittlig. Hun vokser altså som hun skal.. :-)

Ha en videre god søndag, dere som faller innpå bloggen og gidder lese så langt som dette her! :-D

5 kommentarer:

  1. Snakk om effektiv husmor! Skulle ønske jeg hadde et snev av dine skills! :D
    Spennende med hjertelyder og andre livstegn innenifra, tenker jeg! Må være deilig å ha litt tøy klar, men er vel gøy å babyshoppe litt også? :) Koselig å høre at alt går knirkefritt hos deg i alle fall!

    SvarSlett
  2. Så spennende, godt at alt står bra til med den lille - alt bakverket så forresten også veldig godt ut. :)

    SvarSlett
  3. Så flink du er da! Jeg vil også lære meg å sy! Og chiliene mine gikk i bosset etter få uker, de ble bare mas på dem, hehe.

    SvarSlett
  4. Åh det så godt ut med kanelsnurrer! :)

    SvarSlett

Spamming og usaklige ting slettes. Sånn ellers er du fri til å kommentere som du vil :-)